دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۸:۲۱
کد مطلب: 9055
۰

بکارگیری نیروی آزاد یا پاره‌وقت در مدارس دولتی ممنوع است


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هیچگونه مجوزی برای بکارگیری نیروهای آزاد یا پاره وقت در مدارس دولتی صادر نکرده‌ایم و اساساً جذب این نیروها در مدارس دولتی «ممنوع» است.

سیدعلی یزدیخواه، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص وضعیت اشتغال به کار در مدارس دولتی پایتخت اظهار داشت: در شهر تهران 40 هزار و 544 کلاس درس دولتی داریم که با 60 هزار و 542 نیروی رسمی و پیمانی موجود، امر آموزش در این کلاس‌ها را ساماندهی کرده‌ایم.

وی افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد، اما ممکن است مواردی وجود داشته باشد که مثلاً یک فرهنگی در یک مدرسه به خاطر بیماری و با نظر پزشک معالج، یک ماه به مرخصی استعلاجی برود، اما به طورکلی هیچ مشکلی برای تأمین نیروی انسانی در مدارس دولتی تهران نداریم.

یزدیخواه در عین حال تصریح کرد: به کارگیری نیروی آزاد یا همکاری پاره‌وقت در مدارس دولتی اساساً ممنوع است؛ البته ممکن است برخی مدارس پایگاه علمی داشته باشند و در نوبت عصر، شخصی را دعوت کنند تا به تدریس بپردازند که البته در این رابطه نیز تذکر قانونی داده‌ایم و مدارس نیز چنین مجوزی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: براساس قوانین ابلاغی، هیچ‌گونه اجازه‌ای برای گرفتن نیروی آزاد برای مدارس دولتی نداریم و اساساً نیازی هم به نیرو نداریم، چرا که تمام ساماندهی نیروی انسانی را در فصل تابستان 90 انجام داده‌ایم؛ همچنین در حوزه‌های اداری هم هیچ مجوزی برای دریافت نیرو ارائه نکرده‌ایم و اگر با مواردی از این قبیل مواجه شویم، متخلف را به مراجع مربوطه برای پیگیری‌های بعدی معرفی خواهیم کرد.

* نیاز به نیروی جدید در آموزش و پرورش شهر تهران نداریم

وی همچنین در رابطه با وضعیت نقل و انتقال نیرو به شهر تهران در سال تحصیلی آینده گفت: نقل و انتقال خارج از حوزه شهر تهران در حیطه اختیار و صلاحیت وزارت آموزش و پرورش است و ما به این مسئله ورود پیدا نمی‌کنیم، اما با توجه به نیروهای انسانی موجود، قادر به ساماندهی نیروهای مورد نیاز برای سال تحصیلی آینده هستیم و نیازی به نیروی جدید در شهر تهران نداریم.

یزدیخواه خاطرنشان کرد: در عین حال، افرادی که براساس قانون نیاز به نقل و انتقال دارند، این موارد را باید از ادارات کل آموزش و پرورش مبدأ و وزارتخانه پیگیری کنند که زمان پیگیری چنین مسائلی احتمالاً در خردادماه سال آینده خواهد بود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.