شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۳۰
کد مطلب: 63582
۰
حفظ سرمایه‌های انسانی در کنار دارایی‌های فیزیکی؛ اولویت نخست HSE شرکت ملی گاز ایران

افزایش تاب‌آوری صنعت گاز

افزایش تاب‌آوری صنعت گاز
HSE از حروف اول کلمات Health بهداشت، Safety ایمنی و Environment محیط زیست ساخته و تشکیل میشود .  HSE شامل قوانین، مقررات و فرآیندهایی است که جهت ایمنی کارکنان، کارگران و پیمانکاران در محیط کار، آتش نشانی، حفاظت از محیط زیست و همچنین حفاظت از محیط پیرامون در برابر خطرات طراحی و تدوین شده است
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران، در نشست آموزشی درس‌آموزی از حوادث عنوان کرد:حفظ سرمایه‌های انسانی در کنار دارایی‌های فیزیکی؛ اولویت نخست HSE شرکت ملی گاز ایران است.
افزایش تاب‌آوری صنعت گاز در برابر حملات سایبری و بازآوری آن در صورت وقوع حمله، ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که برای آن برنامه‌ریزی خوبی انجام شده که این امر ناشی از توجه به اصول HSE در بالاترین سطوح وزارتخانه است.

 رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست آموزشی درس‌آموزی از حوادث  که در سالن وصال شرکت گاز استان فارس برگزار شد، ضمن اشاره به‌ شرایط منطقه و وجود تهدیدهای جدی توسط دشمنان، با بیان این مطلب، گفت: با توجه به تغییر شکل تهدیدات، اقدامات پدافندی و HSE در شرکت ملی گاز هم به‌ روزرسانی شده است.
نورموسوی در ادامه، با اشاره به تهدیدات سایبری علیه زیرساخت‌های کشور، اظهار کرد: با توجه به این‌که عمده انرژی کشور را شرکت گاز تأمین می‌کند، هوشیاری و مراقبت پیوسته از زیرساخت‌ها، امری حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر مقاوم‌سازی و مدیریت بحران، یادآور شد: باید در بخش طرح‌های مقاوم‌سازی بیشتر تلاش کنیم. برای رسیدن به این منظور توجه به اصول HSE در بالاترین سطوح وزارتخانه در دستور کار است و وزیر نفت و معاونان وی، بر رعایت الزامات HSE همواره تاکید ویژه دارند.
وی با تأکید بر صیانت از منابع انسانی تصریح کرد: در کنار دارایی‌های فیزیکی، سرمایه‌های انسانی نیز باید صیانت شوند که در حفظ و صیانت از سرمایه‌های انسانی دو کار بزرگ پیش رو داریم؛ نخست حفظ کرامت انسانی کارکنان و دیگری حفظ سلامتی و انجام دقیق معاینات دوره‌ای.
نورموسوی در پایان، اظهار داشت: تجربه‌ها نشان داده که برای جلوگیری از حوادث، باید درس‌آموزی داشته باشیم زیرا بسیاری از حوادث در شرایط مشابه رخ می‌دهند و دوره‌های درس‌آموزی از حوادث به این منظور برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید