يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۸
کد مطلب: 63158
۰
مقابله با نابرابری برای آینده ای تاب آور

روز شمار هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی

هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی (۲۱ لغایت ۲۷ مهرماه)
روز شمار هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی
مقابله با نابرابری برای آینده ای تاب آور مستلزم درک بهتر تاثیر نابرابری و مواجهه با مخاطرات وتاثیر آن در توسعه تاب آوری است .فقر نابرابری و تبعیض ازعلل و پیامدهای فزاینده خطر بلایا هستند نابرابری شرایطی را ایجاد می کند که علاوه بر افزایش مواجهه مردم در برابر بلایا، آنها را آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این پیامدهای ناشی از بلایا بر فقیرترین افراد و کسانی که بیشترین مواجهه را با مخاطرات دارند تأثیر مضاعفی داشته و در نتیجه نابرابری را تشدید می کند. به همین دلیل کاهش آسیب پذیری در برابر بلایا مستلزم پرداختن به این ابعاد است.
دفتر بین المللی کاهش اثرات بلایای طبیعی هر ساله روز ۱۳ اکتبر مصادف با ۲۱ مهر را "روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی" اعلام نموده و هرساله شعاری به منظور سازماندهی اقدامات کشورها ارائه می نماید که امسال نیز شعار "مقابله با نابرابری برای آینده ای تاب آور" را عنوان نموده است.
نابرابری شرایطی را ایجاد می کند که علاوه بر افزایش مواجهه مردم در برابر بلایا، آنها را آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این پیامدهای ناشی از بلایا بر فقیرترین افراد و کسانی که بیشترین مواجهه را با مخاطرات دارند تأثیر مضاعفی داشته و در نتیجه نابرابری را تشدید می کند. به همین دلیل کاهش آسیب پذیری در برابر بلایا مستلزم پرداختن به این ابعاد است.
بر اساس پیش بینی های فعلی آب و هوا تا سال ۲۰۳۰، ، جهان با حدود ۵۶۰ مخاطره در سال مواجه خواهد شد. تخمین زده می شود تا سال ۲۰۳۰ به دلیل تأثیرات تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی  ۳۷.۶ میلیون نفر به افرادی که در  فقر شدید زندگی می کنند، افزوده خواهد شد. . در «بدترین سناریو» تا سال ۲۰۳۰ تغییرات اقلیمی و بلایا، ۱۰۰.۷ میلیون نفر را به فقر سوق خواهد داد.
 از طریق برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ که برای کاهش مواجهه و آسیب‌پذیری افراد در برابر آسیب‌ها طراحی شده است،می توان قدرت مخرب مخاطرات را مهار کرد یا به عبارت بهتر می توان از تبدیل شدن آنها به فاجعه جلوگیری نمودبه منظور ایجاد درک بهتر تاثیر نابرابری  و مواجهه با مخاطرات و همچنین تهیه برنامه‌های تاب آوری، سرمایه‌گذاری‌های بیشتر به منظور جمع آوری و استفاده از داده‌های تجمیع شده الزامی است
بر اساس پیش بینی های فعلی آب و هوا تا سال ۲۰۳۰، ، جهان با حدود ۵۶۰ مخاطره در سال مواجه خواهد شد. تخمین زده می شود تا سال ۲۰۳۰ به دلیل تأثیرات تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی  ۳۷.۶ میلیون نفر به افرادی که در  فقر شدید زندگی می کنند، افزوده خواهد شد. . در «بدترین سناریو» تا سال ۲۰۳۰ تغییرات اقلیمی و بلایا، ۱۰۰.۷ میلیون نفر را به فقر سوق خواهد داد.
 از طریق برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگ که برای کاهش مواجهه و آسیب‌پذیری افراد در برابر آسیب‌ها طراحی شده است، می توان قدرت مخرب مخاطرات را مهار کرد یا به عبارت بهتر می توان از تبدیل شدن آنها به فاجعه جلوگیری نمود.


📌شعار هفته : مقابله با نابرابری برای آینده ای تاب آور

🔻۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ : کاهش عوامل آسیب پذیر در راستای تاب آوری

🔻 ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ :  ادغام SDHدر برنامه های نظام سلامت در جهت تاب آوری جامعه

🔻 ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ : سیاست های جوانی جمعیت در جهت آینده ای تاب آور

🔻 ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ : پیشگیری /سازگاری با تغییر اقلیم در جهت تاب آوری

🔻۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ : برنامه ریزی مشارکتی در جهت تاب آوری جامعه

🔻 ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ : تاب آوری مبتنی بر خود مراقبتی با استفاده از ظرفیت سفیران سلامت

🔻 ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ : آموزش و فرهنگ سازی برای آمادگی و پیشگیری در جهت تاب آوری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی