پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
کد مطلب: 62910
۰

بادام بخورید و وزن کم کنید.

با خوردن بادام وزن کم کنید
بادام بخورید و وزن کم کنید.
با خوردن بادام وزن کم کنید بادام گیاه بومی ایران است بادام گیاه بومی ایران و کشورهای اطراف و آسیای مرکزی است اما در مناطق بسیار دیگری کشت می‌شود وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می ‌آید، آجیل‌ ها می ‌توانند گزینه ای خوب برای رژیم غذایی باشند، زیرا اگرچه این مغزها در حالی که سرشار از پروتئین هستند، چربی بالایی نیز دارند اما تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می ‌دهد که شما می ‌توانید بادام بخورید و وزن کم کنید.
تیمی از محققان در یک مطالعه بسیار گسترده دریافتند: گنجاندن بادام در یک رژیم غذایی محدود از انرژی نه تنها به کاهش وزن افراد کمک می کند، بلکه سلامت متابولیک قلبی آن ها را نیز بهبود می بخشد.
در این تحقیقات، محققان با بررسی اثرات رژیم‌ های محدود کننده انرژی همراه با بادام درختی یا میان‌ وعده‌های غنی از کربوهیدرات دریافتند که هر دو رژیم به طور موفقیت ‌آمیزی وزن بدن را حدود ۷ کیلوگرم کاهش دادند.
تخمین زده می شود، حدود ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان، دارای اضافه وزن باشند و این موضوع نشان دهنده وخامت اوضاع از این نظر است، زیرا چاقی زمینه ساز مشکلات سلامتی متعددی است و می تواند مشکلاتی جدی برای افراد و سیستم های بهداشتی فراهم کند.
دکتر شرایا کارتر، محقق دانشگاه استرالیای جنوبی  و از اعضای این تیم مطالعاتی در این رابطه می گوید: یافته های ما نشان می دهد که چگونه مصرف آجیل می تواند از یک رژیم غذایی سالم برای مدیریت وزن و سلامت قلب و عروق پشتیبانی کند.
مغزهای آجیل مانند بادام، میان‌ وعده ‌ای عالی و  سرشار از پروتئین، فیبر و سرشار از ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند، اما این مواد همچنین دارای محتوای چربی بالایی هستند که افراد می ‌توانند آن را با افزایش وزن بدن مرتبط کنند.
از سوی دیگر آجیل ها حاوی چربی های اشباع نشده یا چربی های سالم هستند که می تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشیده، التهاب را کاهش دهد و به داشتن قلب سالم کمک کند.

دکتر شرایا کارتر  در ادامه افزود:‌ در این مطالعه ما اثرات یک رژیم غذایی مکمل با بادام و رژیم غذایی بدون آجیل را برای شناسایی هرگونه تاثیر آن ها بر وزن و نتایج قلبی متابولیک بررسی کردیم.
نتایج نشان داد؛هر دو رژیم غذایی بدون آجیل و مبتنی بر آجیل منجر به کاهش تقریباً ۹.۳ درصدی وزن بدن در طول آزمایش شدند. با این حال، رژیم‌ های غذایی حاوی بادام تغییرات آماری قابل ‌توجهی را در برخی زیر بخش‌ های لیپوپروتئین بسیار آتروژنیک نشان دادند که ممکن است در طولانی ‌مدت به بهبود سلامت قلب و عروق منجر شود. علاوه بر این، آجیل مزیت اضافه ‌ای دارد که باعث می ‌شود برای مدت طولانی‌ تری احساس سیری کنید، که این موضوع زمانی که سعی می ‌کنید وزن خود را مدیریت کنید، مفید است.

 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!