شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۶
کد مطلب: 62498
۳

بیوتی منتور کیست و چه کاری انجام میدهد ؟

بیوتی منتور کیست و چه کاری انجام میدهد ؟
بیوتی منتور در امر آرایش و زیباگری تخصص و تجربه قابل توجه دارد بیوتی منتور میتواند ما را به درک بهتری از زیبایی و آرایش برساند و ما در مسیر موفقیت شغلی حمایت کند نرگس زمانی روانشناس و مترجم قدرت کوچینگ مثبت در آکادمی اسعدی نوشت : بیوتی منتور beauty mentor شخصی است که در یک زمینه خاص از علم یا هنر زیباگری تخصص و تجربه قابل توجه دارد بیوتی منتور در امر آرایش و زیبایی و یا مدیریت این کسب و کار اعم از اداره سالن زیبایی و یا آموزشگاه آرایشگری با تجربه و پیش کسوت است.
بیوتی منتور علاقه مند به انتقال تجربیات خود به همکاران به دیگران و در این امر دارای دانش و تخصص و تجربه کافی هم هست منتور زیبایی فردی متخصص با تجربه در امر زیبایی است منتـور زیبایی یک رابطه ارگانیک و دوستانه با افراد جوانتر تحت مربیگری خود برقرار میکند این رابطه میتواند جلوه ای از رابطه استاد و شاگردی هم بشمار آید .
منتور زیبایی نه تنها در مورد موضوعات و مهارتهای زیباگری و آرایش بلکه در خصوص مدیریت و کسب و کار آرایشگاه یا آموزشگاه آرایشگری میتواند مفید و موثر باشد .
 منتور میتواند حتی بدون مداخلات روانشناختی و یا بالینی در فراز وفرود زندگی هم یار و یاور آرایشگران باشد و آنها را در چالش هاس شغلی و مشکلات زندگی یاری دهد .

به نظر میرسد قبل از اینکه بدانیم منتور زیبایی کیست و چه خدماتی ارایه میدهد بایستی به این سوال پاسخ دهیم که زیبایی چیست ؟ این سوال یک سوال فلسفی است که البته پاسخ آن به تمام وجوه دیگر قابل ارجاع است. زیبایی به معنای وجود تناسب در موضو و توانایی ایجاد لذت و حس مطبوع و آرامش وشادی در مخاطب می باشد.

کانت در تعریف زیبایی می گوید :زیبایی اصیل باید که در اثر مرور زمان و با وجود تغییر در مدها و سلیقه ها همچنان جذاب بماند و جذابیت آن تحت تاثیر شرایط فرهنگی مخاطب قرار نگیرد.میل به زیبایی ظاهری یک میل قوی و فطری در همه آدمیان در همه ادوار بوده و هست.
احتمالا زیبایی جسمی و ظاهری اعم از اندام و صورتِ افراد، ناشی از مکانیسم طبیعی برای کمک به تولید مثل و بقای نسل سلامت و قدرتمند است بهمین دلیل است که با وجود این همه تنوعِ مد و سلیقه، تقریباً در همه فرهنگها چشمانِ درشت، موهای برّاق ، پوست صاف و لطیف و بدون چین و چروک و لک و یا سینه های درشت و کمر باریک در زنان، و قد بلند، و سینه ستبر و عضلانی در مردان ایجاد جذّابیت می کند و در واقع این نشانه هایی از سلامت فردی بوده و بطور ژنتیک و فطری به ادامه حیات انسان کمک میکند.

همه ما درکی از زیبایی و چیزهای زیبا داریم و زیبایی را به شکلی تجربه کرده ایم اما وقتی پای تعریف زیبایی در میان باشد، ماجرا فرق میکند گاهی اوقات با دیدن یک نقاشی از ظرافتِ طبعِ نقاش شگفت زده میشویم، گاهی با شنیدن یک موسیقی در آن غرق میشویم و گاهی هم یک فیلم سینمایی را تا مدتها به خاطر میسپاریم.

ما چگونه زیبایی را درک میکنیم؟ بیوتی منتور میتواند به ما را به درک بهتری از زیبایی برساند.
آیا درک و تعریف همه ما از زیبایی یکسان است؟
آیا زیبایی در نگاه ماست یا اینکه واقعا در بیرون وجود دارد و ما صرفا آن را حس میکنیم؟

"زیبایی» توصیف یک ویژگی یا خصیصه‌ای برای شخص ، حیوان، شی، یا مکانی است که تجربه ادراکی از لذت یا رضایت را برای ما فراهم می‌کند. زیبایی به عنوان بخشی از زیبایی‌ شناسی، فرهنگ، روان‌شناسی اجتماعی، فلسفه و جامعه شناسی مورد مطالعه قرار گرفته‌ است. «زیبایی ایده‌آل» موجودیتی است که تحسین می‌شود و یا دارای ویژگی‌هایی است که به طور کامل به عنوان کمال در یک  فرهنگ خاص به زیبایی نسبت داده می‌شود. زشتی دقیقا نقطه مقابل زیبایی است. اینها واقعا سوالاتی است که فعالان در صنعت و هنر زیبایی و زیباگری ممکن است به آن فکر کرده باشند .

تجربه زیبایی غالباً شامل تعبیر برخی چیزها به عنوان توازن و هماهنگی با طبیعت است که می‌توانند منجر به احساس جذابیت و کمال عاطفی گردند. از آنجا که زیبایی می‌تواند یک تجربه ذهنی باشد، برخی فلاسفه اذعان دارند که زیبایی در چشمان بیننده خلاصه می‌شود. یعنی زیبایی هرچیز به نوع نگاه شما به آن چیز بستگی دارد. معمولا نگرش‌های تجربی از چیزهایی که به عنوان مفهوم زیبایی در نظر گرفته می‌شوند، از طریق تفکرات و باورهای جمعی به افراد القا می‌شوند.

همچنین گفته می‌شود که زیبایی دارای سطوح عینیت و ذهنیت مطلق نیست و قضاوت درباره حس زیبایی‌ شناختی تنها به صورت ذهنی انجام نمی‌شود. برخی فلاسفه کلمه زیبایی را در واقع زیبایی نهان موجود در شخصیت ما تعریف می‌کنند، نه ظاهر بیرونی ما.
 آندره ژید نویسنده فرانسوی درباره مفهوم زیبایی گفته‌ است:
"ای کاش عظمت در نگاه تو باشد، نه در آن چیزی که به آن می‌نگری".
افلاطون برای تعریف زیبایی ، گفته است : زیبایی هماهنگی میان اجزاء است با کل.
بطور کل زیبایی یک امر نسبی است. آنچه از نظر و دید من زیباست شاید به چشم شما زیبا نباشد.

 برای آرایشگران و علاقه مندان به زیبایی جالب است که بدانند استانداردهای زیبایی از زمانی که انسان ها زندگی اجتماعی را شروع کردند وجود داشته است.  این ایده‌آل‌هایِ همیشه در حالِ تغییر برای زیبایی، باعث ظهور برخی ازتأثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین چهره‌های تاریخ شده است - مانند ملکه مصری کلئوپاترا، و لیزا دل جوکوندو، که به عنوان سوژه مونالیزای داوینچی نیز شناخته می‌شود.

در سراسر جهان، هر کشوری تعریف خاص خود را از زیبایی دارد.در حالی که ممکن است برخی از شباهت ها بین کشورهای همسایه وجود داشته باشد، با این حال تفاوت های کلی کاملاً قابل توجه است بعنوان مثال پوست سیاه براق برای زنان در آفریقا امتیاز تلقی میشود در حالیکه مثلا د راروا یا شرق آسیا معیار و ارزش زیبایی ممکن است چیز دیگری باشد .

 متور زیبایی میتواند یاد آور شود که با تغییر شرایط اجتماعی و نقش های جنسیتی، ایده ها در مورد زیبایی نیز تغییر می کنند. 

در انسان گرایش به جمال و زیبایی، چه به معنی زیبایی دوستی و چه به معنی زیبایی آفرینی که هنر نامیده می شود، وجود دارد. انسان می خواهد لباسش زیبا باشد، اتاقش زیبا باشد، همچنین انسان از زیبایی های طبیعت لذت می برد، از طرفی دوست دارد زیبایی بیافریند، مثل مسئله هنر که خلق زیبایی است بیوتی منتور ما را بعنوان شاغلین در آرایش و آرایشگری کمک میکند که در خلق زیبایی موفق باشیم .

استانداردهای زیبایی و منتورینگ زیبایی
 استانداردهای زیبایی چندین سال است که یک موضوع اصلی بوده است و مردم مایلند ظاهر خود را بارها و بارها تغییر دهند تا خود و دیگران را خوشحال کنند.  استانداردهای زیبایی اغلب بر اساس مدل مو، رنگ پوست و اندازه بدن تعریف می شوند.  اقداماتی که برای رعایت این استانداردها انجام می شود، اغلب ماهیتی پرخطر دارند منتور زیبایی میتواند در این بخش تجربیات خود را در اختیار گذاشته و مسیر راه آرایشگران جوان را هموار کند.

بالغ بر چندین سال است که در سراسر دنیا زیبایی بانوان حول وزن و سایز متمرکز است.امروزه، این استاندارد اغلب به عنوان ظرافت تعریف می شود. زنان اغلب برای رسیدن به آن تصویر ایده آل به ابزارهایی متوسل یا در این راه مشاور ؛ کوچ و یا منتور دارند  البته آنچه که روشن است  این است که رسانه ها در تعریف و توصیف آن نقش دارند 
با این حال، دستیابی به این استانداردها می تواند گران باشد، می تواند عزت نفس را کاهش دهد و یا حتی می تواند تهدیدی برای سلامت روان و زندگی یک زن باشد. منتور زیبایی یا کوچ زیبایی وظیفه دارد سلامتی را مقدم بر خدمات تخصصی خود در زیبایی بداند
  آنچه روشن است که در جریان منتورینگ و یا کوچینگ زیبایی استانداردهای زیادی وجود دارد که اصل و اساس هستند و در مواردی هم ساخته دست رسانه ها و تبلیغات هستند ، اما وزن و ظاهرِ بدن و صورت به تدریج در حال تبدیل شدن به تمرکز اصلی است. به گواه تاریخ از زمان برده داری، اندازه و شکل بدن زن مهم بوده است و این موضوعات از اهم خدمات منتورینگ و کوچینگ زیبایی بوده اند .

 کنفوسیوس می گوید: "همه چیز زیبایی خود را دارد اما همه کس آن را نمی بینند". 
  یک بیوتی منتور حرفه ای میداند که زیبایی فقط یک تجربه بصری نیست.  این ویژگی است که یک تجربه ادراکی برای چشم، گوش، عقل، قوه زیبایی شناسی یا حس اخلاقی فراهم می کند.  این صفات است که به حواس لذت، معنا یا رضایت می بخشد.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم