شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۶
کد مطلب: 62469
۴
اصول و مبانی بیوتی منتورینگ

بیوتی منتور یا منتورینگ زیبایی چیست ؟

بیوتی منتورینگ چیست؟
بیوتی منتور یا منتورینگ زیبایی چیست ؟
بیوتی منتورینگ چیست؟
منتورینگ آن است که فرد باتجربه‌تر یا دارای دانش بیشتر به راهنمایی فردی با تجربه یا دانش کمتر کمک خواهد کرد.
منتورینگ یکی از عوامل موثر در موفقیت در کسب و کار‌های مختلف به ویژه زیبایی هست منتورینگ آن است که فرد باتجربه‌تر یا دارای دانش بیشتر به راهنمایی فردی با تجربه یا دانش کمتر کمک خواهد کرد.

منتورینگ
رابطه‌ای است که در آن منتور فرد راه‌جو (مِنتی) را زیر پر و بال خود می‌گیرد و به او کمک می‌کند تا مسیر شغلی را سریع‌تر و ساده‌تر و با خطای کمتر طی کند. منتورینگ یا هدایتگری را میتوان اینگونه تعریف کرد. 

بنا بر همین گزارش میگنا به نقل از آکادمی اسعدی منتورینگ رابطه‌ای است که در آن فرد باتجربه‌تر یا دارای دانش بیشتر از فردی با تجربه یا دانش کمتر پشتیابی میکند یا او را کمک میکند مربی یا منتور زیبایی می‌تواند کوچکتر از شخصی باشد که به او آموزش می‌دهد، اما باید دارای تجربه و  تخصص خاصی باشد.

هدف از کوچینگ یا بیوتی منتورینگ چیست؟
در واقع برخورداری از منتورینگ به ویژه در صنعت زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است در واقع در شروع هر کسب و کار برای موفق شدن نیاز به برخورداری از این خدمات هست.

اما اصول و مبانی بیوتی منتورینگ چیست؟ بیوتی کوچینگ یا بیوتی منتورینگ بر بهبود عملکرد شغلی و حرفه‌ای چه تاثیراتی دارد؟ این مسئله چه نقشی در تعیین هدف و رسیدن به قله موفقیت دارد؟

اصول و مبانی بیوتی منتورینگ
برای آشنایی با اصول و مبانی بیوتی منتورینگ  لازم است ابتدا با مفهوم منتور و منتورینگ آشنا شویم منتورینگ چیست؟ بیوتی منتورینگ کدام و چه خدمات یارایه میدهد ؟ چرا انقدر این مسئله در توسعه کسب و کار اهمیت دارد؟  از قرار در حوزه زیبایی و آرایش، معنی منتور یا منتورینگ تفاوتی زیادی ندارند.

به طور کلی منتورینگ در این حوزه شامل یک مشارکت دو طرفه‌ست. این مشارکت بین منتور و منتی ایجاد میشود. در این بین منتور به فردی گفته میشود که دانش و تجربه کافی داشته و اطلاعات خودش رو با منتی یعنی فردی که از تجربه کمی برخوردار است و کار زیبایی را بتازگی آغاز کرده است به اشتراک می‌گذارد.

هم اکنون با مفهوم منتور ومنتی آشنا شده ایم برای توضیح دقیق‌تر اصول و مبانی بیوتی منتورینگ شاید بتوان گفت منتور مشاوری قابل اعتماد و کار آزموده است منتور با ارائه راهکار و پیشنهادهای اصولی در این حوزه، منتی رو برای توسعه کسب و کار کمک می‌کند.

هدف منتور، کمک به منتی در راستای بهبود و توسعه مهارت‌های حرفه ای مورد نیاز در امر زیبایی و زیباگری است. این فرآیند یعنی منتورینگ زیبایی از دو مسیر شناخته رسمی و غررسمی استفاده میکنددر منتورینگ رسمی اهداف معین میشوند اما میزان پیشروی به سمت آنها قابل اندازه گیری و سنجش نیست اما در منتورینگ رسمی علاوه بر معین شدن آهداف میزان دستیابی و پیشروی به آنها قابل اندازه گیری است در این روش قوانین و الزاماتی برای فرایند تعیین و مورد توافق قرار می‌گیرد.

تکنیک‌های پیشرفته در بیوتی منتورینگ یا بیوتی کوچینگ
حالا که با مفهوم بیوتی منتورینگ به صورت مختصر آشنا شدیم، لازم است که یاد آورشود که بیوتی منتورینگ یا بیوتی کوچینگ برای دستیابی به اهداف معین شده از تکنیک‌ها و روشهای خاصی بهره میبرد  .


در ادامه این مدل‌ها رو به صورت مختصر توضیح داده شده است :

1_ بیوتی منتورینگ یک به یک
در بیوتی منتورینگ یک به یک همانگونه که از نامش پیداست فرایند چهره به چهره و نفر به نفر است  تنها یک منتور و یک منتورینگ وجود دارد. یعنی یک فرد با تجربه در حوزه زیبایی و آرایشگری به یک فرد تازه‌کار و کم‌تجربه اطلاعاتی در خصوص پیشرفت کسب و کار ارایه میدهد. این روند معمولا زمانی رخ میدهد که یک فرد تصمیم به ورود به حوزه زیبایی دارد و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از طریق بیوتی منتورینگ اقدام به توسعه کسب و کارش خواهد کرد.

2_ بیوتی منتورینگ گروهی
دومین روش در بیوتی منتورینگ، روش گروهی است. هدف از روش بوتی منتوریگ چیست ؟ در حوزه زیبایی و آرایشگری، یک یا چند منتور با چند منتی کار خواهند کرد. این روند بیوتی منتورینگ گروهی نام دارد 
معمولا از این شیوه در زمانی استفاده میشود که زمان و منابع کافی برای آموزش نیست. بنابراین مثل کلاس‌های آموزشی، یک یا چند منتور به گروهی از منتی‌ها مشاوره‌ و دشتیابنی های لازم را ارایه میدهند.

3 _ بیوتی پییر منتورینگ (Peer Mentoring)
دراین  روش هر دو طرف یعنی منتور و منتی، دارای سِمَت یکسانی هستند و یا از تجربه‌های یکسان و مشابهی برخوردار هستند در واقع در این روش هر دو نفر بهم آموزش میدهند و تجربیات خود را به اشتراک میگذارند.این روش میتواند بصورت منتورینگ یکی به یک و یا گروهی انجام شود .

4 _ بیوتی منتورینگ الکترونیکی یا از راه دور (E-Mentoring)
در رابطه با منتورینگ یا کوچینگ باید بگیم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگه نیازی به رابطه رودررو نیست. در این روش منتور و منتی می‌تونن از طریق نرم‌افزارهای آنلاین و ایمیل با هم در ارتباط باشن.

5 _ بیوتی منتورینگ معکوس (Reverse Mentoring)
در این روش منتی در محضر منتور هر ا»چه را که در مورد زیبایی و زیباگری آموخته است به منتور بازگو میکند  روش در این روش به جای اینکه آرایشگر ارشد به تازه‌کار آموزش بدهد، فرد تازه‌کار تمام اطلاعاتی که کسب کرده است را در اختیار منتور قرار خواهد  منتورینگ معکوس بخصوص در امر زیباگری بسیار موثر واقع میشود

6 _ بیوتی منتورینگ سرعت
در این روش از روشهای شناخته شده بیوتی منتورینگ، منتی ملاقات‌های کوتاه با منتورهای مختلفی برگزار میکند   در واقع در این روش منتی از هر منتور راهنمایی‌های لازم را دریافت خواهد کرد و از طریق پرسیدن سوال‌های مختلف به دانش و اطلاعات خودش اضافه خواهد کرد .

تاثیر بیوتی کوچینگ یا منتورینگ در بهبود عملکرد شغلی و حرفه ای
حالا که به طور کامل با بیوتی منتورینگ یا کوچینگ  آشنا شده ایم، شاید ذکر این نکته ضروری باشد که چرا به منتور و خدمات منتورینگ یا کوچینگ نیاز مند هستیم آیا برخورداری از این خدمات تاثیرقابل توجهی در کسب و کار ما خواهد داشت ؟

واقع مطلب این است که در منتورینگ با توانایی های خود بیشتر وبهتر آشنا میشود و این بخودی خود در اعتماد بنفس و شخصیت حرفه ای شما موثر واقع خواهد شد.

منتور به شما کمک می‌کند که در جذب مشتری و نحوه ارتباط گرفتن با افراد مختلف عملکرد بهتری داشته باشید.در واقع منتور شما را در ارتباطات موثر و کار آمد راهنمایی و هدایت خواهد کرد و روابط عمومی و ارتباطات صنفی شما را بهبود می بخشد.

از جانب دیگر  شما با برخورداری از این دوره‌های و توسعه توانایی های فردی به تعادل بهتری در کا رو زندگی شخصی و عاطفی خواهید رسید  به ویژه اگر در دوره های منتورینگ با مدیریت کسب و کار و روشهای آن آشنا شوید.

سومین نکته و موردی که دوره های بیوتی منتورینگ در اهمیت و سرنوشت ساز معرفی میکند افزایش بازگشت سرمایه در کسب و کار شماست. در واقع منتور با دانش و تخصصی که در این زمینه در اختیار دارد راه‌حل‌های کارآمدی برای افزایش بازگشت سرمایه در اختیار شما قرار خواهد داد 

صد البته مدیریت زمان و بهبود عملکرد و کارایی تیم‌ها از دیگر مسائلی هست که در این در بیوت یمنتورینگ به آن توجه خواهد شد بنابراین برخورداری از بیوتی منتورینگ شما در کسب و کار تان تا حدودی زیادی ضمانت کند .

نقش بیوتی منتورینگ در تعیین هدف و رسیدن به آن ها
ابتدای کار سخت بنظر میرسدکه هدفی را تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید اما این مهم با استفاده از خدمات منتورینگ و کوچینگ میسر خواهد بود  منتور به شما کمک خواهد کرد که از نقطه الف به نقطه ب حرکت کنید  و از صفر تا صد کار کنار شما خواهد بود.

اگر اول و ابتدای کار باشید، سردرگم هستید و حتی ممکن است در ارزیابی شرایط فعلی و یا رسیدن به اهداف خود در آینده درست عمل نکنید  منتور به شما کمک میکند هم در ارزیابی توانایی و دارای ها خود دقیق عمل کنید و هم شما را در رسیدن به روزهای خوب آینده کمک کمک خواهد کرد.

    هدف از کوچینگ یا بیوتی منتورینگ چیست ؟
    بهبود عملکرد و کارایی مدیرهای سالن زیبایی و ایجاد توانایی لازم
    ارائه راهنمایی و راهکارهای لازم به آرایشگرها برای راه‌اندازی سالن‌های زیبایی
    نظارت و آنالیز مجموعه
    ارائه بیزس پلن برای توسعه هر چه سریع‌تر کسب و کار
    ارائه راه‌حل‌ها و راهکارهای مختلف برای جذب مشتری بیشتر،
     برندسازی، جذب مشتری، نحوه اجرای تبلیغات   و…
    کمک به مدیریت بودجه و کاهش هزینه‌ها برای برندسازی
    چگونگی دست‌یابی به موفقیت در سریع‌ترین زمان ممکن و کمترین بودجه
    ارائه راه‌حل‌های مناسب برای هر چه سریع‌تر پیش بردن هدف ها
    چگونگی ارتقا دادن مجموعه و کمک به استخدام پرسنل



 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...