شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۹
کد مطلب: 62465
۰

روان‌شناسی سازمانی با رویکرد علمی کاربردی

روان‌شناسی سازمانی با رویکرد علمی کاربردی توسط انتشارات رشد چاپ و دراختیار علاقه مندان قرار گرفته است
روان‌شناسی سازمانی با رویکرد علمی کاربردی
روان‌شناسی سازمانی با رویکرد علمی کاربردی نام کتابی است که توسط انتشارات رشد چاپ و دراختیار علاقه مندان قرار گرفته است سازمان‌ها نظام‌های اجتماعی پیچیده‌ای تعریف شده اند که گاه عملکرد خوبی دارند و گاه به‌سختی شکست خورده و کارکردهای اصلی خود را از دست میدهند روان‌شناسی سازمانی زیرمجموعه‌ای از حوزه‌ی گسترده‌تر روان‌شناسی صنعتی/سازمانی است که تلاش خود را برای درک بهتر فرآیندهای اجتماعی در سازمان‌ها متمرکز کرده است روان‌شناسان سازمانی نیز با برخورداری و استفاده از این نگرش برای بهبود کارآیی سازمان‌ها تلاش میکنند که طبیعتاً برای همه مفید است.
 
حجم روزافرون دانش تولید شده در رشته‌ی روان‌شناسی صنعتی و سازمانی موجب آن شده است  تا این رشته به دو شاخه‌ی مجزا تقسیم و شاخه‌ی مستقلی با عنوان روان‌شناسی سازمانی بوجود آید در روان‌شناسی سازمانی به بررسی و تولید دانش لازم برای فهم و درک هر چه بهتر سازه‌ها و فرایندهای سازمانی به منظور افزایش عملکرد کارکنان و سودمندی سازمان پرداخته میشود.
 
امروزه روان‌شناسی سازمانی در کنار روان‌شناسی صنعتی نقش بسیار مهمی در کمک به سازمان‌ها برای افزایش کارآیی و اثربخشی کارکنان ایفا میکند. اگرچه روان‌شناسی صنعتی نقش مهمی در گزینش و آموزش کارکنان داشته است بااین‌ وجود بدون در نظر گرفتن موضوعات مطرح در روان‌شناسی سازمانی از جمله رهبری، روان‌شناسی بهداشت حرفه‌ای، شیوه‌های اجتماعی‌سازی، تیم‌ها و گروه‌ها، عملکرد شغلی، فرهنگ سازمانی و بالندگی سازمانی، امکان ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان فراهم نخواهد بود.
 
جکس و بریت نویسندگان کتاب «روان‌شناسی سازمانی» از یک طرف با طرح آموزش مهارت‌های مناسب به کارکنان از جمله مهارت‌های برقراری ارتباط اثربخش، شیوه‌های حل تعارض و نیز مدیریت فشار، آنها را برای کار اثربخش آماده کرده اند و از طرف دیگر با ارائه‌ی پیشنهادهای حاصل از علوم رفتاری به‌ویژه روان‌شناسی، مانند ایجاد تغییرات مناسب در فرهنگ سازمانی، شرایط رهبری، تیم‌ها و گروه‌ها سعی در فراهم آوردن محیط سازمانی مناسب برای کارکنان داشته اند تا بتوانند از حداکثر توانمندی‌های خود برای پیشبرد اهداف سازمانی بهره مند و برخودار باشند.
 
○ روان‌شناسی سازمانی با رویکرد علمی کاربردی | استیوام . جمس، توماس دبلیو. بریت | ترجمه‌ی دکتر عبدالزهرا نعامی، دکتر صالحه پیریایی، دکتر هاجر براتی | نشر رشد، چاپ اول ۱۴۰۰، ۱۶۰ صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
برای شنا کردن به سمت مخالف رودخانه قدرت و جرات لازم است وگرنه هر ماهی مرده ای هم می تواند از طرف موافق جریان آب حرکت کند.