شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۶
کد مطلب: 62151
۰

روانشناسی کار و سازمانی منتشر شد

روانشناسی کار و سازمانی منتشر شد
روان‌شناسی کار و سازمانی اثر یان راثمن، کری‌ال کوپر با ترجمه آزاده عسکری و بهناز ثابت‌قدم توسط انتشارات ارجمند منتشر شد. روان‌شناسان از آغاز انقلاب صنعتی، مجذوب دنیای کار، تغییر روابط بین افراد و تکنولوژی در محل کار شده‌اند. کتاب روان‌شناسی کار و سازمانی کتاب درسی کاملی است که در راستای ارائۀ یک دیدگاه کامل و معاصر از این حیطۀ در حال تکامل و جذاب، هم به بیان ایده‌های نظری کلیدی می پردازد و هم نحوۀ کاربرد آنها توسط روان‌شناسان در سازمان‌های امروزی را مشخص می‌کند.
این کتاب تنها کتاب درسی برای ادغام حوزه‌های مدیریت منابع انسانی (HRM) و رفتار سازمانی می‌باشد که پیشرفت‌های جدید در کار هم‌چون محل کار مجازی و کارکنان مجازی را نیز در برمی‌گیرد؛ در عصر تغییرات سریع اجتماعی-اقتصادی، به‌طور گسترده‌ای به مباحثی همچون تنوع در محل کار، کارمند-تعهد و جهانی شدن می پردازد. همچنین مباحث به‌روز‌شده‌ای در مورد مفاهیم کلیدی چون انگیزش، رهبری، رفتار گروهی و سلامت و بهزیستی در محل کار را شرح و بسط می دهد و یک فصل از کتاب در مورد توسعۀ شغلی است، موضوعی که این روزها توجه ویژه متخصصان منابع انسانی را به خود معطوف کرده است.
این کتاب همچنان که دانشجویان را قادر می‌سازد تا درگیر یادگیری فعال شوند توجه به مسائل نظری، موضوعات جذاب سازمانی و اخلاقی را توسط طیف وسیعی از کیس‌های آموزشی، پشتیبانی می‌کند. لذا می توان گقت به‌طور شفاف و جامع، کتاب روان‌شناسی کار و سازمانی سنگ بنایی برای هر دانشجوی رشته‌ی روان‌شناسی صنعتی و سازمانی خواهد بود.
بنا بر همین گزارش از میگنا رسانه سلامت روان کشور بخشی از روانشناسی که در آن رفتار آدمی در رابطه با کار مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است را میتوان روانشناسی کار نامید روانشناسی کار رشته‌ای از روانشناسی تعریف شده است که رابطه بین رفتار انسان با کار را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

هدف اصلی روانشناسی کار مطالعه و کاربرد آن دسته از اصول و یافته‌های علم روانشناسی است که در رابطه بین انسان و کار اثر می‌گذارد. قلمروی روانشناسی کار به دو زمینه مربوط می شود:
1.کار و ارتباطی که با رفتار آدمی دارد را مطالعه و بررسی می‌کند.
2.قوانین و یافته‌های روانشناسی را برای به حداقل رساندن مشکلات انسان در جریان کار، به کار می‌بندد.
بخشی از روانشناسی که در آن رفتار آدمی در رابطه با کار مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است را میتوان هدف  روانشناسی کار نامید
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!