شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۱
کد مطلب: 62456
۱
زهره عرب زاده کوپائی

کتاب نوجوان تاب آور منتشر شد

نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب‌آوری نیاز دارند
کتاب نوجوان تاب آور منتشر شد
تاب آوری به شما کمک می‌کند استرس را مدیریت کنید، از موقعیت‌های دشوار نجات پیدا کنید و مغزتان را برای شادی و موفقیت دوباره آماده کنید! نوجوان بودن امروزه استرس‌زا است. به همین دلیل است که شما به ابزارهای واقعی نیاز دارید تا به شما کمک کند تا با تمام چالش‌های زندگی از عوامل استرس‌زای کوچک مانند تکالیف، رسانه‌های اجتماعی و قرار ملاقات گرفته تا آسیب‌های جدی ناشی از قلدری، خشونت، و اکنون همه‌گیری مقابله کنید. کلید رویارویی با همه این رویدادهای دشوار، تاب‌آوری، توانایی بهبودی پس از شکست‌ها یا آسیب‌ها، و پیشروی با قدرت هیجانی است.

بهترین چیز در مورد تاب‌آوری این است که می توان آن را یاد گرفت. این کتاب به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه تاب‌آور باشید، تا بتوانید طوفان‌های زندگی را پشت سر بگذارید و به اهداف خود برسید.

در کتاب نوجوان تاب آور، روان‌شناس، متخصص نوجوان و متخصص تروما، شیلا راجا، ده مهارت مبتنی بر اصول کلیدی روانشناسی و علوم اعصاب را ارائه می‌دهد تا به شما در مدیریت احساسات دشوار، بهبودی از موقعیت‌های دشوار و پرورش احساس شادی حتی در مواجهه با مشکلات و استرس‌های امروزی کمک کند. شما راهبردهای ضروری برای مراقبت از خود، نحوه ایجاد یک سبک زندگی سالم، و نحوه تعیین محدودیت در فناوری را خواهید آموخت. متوجه خواهید شد که چگونه ذهن آگاهی می‌تواند به شما در مقابله با استرس و احساسات چالش برانگیز در لحظه کمک کند. همچنین نکاتی برای ایجاد روابط بهتر با خانواده و دوستان و ابزارهایی برای مقابله با ناامیدی ارائه می کند.

مهمتر از همه، این کتاب به شما نشان می دهد که چگونه می توانید احساس شادی، هدف و معنی خود را حتی زمانی که چیزها کمتر از عالی به نظر می رسند، افزایش دهید. این کتاب برای ارتقاء تاب آوری است و با صحبت مستقیم با نوجوانان و جوانان، مهارت‌های عملی را برای پیمایش در جهان، ایجاد تاب‌آوری و رشد برای داشتن یک زندگی معنادار فراهم می‌کند و والدین و متخصصانی که به دنبال منبعی استثنایی برای ارتقای تاب‌آوری و عملکرد سازگارانه در نوجوانان هستند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.
 
 بنا بر همین گزارش زهره عرب زاده کوپائی مترجم کتاب «نوجوان تاب آور» درباره این اثر توضیح داد: نوجوان تاب‌آور با استفاده از تحقیقات و داستان‌های جذاب، اطلاعات مرتبط و ساده‌ای درباره سلامت جسمانی و عاطفی ارائه می‌دهد و به ما امکان می‌دهد تا بدانیم که چگونه تاب آور بودن امکان‌پذیر است.
او با اشاره به هدف اصلی از ترجمه این اثر بیان کرد: تاب آوری معجزه‌ای رفتاری است که ما را به زندگی عادی برمی‌گرداند. اگر این ویژگی و توانایی را در نوجوان تقویت کنیم، حتی این موقعیت‌ ها را فرصتی برای ارتقاء و رشد شخصیت خود دانسته و بعد از تجربه رنج‌ها و غصه‌ها، فشارها و شکست‌ها، و تلخی‌های زندگی می‌تواند دست‌ها را به زانو بگیرد و دوباره از جا بلند شود.. تاب آوری کمکش می‌کند زخم‌ها را التیام ببخشد و لحظه‌ها را شادتر و آرام‌تر زندگی کند.

به گفته عرب زاده کوپائی، مخاطب اصلی کتاب نوجوانان هستند و روان‌درمانگران و معلمان می‌توانند از این به‌عنوان راهنما در کار خود با نوجوانان و گروه‌های فردی استفاده کنند. والدین و نوجوانان از این کتاب برای تقویت گفتگوی غنی در حین یادگیری نیز می‌توانند باهم استفاده می‌کنند.

او افزود: شیلا راجا با سادگی درخشان می‌نویسد. دراین کتاب گام‌های عملی، قابل مدیریت و واقع‌بینانه را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. نویسنده با عادی‌سازی وجود عوامل استرس‌زا برای همه، ایده‌های متفکرانه‌ای را برای بهبود سلامتی و افزایش تاب‌آوری ،مدیریت خواب، استرس و احساسات دشوار و نکاتی برای توسعه ذهن آگاهی، عادات سالم و ارتباطات اجتماعی که مورد استفاده نوجوانان و والدین و متخصصان این حوزه هست بیان می‌کند.

این مترجم بیان کرد: متخصصان این حوزه نیز معتقدند: این کتاب برای ارتقاء تاب آوری است و با صحبت مستقیم با نوجوانان و جوانان، مهارت‌های عملی را برای پیمایش در جهان، ایجاد تاب‌آوری و رشد برای داشتن یک زندگی معنادار فراهم می‌کند و والدین و متخصصانی که به دنبال منبعی استثنایی برای ارتقای تاب‌آوری و عملکرد سازگارانه در نوجوانان هستند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

او با بیان اینکه تاب‌آوری را می‌توان آموخت؛ ما با آن متولد نشده‌ایم؛ بنابراین با یادگیری و تمرین مهارت‌های این کتاب که نه‌تنها برای نوجوانانی که پریشانی و ناملایمات را تجربه می‌کنند، بلکه برای کسانی که به دنبال مهارت‌های بهزیستی عاطفی هستند،جذاب و زیبا نوشته‌شده است وبدین طریق می‌توانیم تاب‌آوری را ارتقاء دهیم عنوان کرد: با توجه به پیامد های ناشی از تفاوت سبک‌ های زندگی و شکاف‌ نسلی در سال‌ های اخیر، لازم است بحث تاب آوری مورد توجه قرار گرفته و کارشناسان از طریق آموزش به نوجوانان سطح آن را ارتقا دهند. در واقع رفتارهای تاب آورانه به افراد کمک می‌کند تا بر تجارب منفی چیره شوند و حتی آنها را به تجارب مثبت در خودشان تبدیل کنند.

عرب زاده کوپائی گفت: به همین دلیل است که روان شناسان در مفهوم تاب آوری دو وجه را مهم می‌دانند. اول اینکه فرد یک حادثه یا رویداد آسیب زا و فشار و سختی را تجربه می‌کند و دوم اینکه در برابر این حوادث انعطاف پذیر است و برای بازگشت به عملکرد و کارکردهای معمول خود دست به جبران می‌زند. افراد تاب آور توانایی ترمیم ضربه‌های روانی وارد شده به آنها و فائق آمدن بر سختی را دارند و ما باید با آموزش تاب آوری به نوجوانان  به آنها بیاموزیم که چگونه این تضادها و سبک‌های مختلف زندگی را بپذیرند و با آن کنار بیایند. نوجوانان امروزی بیش از هر زمان دیگری به تاب‌آوری نیاز دارند.


بنا بر همین گزارش از میگنا رسانه سلامت روان ایران این کتاب قبلا توسط دکتر عباس عبدالهی و زهرا آزاد فر استاد دانشگاه و عضو باشگاه تاب آوری با نام  تاب‌آوری برای نوجوانان در سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند و توسط انتشارات پندار تابان ترجمه و منتشر شده است .
مرجع : ایبنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .