شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
کد مطلب: 62130
۳

هنر درمانی انتزاعی منتشر شد

با ترجمه شقایق هاشمی شکفته و به همت انتشارات یانا منتشرشد
هنر درمانی انتزاعی منتشر شد
هنردرمانی انتزاعی اثری از سانتی شتی با ترجمه شقایق هاشمی شکفته و به همت انتشارات یانا در ۸۸ صفحه بصورت مصور و با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۲ منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت. نویسنده این کتاب با اعتقاد به وجود ارتباطی قوی بین ذهن، بدن و روح ، با بررسی هنر آبستره و تاثیر آن در برون ریزی ناگفته ها پرداخته است.
هنردرمانی برای همه ی افراد در همه ی رده های سنی و زمینه های متفاوت اجتماعی مفید خواهد بود. یافته ها حاکی از آن است که هنردرمانی قادر خواهد بود ، ارتباطات و تمرکز را بهبود ببخشد که همین امر منجر به افزایش اعتماد به نفس ، خودآگاهی و همچنین سلامت روان میشود. هنر به ما کمک می‌کند تا به ذهن ناخودآگاه خود دست یابیم. بر اساس نیازهای مراجعه کننده، هنردرمانی می‌تواند فرایندی فردی یا گروهی باشد.

هنردرمانگران ، آموزش جامع و کاملی را گذرانده اند و درک کاملی از تاثیر قدرتمندی که سیر خلاقانه می‌تواند بر مراجعه کنندگان اعمال کند در اختیار دارند. در این کتاب با نتایج مثبت هنردرمانی انتزاعی آشنا خواهید شد. همچنین تکنیک هایی از هنردرمانی انتزاعی معرفی شده اند. نقاشی های انتزاعی منتشر شده در این کتاب آثار نویسنده (سانتی شتی)و نقاشی روی جلد اثر مترجم کتاب(شقایق هاشمی شکفته ) است.
  به گزارش میگنا رسانه سلامت روان کشور در این کتاب استراتژی هایی برای درمان خلاقانه مطرح شده که به اختصار می‌توان به (آشنا با منابع - کار با بیماران- مدافع برنامه‌های هنری شدن- حفظ ایمنی بیمار )اشاره کرد. نویسنده کتاب در انتها به مددکاران اجتماعی - متخصصان سلامت روان- پرستاران- درمانگران ٫٫ توصیه می‌کند که از این ابزار بسیار مفید( هنردرمانی انتزاعی ) در روند درمان بهره ی بیشتری ببرند ، زیرا هنر انتزاعی را راهی ویژه برای افراد میداند تا به نقاط تاریک خود پی ببرند و همچنین در جهت درمان و خودابرازی قدم بردارند. خاتمه کلام به نقل از پیکاسو همه ی ما هنرمند به دنیا آمده ایم! هر کودک یک هنرمند است. مشکل این است که چگونه پس از بزرگ شدن هنرمند باقی بمانیم .

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم