پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۰۵:۴۸
کد مطلب: 60292
۱

مرگ و میر قلبی در کودکان کاهش یافت

بر اساس یافته های تحقیقات اخیر، میزان بقا به طور قابل توجهی در بین کودکانی که در ۲۰ سال گذشته دچار ایست قلبی و در بیمارستان بستری می شدند، افزایش یافته است.

پژوهش های جدید نشان می دهد اخیراً بهبودهای بیشتری در میان کودکانی که جراحی قلب و ایست قلبی داشته اند دیده شده است.
در این رابطه، محققان انجمن قلب آمریکا داده‌های نزدیک به ۱۷ هزار و ۷۰۰ ایست قلبی کودکان در بیمارستان کودکان زیر ۱۸ سال را بین سال ‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ بررسی کردند.

به گفته محققان، نرخ بقا تا ترخیص از بیمارستان در میان بیماران با سابقه جراحی قلبی از ۴۶ درصد در بازه زمانی ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ به بیش از ۶۲ درصد در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ افزایش یافته است.
محققان همچنین دریافتند: از ایست های قلبی مورد بررسی، ۱۸ درصد بیماران در گروه جراحی قلب، ۱۸ درصد در گروه خدمات پزشکی قلبی و ۶۴ درصد در گروه بیماری های غیر قلبی قرار داشتند. به گفته پژوهشگران، کودکان در دسته بندی جراحی با ۵۶ درصد بالاترین میزان بقا را داشتند. 

این یافته ها نشان می دهد: میزان بقا در تمام کودکان در تمام بازه های زمانی افزایش یافته است. با این حال محققان خاطرنشان کردند که همچنان تاکید بیشتری بر بهبود شرایط بیماران قلبی در جوامع مختلف نیاز است.

مونیک گاردنر (Monique Gardner) سرپرست تیم تحقیق و پزشک متخصص مراقبت های ویژه قلب در بیمارستان کودکان فیلادلفیا و استادیار بیهوشی و مراقبت های ویژه و اطفال در دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا می گوید: کودکان با سابقه بیماری های قلبی عروقی اغلب به عنوان یک جمعیت خاص در پژوهش های ایست قلبی مورد مطالعه قرار نمی گیرند.
از آنجاییکه این گروه‌ فیزیولوژی متفاوتی دارند که ممکن است بر درمان‌های پزشکی و بقا تأثیر بگذارد، بنابراین ممکن است به مداخلات متمرکز خاص از سوی محققان و پزشکان برای تعیین راه‌های بهبود نیاز داشته باشند.
 گاردنر در خاتمه گفت: با توجه به اینکه نرخ بقای بیماران قلبی با سرعت کمتری در حال افزایش است، این مطالعه نشان دهنده نیاز به تحقیقات بیشتر در علم احیا است تا این شکاف را پر کرده و به دنبال راه هایی برای بهبود بقا در این بیماران آسیب پذیر باشند. به گفته او تحقیقات آینده باید روی فیزیولوژی این بیماران برای بهبود پیشگیری از ایست قلبی، پاسخ به ایست قلبی و مراقبت های پس از درمان تمرکز کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی American Heart ارائه و منتشر شده است.
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو