سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ / ۱۷:۵۶
کد مطلب: 58241
۱
برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند

زنان هم گروه در تمایل ، افتخار و سپاسگزاری

زنان هم گروه در تمایل ، افتخار و سپاسگزاری
عفت حیدری مترجم برگرفته از کتاب الهه ها هرگز پیر نمی شوند از انتشارات بهار سبز در یادداشتی برای میگنا نوشت "من قویا به زنانی که هم تیپ و هم سلیقه شما هستند ، باور دارم و می­دانم که آنها می­توانند به شما برای انجام کارهای لذت بخش کمک کنند.

یکی دو دوست برای مراقبه، یا مصرف غذاهای ارگانیک یا رقص های محلی  پیدا کنید از هم قول بگیرید که یکدیگر را تشویق کنید.و اگر دوست یا همسرتان به یک فعالیت علاقمند نیست، دلیلی ندارد که خود را از آن محروم سازید.

به نظر من یکی از بزرگترین محاسن شبکه های اجتماعی آن است که کسانی که را که در علائق شما با شما مشترک هستند را پیدا می­کنید. اگر از شبکه های اجتماعی درست استفاده کنید می­توانید یک مکالمه را با کسی شروع کرده و آنرا به دنیای واقعی بیاورید. مطمئن شوید که این فعالیتها برای هر دو شما لذت بخش باشند. بیشتر ارتباطات ما غیر کلامی است ، بنابراین وقتی با دیگران بیرون می روید،می­توانید بهتر ارتباط برقرار کنید.
 
از تجربیات دوستان تان نیز لذت ببرید . مردم اغلب وقتی که پست های شبکه های اجتماعی را که در مورد تعطیلات و موفقیت های دوستان شان است، می­خوانند، ناراحت می­شوند و حسودی می­کنند.

با این حال کسانی که در شبکه های اجتماعی گفتارهای مثبت می­گذارند یا داستانها و ویدئوهای مثبت را به اشتراک می گذارند، خوشبختی بیشتری را گزارش می دهند.

اگر می خواهید خوشبخت باشید، از این ایده دست بردارید که زندگی یک الگوی گرفتن و از دست دادن است ، و اگر شما خوشبخت باشید،خوشبختی را از دیگران ربوده اید.این عقیده را دور بریزید که مقدار محدودی پول و لذت یا خوشبختی وجود دارد. وقتی نوبت به لذت و خوشی می­رسد شما واقعا می­توانید بدن تان را تربیت کنید که هر چه بیشتر و بیشتر این احساسات را احساس کند.

و این کار را می­توانید با مراقبه ودر لحظه بودن انجام بدهید . پیروزی شما در گرو بدبختی و از دست دادن دیگری نیست  وقتی کسی واقعا کار خوبی را انجام می­دهد، بخشی از وجود شما روحیه می گیرد مگر اینکه حسود و دلخور باشید.وقتی زن زیبایی را در خیابان می بینید، با خودتان فکر نکنید که ای کاش من هم بدن و پوست او را داشتم . فکر کنید او هم جزئی از من است.

لبخند بزنید و از زیبایی او لذت ببرید. شما قسمتی از او هستید و او هم می تواند از تجربه و خرد شما استفاده کند ، چرا که شما تجربه و خردتان را به جهان عرضه می کنید. وقتی به او لبخند می زنید  او هم می تواند شادی شما را تجربه کند.

تمرین
به خود افتخار کنید، سپاسگزار باشید، و اجازه دهید که چیزی را بخواهید
من این تمرین را در کتاب هنرهای زنانه ماما جنا: استفاده از قدرت لذت برای پیدا کردن راه تان در جهان خواندم. نویسنده آن رجنا توماشوسر است. من فکر می کنم که چقدر عمیقا سپاسگزار بودن برای موهبت های تان چالش بر انگیز است.

انجام این تمرین به شما کمک می کند که از زندگی لذت ببرید، به جای آنکه فقط لیست کارهای تان را انجام دهید. ماما جنا به این تمرین سه گانه یک افتخار، یک سپاس و یک تمایل نام می نهد.

1-نخست چیزی را که می­توانید بابت آن افتخار کنید؛ را شناسایی کنید.
2-همین حالا به چه چیز می­توانید افتخار و مباهات کنید.چیزی را که بابت آن قدردان و سپاسگزار هستید، شناسایی کنید. در زندگی خود چه نعمت هایی دارید؟
3- چیزی را که می­خواهید شناسایی کنید. اگر پول یا وقت یا قوانین فیزیک مانع شما نمی شدند، چه چیزی را می­خواستید؟

سعی کنید که این تمرین را روزانه انجام دهید به سوالات در دفترتان پاسخ دهید و در مورد آنها فکر کنید. و این تجربه را با دیگران در گفتگوهای تان سهیم شوید. من دوست دارم که این سه سوال را سر شام یا ناهار با دختران یا دوستانم مطرح کنم . این کار روحیه همه را عوض می کند و باعث ترشح نیتریک اکسید می شود.


الهه ها هرگز پیر نمی شوند.
کریستین نورتراپ.
عفت حیدری.بهارسبز.1399
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.