جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۲
کد مطلب: 56587
۱
حجت الاسلام متقی فر در نشست با مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده:

به شدت نیازمند توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کشور هستیم

روی ارزیابی و اثرسنجی مراکز مشاوره تمرکز خواهیم کرد
به شدت نیازمند توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کشور هستیم
به گزارش میگنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی متقی فر در نشست با تعدادی از مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده که صبح دیروز در ساختمان شماره 2 وزارت ورزش و جوانان برگزار شد پس از استماع نظرات، مشکلات و پیشنهادات مدیران مراکز، گفت: نشست بسیار مفیدی بود و باید تلاش کنیم تا با برگزاری بیشتر این جلسات و نشست ها به پیش برد اهداف مشترک و افزایش ازدواج و کاهش طلاق در جامعه کمک کنیم.

وی با بیان این که ظرفیت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده یکی از مهمترین ظرفیت های ایران اسلامی است، اظهار داشت: از سویی دیگر کل مراکز مشاوره همه دستگاه ها و نهاد های مختلف به 4500 مرکز هم نمی رسد و این رقم در مقابل حدود ششصد هزار ازدواج و بیش از یکصد هزار طلاق در کشور بسیار پایین است و ما به شدت نیازمند توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کشور هستیم.

دکتر متقی فر با تاکید بر تخصصی بودن مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: یکی از محورهای برنامه های ما در این دفتر سنجیدن اثر مراکز مشاوره بر افزایش ازدواج و کاهش طلاق و آسیب های خانواده است.

وی تصریح کرد: یکی از ریشه های انس نگرفتن مردم و نهادینه نشدن فرهنگ مشاوره، معرفی نکردن آثار و فواید مراکز و اثرسنجی نکردن آنهاست به این معنی که مردم نمی دانند این مراکز مشاوره چه اثرات مثبتی در جامعه دارند و چقدر در استحکام خانواده و ترویج ازدواج و کاهش طلاق کمک کرده اند. وقتی که اثر سنجی انجام نمی شود در طولانی مدت هم نقاط قوت دیده نمی شود و هم ضعف ها هم مورد غفلت واقع می شوند و در نهایت مراکز ارتقا نمی یابند بنا بر این ما حتما روی ارزیابی و اثرسنجی مراکز تمرکز خواهیم کرد.


سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: کمیته ای برای ارزیابی و رتبه بندی مراکز مشاوره تشکیل دادیم و بر اساس ارزیابی و رتبه بندی این کمیته حمایت های ما از مراکز مشاوره ازدواج و خانواده چه معنوی و چه مادی متفاوت خواهد بود. وی اظهار داشت: این که وزارت ورزش و جوانان با مراکز مشاوره متخصص و مطمئن به جوانان و خانواده ها مشاوره می دهد بسیار اهمیت دارد.

چشم انداز ما در این حوزه برند کردن و عملکرد و اثرات مثبت مراکز مشاوره است که به ما کمک می کند به رشد برسیم. حجت الاسلام متقی فر همچنین عنوان کرد: برای توسعه مراکز مشاوره آمایشی در دست داریم که نسبت به جمعیت و نسبت به فراگیری ازدواج و طلاق در هر منطقه از کشور نیاز سنجی برای ایجاد مراکز مشاوره انجام خواهد شد و بر اساس این آمایش مراکز جدید را تاسیس خواهیم کرد.

وی با بیان اطلس جامع مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده را در دست راه اندازی داریم گفت: این اطلس سامانه جامعی از اطلاعات مراکز مشاوره است که کار را برای مخاطبین جهت مراجعه به نزدیکترین مرکز مشاوره با اعلام رتبه بندی و مشاهد نظرات مراجعین قبلی به آن مرکز، بسیار آسان می کند و همچنین این اطلس کمک های خوبی به ما در امر نظارت و ارزیابی مراکز خواهد کرد.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: در حوزه بالا بردن آمار ازدواج و کاهش طلاق که دغدغه نظام است، انتظارات زیادی از مراکز مشاوره داریم و همچنین بنای خود را بر هم افزایی با سایر نهادهای مربوطه در این حوزه گذاشته ایم و حتما بر تخصصی بودن و مجوز قانونی همه مراکز مشاوره کشور تاکید داریم.

وی در خصوص بیمه خدمات مشاوره نیز گفت: در این خصوص اقداماتی انجام شده و در حال پیگیری هستیم و امیدوارم با تعامل با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره به نتیجه خوبی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین متقی فر در پایان گفت: ما روی هویت مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان عرق داریم و این مراکز حتما برای ما یک سرمایه است و اجازه نمی دهیم کسی هویت مراکز مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان را خدشه دار کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .