دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۳
کد مطلب: 5461
۰

تخصيص رديف جداگانه جهت مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاهي

معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص تخصيص بودجه دانشگاه‌ها با بيان اينكه براي شش ماه اول سال دانشگاه‌ها 45 درصد بودجه‌ هزينه خود را دريافت كرده‌اند، اظهار كرد: قرار شد براي 9 ماه اول سال تخصيص بودجه به 72 درصد رسد. به گزارش ايسنا، علي اكبر متكان در حاشيه نشست روساي دانشگاه‌ها كه با حضور وزيرعلوم برگزار شد در جمع خبرنگاران به رشد بودجه‌ جاري دانشگاه‌ها اشاره كرد و افزود: بر اين اساس بودجه جاري دانشگاه‌ها در سال 88، يك هزار و450 ميليارد تومان، در سال گذشته يك هزار و790 ميليارد تومان و امسال نيز به حدود دو هزار و 500 ميليارد تومان افزايش يافته است. وي با اشاره به رشد حقوق كارمندان و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها، گفت: سال گذشته حقوق اعضاي هيات علمي با مرتبه مربي 350 هزار تومان، استاديار 500 هزار تومان، دانشيار600 هزار تومان و استاد تمام‌ها نيز 700 هزار تومان افزايش يافت. معاون اداري و مالي وزارت علوم افزود: حقوق كارمندان دانشگاه‌ها نيز به طور متوسط 200 هزار تومان افزايش يافت كه اين امر اعتباري حدود 90 ميليارد تومان مي‌شود.
اختصاص 30 ميليارد تومان براي حمايت از10 دانشگاه برتر وي با بيان اينكه در سال 88 بودجه‌اي براي حمايت از10 دانشگاه برتر كشور تخصيص يافت كه مبلغ آن 3 ميليارد تومان بود، گفت: در سال 89 اين بودجه به 9 ميليارد تومان و امسال به30 ميليارد تومان افزايش يافت. متكان اظهاركرد: همچنين براي بحث جذب اعضاي هيات علمي نيز حدود 2 ميليارد تومان و براي حمايت مالي از دانشگاه‌هاي برتر ايران در دانشگاه‌هاي جهان اسلام نيز 10 ميليارد تومان اعتبار تخصيص يافته است.
تخصيص رديف جداگانه براي مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاهي
پيگيري وزارت علوم براي معافيت دانشگاه‌ها از پرداخت عوارض شهري
تخصيص اعتبار جهت فراهم كردن زيرساخت‌ها و تجهيزات لازم براي رشد تحصيلات تكميلي
وي با اشاره به برنامه‌هاي اين معاونت طي سال آينده گفت: براين اساس در نظر داريم براي بحث مقاوم‌سازي ساختمان‌هاي دانشگاهي رديف خاصي را براي سال 91 از دولت و مجلس دريافت كنيم. متكان با اشاره به بحث عوارض شهرداري كه برخي شهرداري‌ها از دانشگاه‌ها طلب مي‌كنند، گفت: در نظر داريم براي سال 91 اين موضوع را در مجلس مطرح كنيم تا شهرداري‌ها از دانشگاه‌ها عوارض شهرداري نگيرند. معاون اداري و مالي وزارت علوم با اشاره به رشد تحصيلات تكميلي در كشور و با بيان اينكه اين موضوع نيازمند فراهم كردن زيرساخت‌ها و تجهيزات لازم است، گفت: در بودجه سال 91 در نظر داريم كه اعتباري براي اين بحث تعيين شود.
كميته عمران، معماري و تاسيسات تشكيل مي‌شود
متكان با بيان اينكه كميته عمران، معماري و تاسيسات در معاونت اداري و مالي وزارت علوم در حال تشكيل است، گفت: بر اين اساس بحث ايجاد تيپ‌ها و الگوهاي ساختماني با توجه به اقليم‌هاي مختلف در اين كميته مورد بررسي قرار مي‌گيرد و از اساتيد و متخصصان دانشگاهي در اين كميته استفاده مي‌شود. وي با اشاره به مصوب و ابلاغ شدن چارت وزارتخانه گفت: براين اساس معاونت‌هاي وزارتخانه در چارت جديد شامل معاونت حقوقي و امور مجلس، معاونت اداري مالي و مديريت منابع، معاونت پژوهشي و فناوري، معاونت آموزشي و معاونت فرهنگي است.
معاونت دانشجويي از وزارت علوم منفك شد وي با بيان اينكه معاونت دانشجويي از وزارت علوم منفك شد و به جاي آن سازمان امور دانشجويان تشكيل مي‌شود، گفت: بخشي از سازمان امور دانشجويان به زودي به ساختمان جديد در خيابان فرصت منتقل خواهد شد.
براي ادغام دانشگاه شهيد عباسپور و خواجه نصير هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ايم وي از تغيير نام اداره كل طرح‌هاي عمراني به اداره‌ كل نظارت بر طرح‌هاي عمراني خبر داد و گفت: بر اين اساس بيشتر بحث‌هاي مربوط به اين اداره‌ كل مربوط به بحث‌هاي نظارتي خواهد بود. معاون اداري مالي و مديريت منابع وزارت علوم در خصوص ادغام دو دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي با دانشگاه شهيد عباسپور نيز گفت: دانشگاه خواجه نصير با پراكندگي دانشكده‌هاي خود مواجه است كه اين موضوع باعث شده است كه علي رغم هيات علمي متخصص نتواند از تمامي پتانسيل موجود در دانشگاه خود استفاده كند؛ چرا كه اين دانشگاه در 5 يا 6 منطقه مستقر است. وي افزود: دانشگاه خواجه نصير علاوه بر اينكه هزينه‌هاي زيادي را متحمل مي‌شود مجبور است خيلي امورات را به صورت موازي انجام دهد در اين زمينه براي استفاده پتانسيل اين دانشگاه راه‌هاي مختلفي مد نظر است و در اين مورد كه دو مجموعه شهيد عباسپور و دانشگاه خواجه نصير با هم ادغام خواهد شد يا نه هنوز هيچ تصميمي گرفته نشده و هنوز به نتيجه نهايي نرسيده‌ايم.
انتقال 168 آموزشكده‌ فني و حرفه‌اي به وزارت علوم وي در خصوص انتقال آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي از آموزش و پرورش به وزارت علوم، گفت: از 168 آموزشكده فني و حرفه‌اي، 142 آموزشكده مستقيما در اختيار وزارت علوم قرار گرفته است و 26 مورد ديگر هنوز باقي است كه پس از حل ‌وفصل شدن بحث‌هاي حقوقي آن به وزارتخانه منتقل خواهد شد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!