دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ / ۱۶:۴۷
کد مطلب: 4078
۰

جزئيات نامه رؤساي مراكز تربيت معلم به رئيس‌جمهور منتشر شد

اساسنامه دانشگاه ويژه فرهنگيان تأييد و ابلاغ شود
 رؤساي مراكز تربيت معلم سراسر كشور طي نامه‌اي به رئيس جمهور بر درخواست خود مبني بر باز مهندسي نقش معلم و جايگاه دانشگاه ويژه فرهنگيان و ابلاغ اساسنامه دانشگاه مذكور تأكيد كردند. به گزارش  فارس ، در نامه رؤساي مراكز تربيت معلم كشور به رئيس‌جمهور آمده است: با التفات به انتصاب اعضاي جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي از سوي مقام معظم رهبري و اهتمام بليغ آن شورا جهت تحقق منويات معظم له، موارد ذيل تقديم مي‌شود: 1- از مهمترين مصوبات دوره قبل شوراي محترم كه به رياست حضرتعالي اداره مي‌گرديد، موضوع بازمهندسي نقش معلم و جايگاه دانشگاه ويژه تربيت معلم و بالمآل مصوبه بسيار مهم شورا كه در نامه شماره 684 مورخ 10 اسفند 1389 با مضمون «از تحت نظارت وزارت علوم و تحقيقات و فناوري خارج و زير نظر وزارت آموزش و پرورش به فعاليت خود ادامه مي‌دهد» ابلاغ شد. 2- بدون شك مبدأ و منشأ اين دستاورد مهم و تاريخي شورا، رهنمود و تبييت خاصي بود كه بود آن جناب از نقش ويژه معلم و جايگاه تربيت معلم در تهيه و تصويب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش ايراد فرموده و ملاك تصويب آن سند را منوط به حفظ اين جايگاه با اهميت تلقي فرموديد. متعاقب اين ديدگاه حكيمانه، وزير محترم و پرتلاش وزارت آموزش و پرورش با تشكيل كارگروهي ويژه و با بهره‌مندي از نظرات فرهيخته‌گاني همچون دكتر حدادعادل و ... به تهيه طرح جامع دانشگاه ويژه فرهنگيان مبادرت ورزيده و به شوراي محترم ارائه فرمودند. اساسنامه دانشگاه نيز توسط رئيس كميته‌هاي مشورتي و تعليم و تربيت شوراي عالي انقلاب فرهنگي سركار خانم دكتر فياض و جناب آقاي دكتر حعفرپور و رئيس مركز برنامه‌ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت متبوع جناب آقاي گرمارودي در معيت مقام عالي وزارت دقيقاً مطابق مصوبه فوق‌آلذكر تنظيم و نهايي شد. 3- لذا با ملحوظ نظر قراردادن نكات فوق، مجدداً و موكداً اشعار مي‌دارد كه تنها مسير درست و غير انحرافي در تحقق اهداف تربيت معلم كه دقيقاً مطابق با سند تحول بنيادين آموزش و پرورش مي‌باشد، تصويب اساسنامه مربور است زيرا نظام آموزش و پرورش در برنامه‌ريزي‌هاي خود براي بازمهندسي نقش معلم در مدارس كشور نيازمند دانشگاهي است كه بيش و پيش از آنكه فقط به ارتقاء دانش بينديشد (كه صرفاً اهداف ساير دانشگاه‌ها مي‌باشد) به بسط و تعميق نگرش تربيتي و بصيرتي و نيز مهارت‌هاي ارتباطي و معاشرتي صحيح كه از لوازم ضروري حرفه معلمي است، محتاج است. همانگونه كه وزارت بهداشت و آموزش پزشكي با تأسيس دانشگاهي ويژه به كادرسازي تيم‌هاي پزشكي خود اقدام مي‌نمايد، وزارت آموزش و پرورش نيز محتاج دانشگاهي است كه رويكرد كاملاً ارزش مدار و ايراني ـ اسلامي هم به لحاظ ساختار و هم به لحاظ برنامه‌هاي محتوايي خود بتواند در هر استان تأسيس و در فرايندي مستمر و برنامه‌ريزي شده براي مجموعه انساني شاغل در آموزش و پرورش توأمان با آموزش‌هاي رسمي دانشگاهي در طول 4 سال، با ارائه برنامه‌هاي آموزشي، تربيتي، بصيرتي‌ و مهارتي در تمام خدمت 30 ساله به ارتقاء توانمندسازي كادر خود كه امري است ضروري، اقدام ورزد. اميد است با عنايت به مطلب فوق كه در راستاي مطالبات چندين ساله و مكرر رهبر فرزانه انقلاب تقديم گرديد، شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأييد و ابلاغ اساسنامه دانشگاه ويژه فرهنگيان، افتخاري ديگر به افتخارات گذشته خود رقم زده و با اين ابلاغ، شاهد تحقق و عينيت يافتن منويات مقام معظم رهبري، رياست محترم و معزز جمهوري اسلامي و تمامي دلسوزان نظام تعليم و تربيت كشور باشيم.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود