جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۱۱
کد مطلب: 39749
۱

تغییر در نحوه ارزشیابی نمرات دانش آموزان پایه دهم

تغییر در نحوه ارزشیابی نمرات دانش آموزان پایه دهم
میگنا: احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص نحوه محاسبه نمرات امتحانی دانش آموزان در نظام جدید اظهار داشت: بر اساس آیین نامه آموزشی که امسال برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شده تغییراتی در ضرایب دروس ارزشیابی شده اعمال می‌شود. با توجه به ماده 45 آیین نامه، تاثیر ارزشیابی‌های مستمر افزایش یافته است.
معاون شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: پیش از این ضریب نمره پایانی 6 بوده که با توجه به تغییرات این ضریب به 4 کاهش یافته، همچنین مجموع نمرات ارزشیابی از ضریب 10 به 8 رسیده است.
وی با اشاره کاهش تاثیر ارزشیابی پایانی نسبت به گذشته عنوان کرد: در دوره تابستان نیز این تغییرات تاثیر گذار بوده است و ارزش نمرات مستمر بیش از پیش اعمال می‌شود.
عابدینی درباره این تغییرات در دوره تابستان گفت: ضریب نمرات پایانی از 4 به 3 رسیده و ضریب مجموع نمرات از 5 به 4 کاهش یافته است.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه این آیین نامه به مدارس کشور ابلاغ شده بنابراین کارنامه دانش آموزان با توجه به این تغییرات محاسبه و به آنها ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.