دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ / ۲۳:۳۰
کد مطلب: 35220
۱

نیمی از والدین پس از ۵ سال متوجه اعتیاد فرزندشان می شوند

نیمی از والدین پس از ۵ سال متوجه اعتیاد فرزندشان می شوند
روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، عارف وهاب‌زاده با حضور در مدرسه 22 بهمن کیش در جمع تعدادی از دبیران مدارس کیش به ایراد ‏سخن پرداخت و افزود: برخی از ‏والدین آگاهی ندارد اگر در جیب فرزندش چیزی شبیه به شیشه پیدا کرد آیا واقعا آن ماده شیشه است یا ‏خیر؟ و یا اگر عوارضی را مشاهده کرد آیا این عوارض مربوط به مصرف شیشه است یا سایر مخدرها و یا ‏علامت بیماری و مشکلات دیگر است.

‏ وي تصریح کرد: عدم آگاهی والدین و حتی سیستم آموزشی و دبیران مدارس و عدم اطلاع‌رسانی به ‏موقع از ورود موادمخدر در کشور و رواج آن در میان جوانان از جمله مشکلات ماست که با برنامه ریزی ‏های منسجم در رفع این معضل هستیم.‏‎ ‎

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد با بیان اینکه هم دبیران و کادر آموزشی مدارس و ‏هم اولیا باید حتما در این خصوص آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خوبی از فرزندشان محافظت کنند، ‏گفت: رسانه‌ها بویژه صدا و سیما باید برنامه‌هایی تولید کنند که جنبه آگاهی‌دهی داشته باشند و به ارتقای ‏فرهنگ پیشگیری از اعتیاد کمک کنند‎.

وهاب زاده اضافه کرد: بیشترین گروه های سنی که درگیر معضل اعتیاد هستند بین 35 تا 39 سال و 20 تا ‏‏24 سال می باشند که هر کدام از اینها ده درصد جمعیت را به خودشان اختصاص می دهند‎. وي به علل کاهش سن اعتیاد پرداخت و اظهار داشت: اولین عامل کسب لذت بوده است. دومین ‏عامل کنجکاوی، سومین عامل تفریح و چهارمین دلیل مشکلات روحی و روانی بوده است‎.

وهاب زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت دوران نوجوانی گفت: این دوران به دلیل جایگاه مبهمی که خود ‏نوجوان دارد، می خواهد احساس بزرگی کند و این احساس را با مصرف مواد، الکل و سیگار ایجاد می کند‎ وی تاکید کرد: ما باید برای حوزه پیشگیری از اعتیاد سرمایه گذاری کنیم و تا وقتی کار را انجام ندهیم، نمی ‏توانیم جلوی پیشرفت اعتیاد را بگیریم و البته اگر این اقدامات هم انجام نشده بود وضعیت بدتر از این بود‎ مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به جایگاه شبکه های ‏اجتماعی در میان نسل جوان گفت: ما باید برای این شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنیم و می توانیم با ‏این شبکه ها آموزش دهیم.

‏ وی در ادامه با بیان این مطلب که باید در حوزه زنان و دختران به ویژه در آرایشگاه های زنانه، دقت ‏بیشتری صورت گیرد اضافه کرد: در این آرایشگاه ها باور غلطی که وجود دارد این است که گفته می شود ‏برای تمرکز و آرامش و امثال آن دارو تجویز می کنند‎.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ما در ‏حوزه های مختلف به ویژه برای نوجوانان و جوانان اقدامات زیادی انجام داده ایم و در حال حاضر در حوزه ‏دانش آموزی طرح های مختلفی را با کمک آموزش و پرورش داریم انجام دهیم‎.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.