دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۶:۳۰
کد مطلب: 3477
۰

آخرین آمار تعداد دانشگاهها و دانشجویان ایران/ تعداد دانشجویان در هر صدهزار نفر

مشاور عالی وزیر علوم در امور اجرایی با مقایسه تعداد دانشجویان و دانشگاههای کشور در دهه 60 و اکنون گفت: تعداد دانشجویان و موسسات آموزش عالی در حاضر اصلا قابل قیاس با سال 1360 نیست.
به گزارش مهر، عباس طائب در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه زابل گفت: هم اکنون 3 میلیون و 700 هزار دانشجو در 2 هزار و 241 موسسه آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند در حالی که در سال 1360 تعداد دانشجویان 160 هزار نفر و تعداد دانشگاههای کشور تنها 10 واحد بود. وی با بیان این که میانگین دانشجویان کشور 4 هزار و 950 نفر به ازای هر صد هزار نفر و در سیستان و بلوچستان 3 هزار و 868 نفر به ازای هر صد هزار نفر است، گفت: این در حالی است که بطور میانگین در شهرستان زابل 8 موسسه آموزش عالی، پنج هزار و 543 نفر دانشجو به ازای هر صد هزار نفر جمعیت وجود دارد و شهرستان زابل 8.4 درصد از دانشجویان استان سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
 
همچنین، محمود اوکاتی صادق - سرپرست جدید دانشگاه زابل گفت: امروزه آموزش عالی با تحولاتی که به وجود آورده، جامعه را متحول کرده به طوری که جامعه امروز ما دانش محور شده است.
 
وی افزود: دانشگاهها باید منابع رشته های تحصیلی  قبلی را به روز و رشته های جدید را نیز براساس دانش روز دنیا و پاسخگویی به نیازهای جامعه راه اندازی کنند.
 
سرپرست دانشگاه زابل خاطرنشان کرد: یکی از وظایف رئیس دانشگاه، مدیریت و هماهنگ کردن نیروها برای بهره‌وری بهتر از امکانات دانشگاه است بنابراین باید استاد و دانشجو را بهتر درک کنیم و تعامل و مناسبات شایسته ای در بین آنها ایجاد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.