دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ / ۲۱:۲۷
کد مطلب: 30794
۱
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در واکنش به صدور اطلاعیه استخدام

آموزش‌ و پرورش هیچ اطلاعیه‌ای درباره آزمون استخدامی صادر نکرده است!

آموزش‌ و پرورش هیچ اطلاعیه‌ای درباره آزمون استخدامی صادر نکرده است!
به گزارش میگنا عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که اطلاعیه‌ای در خصوص برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش منعکس شده که از متقاضیان درخواست دارد برای ثبت نام در آزمون به آدرس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاریخ 20 اردیبهشت مراجعه کنند،‌اظهار داشت:‌ اطلاعیه‌ای که در این خصوص منعکس شده جعلی است.

وی افوزد:‌ مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش هیچ اطلاعیه‌ای در رابطه با آزمون استخدامی صادر نکرده است. هنوز جزییات مربوط به آزمون استخدامی در حال تدوین است و باید سهمیه‌ها و امتیازات مربوطه از سوی آموزش و پرورش مشخص شود و پس از آن برای اجرا به ما ابلاغ خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمالا این مرکز متولی برگزاری آزمون استخدامی باشد.

به گزارش تسنیم،‌طی روزهای اخیر اطلاعیه‌ای در برخی سایت‌ها منعکس شده که از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش درخواست دارد تا برای ثبت نام به سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش مراجعه کنند و در این اطلاعیه منابع آزمون استخدامی نیز مشخص شده است!

.
علاقمندان به استخدام در آموزش و پرورش فریب افراد فرصت‌طلب را نخورند!
معاون مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا این لحظه هیچگونه زمان ثبت‌نام برگزاری آزمون استخدامی اعلام نشده است، گفت: علاقمندان به استخدام در آموزش و پرورش فریب افراد فرصت‌طلب را نخورند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رسول پاپایی اظهار داشت: مجوز استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش توسط سازمان مدیریت صادر شده است.
وی ادامه داد: این مجوز به درخواست وزارت آموزش و پرورش و به استناد بند «ج» و تبصره یک ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری برای استخدام در مشاغل آموزشی صادر شده است. پاپایی با بیان این‌که دستورالعمل نحوه برگزاری این آزمون باید به تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برسد، افزود: پس از تأیید نحوه برگزاری این آزمون، جزئیات به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی با اشاره به این‌که برخی سایت‌ها به اعلام منابع آموزشی یا نحوه ثبت‌نام از علاقمندان به استخدام در آموزش و پرورش اقدام کردند، گفت: هرگونه خبر و اعلام نشانی و یا مواد آزمونی توسط برخی سایت‌ها اعتباری ندارد و مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش نیست.
وی هشدار داد: هموطنان گرامی مواظب باشند افراد فرصت‌طلب و سودجو به نام این آزمون، از آن‌ها اخاذی نکنند، چرا که آموزش و پرورش تا این لحظه هیچ‌گونه تاریخ دقیقی برای زمان آزمون، مواد امتحانی و نشانی برای ثبت‌نام اعلام نکرده و هرگونه اعلام نشانی و درخواست وجه به شماره‌حساب‌های اعلام‌شده در برخی سایت‌ها، کار افراد فرصت‌طلب است.
.
خبر مرتبط :
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد بطحایی امروز در سمنان با یادآوری اخذ مجوز استخدام پیمانی پنج هزار معلم گفت : بیشترین نیاز آموزش و پرورش معلم مرد در مقطع ابتدایی و دبیر متوسطه است.
وی با بیان اینکه جدول نیازسنجی استان ها بر اساس نوع رشته ، جنس و تعداد معلمان مورد نیاز در حال تدوین و نهایی شدن است افزود : پس از بررسی اعلام نیاز استان ها ، آزمونی برای متقاضیان برگزار می شود و فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر می توانند در این آزمون شرکت کنند .
بطحایی گفت : پدیرفته شدگان در این آزمون یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی و حرفه معلمی را طی می کنند و مهر ماه سال ۹۵ افرادی که این دوره را با موفقیت طی کنند وارد سازمان آموزش و پرورش می شوند .
وی اظهار امیدواری کرد : آزمون تعیین معلمان واجد شرایط طی کردن دوره حرفه ای دانشگاه فرهنگیان تا قبل از مهر ماه امسال برگزار شود .
وی با یادآوری اینکه مربیان پیش دبستانی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دارای اولویت استخدام هستند افزود : این افراد هم باید در آزمون استخدامی شرکت کنند ولی در شرایط برابر با سایر متقاضیان ، اولویت استخدام با آنهاست .
وی که برای شرکت در مراسم تجلیل از ۳۰ معلم ، مخترع و مولف برتر فرهنگی استان به سمنان آمده بود ، در جمع معلمان گفت : دولت ، امسال و سال آینده حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در نظر گرفته تا حقوق معلمان را بین ۱۵ تا ۵۰ درصد افزایش دهد .
وی افزود : هدف دولت از اجرای این طرح کیفیت بخشی به آموزش هاست . به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد بطحایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش امسال پنج هزار نیرو استخدام می‌کند اظهار داشت: آزمون استخدامی برای متقاضیان نیز امسال برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این استخدام‌ها بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان کشور صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی باید دوره‌های مهارت آموزی حرفه معلمی را بگذرانند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این دوره‌های حرفه آموزی یک ساله برگزار می‌شود بیان کرد: به این ترتیب این افراد، از مهر سال ۱۳۹۵ به بدنه آموزش و پرورش کشور اضافه می‌شوند. بطحایی با بیان اینکه معلمان جدید الاستخدام از میان دانش آموختگان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر گزینش خواهند شد گفت: گزینش این افراد بر اساس نیازهای استان‌ها و مناطق کشور انجام می‌شود. وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، آموزگاران و معلمان حق التدریسی نیز باید باید در آزمون شرکت کنند و در صورت قرار گرفتن در شرایط برابر، اولویت استخدامی با این افراد است. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۴۸ هزار میلیارد ریال به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی جاری و نیز سال تحصیلی آینده خبر داد.
بطحایی عنوان کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری در کشور پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و اثرات آن به اعتبارات دستگاه‌های دولتی، تخصیص این میزان اعتبار را از سوی دولت یازدهم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان قابل تقدیر دانست.
بطحایی با اشاره به نحوه اجرای این طرح تصریح کرد: در طرح رتبه بندی معلمان افزایش حقوق معلمان در چهار طبقه بندی با لحاظ کردن توانمندی و مهارت های آموزشی و علمی معلمان در نظر گرفته شده است.
معاون وزارت آموزش و پروش با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این وزارتخانه برای پرداخت معوقات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش افزود: از امروز و فردا معوقات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود.

خبر مرتبط :
علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم «سپاس معلم» که امروز در دبیرستان دخترانه شاهد فجر برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص تفاوت‌های میان طرح رتبه بندی فعلی با طرح قبلی اظهار داشت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری در طرح جدید رتبه‌بندی میزان فوق‌العاده شغل معلمان بیشتر از طرح قبلی است و مصوبه دولت را نیز دارد.
وی افزود:‌در طرح جدید معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرند. هم‌اکنون انتقاداتی به طرح رتبه بندی مطرح می‌شود که این انتقادات بر اساس کتابچه‌ای است که در دولت قبل تهیه شده بود.هنوز شاخص‌های رتبه‌بندی مشخص نشده، اما کلیات شاخص‌ها براساس وظایف و شایستگی‌های معلمی تدوین خواهد شد. وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس نباید طرح رتبه‌بندی را تصویب کند، بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نیازی به قانون مجلس نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص استخدام در آموزش‌وپرورش گفت:‌ با پیگیری‌های انجام شده مجوز استخدام ۵هزار نفر مطابق با ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اخذ شد و امیدواریم تا حداکثر اواسط خردادماه دستورالعمل آن صادر شود. آزمون استخدامی نیز مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی درخصوص انتقال نیروهای مازاد آموزش‌وپرورش به سایر دستگاه‌ها عنوان کرد: فرآیند انتقال در هر دستگاهی از جمله آموزش و پرورش در صورت داشتن نیروی مازاد و طبق خواست دستگاه طرف مقابل و رضایت نیرو انجام می‌شود. این انتقال نیرو دارای مصوبه شورای عالی اداری است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال حاضر چهار بسته متنوع بیمه برای فرهنگیان در نظر گرفته شده و به منظور نظرخواهی از آنها به استان‌ها ابلاغ شده و بدین‌وسیله این امکان برای فرد فراهم شده که از میان این بسته‌ها انتخاب کند. بر این اساس نیمی از هزینه بیمه طلایی توسط دولت و مابقی توسط فرهنگیان تامین می‌شود

به گزارش تسنیم،‌ علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم «سپاس معلم» که امروز در دبیرستان دخترانه شاهد فجر برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص تفاوت‌های میان طرح رتبه بندی فعلی با طرح قبلی اظهار داشت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری در طرح جدید رتبه‌بندی میزان فوق‌العاده شغل معلمان بیشتر از طرح قبلی است و مصوبه دولت را نیز دارد.
وی افزود:‌در طرح جدید معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرند. هم‌اکنون انتقاداتی به طرح رتبه بندی مطرح می‌شود که این انتقادات بر اساس کتابچه‌ای است که در دولت قبل تهیه شده بود.هنوز شاخص‌های رتبه‌بندی مشخص نشده، اما کلیات شاخص‌ها براساس وظایف و شایستگی‌های معلمی تدوین خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس نباید طرح رتبه‌بندی را تصویب کند، بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نیازی به قانون مجلس نیست.وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص استخدام در آموزش‌وپرورش گفت:‌ با پیگیری‌های انجام شده مجوز استخدام ۵هزار نفر مطابق با ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اخذ شد و امیدواریم تا حداکثر اواسط خردادماه دستورالعمل آن صادر شود. آزمون استخدامی نیز مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی درخصوص انتقال نیروهای مازاد آموزش‌وپرورش به سایر دستگاه‌ها عنوان کرد: فرآیند انتقال در هر دستگاهی از جمله آموزش و پرورش در صورت داشتن نیروی مازاد و طبق خواست دستگاه طرف مقابل و رضایت نیرو انجام می‌شود. این انتقال نیرو دارای مصوبه شورای عالی اداری است.
وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال حاضر چهار بسته متنوع بیمه برای فرهنگیان در نظر گرفته شده و به منظور نظرخواهی از آنها به استان‌ها ابلاغ شده و بدین‌وسیله این امکان برای فرد فراهم شده که از میان این بسته‌ها انتخاب کند. بر این اساس نیمی از هزینه بیمه طلایی توسط دولت و مابقی توسط فرهنگیان تامین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.