شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ / ۱۹:۳۵
کد مطلب: 3019
۰

استخدام آموزشياران توسط مراكز تربيت معلم انجام مي‌شود

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي گفت: از اين پس استخدام آموزشياران توسط مراكز تربيت معلم و دانشگاه ويژه فرهنگيان انجام مي‌شود و سازمان نهضت سوادآموزي با اين برنامه نيازي به نيروي جديد ندارد. علي باقرزاده در حاشيه سفر خود به گيلان در گفت‌وگوي اختصاصي با فارس در رشت با اشاره به وضعيت باسوادي كشور اظهار داشت: بيش از 90 درصد در گروه سني شش سال به بالا در كشور باسواد هستند.
وي ميزان باسوادي هر يك از استان‌هاي كشور را متفاوت خواند و افزود: يك استان كشور زير 90 درصد و 30 استان كشور نيز بين 90 تا 97 درصد باسواد هستند.
معاون وزير آموزش و پرورش، گيلان را از نظر شاخص باسوادي جزو هشت استان برتر كشور ناميد و تصريح كرد: در كشور 2 ميليون و 670 هزار نفر بيسواد وجود دارد كه طبق فرمايش رهبر معظم انقلاب در طول برنامه پنجم توسعه ميزان بيسوادي سنين 10 تا 49 سال در كشور بايد به صفر برسد.
وي درباره مهم‌ترين برنامه سازمان نهضت سوادآموزي در كشور خاطرنشان كرد: امسال تكميل ظرفيت نيمه نخست براي كساني كه دوره‌هاي مقدماتي را گذرانده باشند، درنظر گرفته شده است.
باقرزاده قطعي شدن فهرست اسمي بيسوادان در كشور را از ديگر برنامه‌هاي سازمان ذكر كرد و گفت: استقرار نظام آموزشي در كشور و اصلاح و بازنگري برخي از قوانين و مقررات دست‌ و پاگير نيز در دستور كار سازمان است.
وي هدف اصلي سازمان را زيرپوشش قرار دادن سنين 10 تا 49 سال عنوان كرد و افزود: جهت‌گيري برنامه‌هاي باسوادي سازمان نهضت در دوره زماني پنج‌ساله است و اميدواريم با توجه به وجود تعداد مذكور بيسوادي در كشور همه بسيج شوند و در مدت يك و يا دو سال آينده اين موضوع به سرانجام برسد.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور درباره وضعيت استخدام نيروهاي اين سازمان در آموزش و پرورش بيان داشت: قانون تعيين تكليف استخدام معلمان حق‌التدريسي آموزشياران در نهضت تصويب شده و برابر آنچه كه مصوب قانون است كار را دنبال مي‌كنيم و 7 هزار نفر در اين راستا استخدام مي‌شوند.
وي اضافه كرد: 3 هزار نفر سال گذشته استخدام شدند و 4 هزار نفر نيز براي استخدام در اولويت هستند و عده‌اي كه مدرك تحصيلي ديپلم و زيرديپلم داشتند نيز به صورت كار قرارداد معين در كشور تعيين تكليف مي‌كنيم.
باقرزاده ادامه داد: همچنين قانونگذار براي حدود 27 هزار نفر ديگر از نيروها هيچ صراحتي ندارد مگر اينكه در فرصت فراهم شده در آزمون شركت كنند تا از اين طريق تعيين تكليف شوند.
وي با تأكيد بر اينكه آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزي هيچ‌كدام از اين روش‌هايي كه طي شده استخدام جديد ندارند، اظهار داشت: از اين پس استخدام آموزشياران از طريق مراكز تربيت معلم و دانشگاه ويژه فرهنگيان انجام مي‌شود و سازمان نهضت سوادآموزي با اين برنامه نيازي به نيروي جديد ندارد.
معاون وزير آموزش و پرورش به ايجاد مجتمع‌هاي آموزش و پرورش روستايي در كشور اشاره كرد و افزود: مجتمع آموزش و پرروش روستايي در روستاها تعريف شده و سال آينده معاون سوادآموزي براي اين مجتمع‌ها تعيين مي‌شود تا در خط مقدم باسوادي قرار گيرد و در واقع معماري جديد در مأموريت‌هاي مدرسه است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن