دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۲:۱۵
کد مطلب: 25483
۰

نظارت بر عملکرد روانشناسان سراسر کشور

تدوین برخی شاخص‌ها جهت ارزیابی کیفی دانشگا‌ه ها
دکتر فریبرز درتاج، معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی با نظارت بر دانشگاه‌های روانشناسی بر کیفیت آموزشی دانش آموخته‌ها نظارت می‌کند.

وی افزود: در همین راستا شاخص‌هایی در جهت ارزیابی دانشگاهها از لحاظ کیفیت تدوین کرده‌ایم. به گفته درتاج، یکی از این شاخص ها، نسبت استاد به دانشجو است.

معاون پژوهشی سازمان نظام روانشناسی ادامه داد: همچنین تعداد مقالات پژوهشی و کتاب‌های تألیف و ترجمه آن واحد دانشگاهی در حوزه روانشناسی و شاخص سوم تجهیزات و امکانات آموزشی دانشگاه است. وی تصریح کرد: بنابراین سازمان واحد آموزشی که حداقل کیفیت را نداشته باشد، مجوز کار صادر نمی‌کند.

وی با بیان ‌این‌که رسیدگی به عملکرد دانشگاههای روانشناسی 3 ماه است در دستور کار این سازمان قرار گرفته، اظهار داشت: فعالیت دیگر این سازمان در این حوزه رتبه‌بندی واحدهای دانشگاهی‌توسط معاونت پژوهشی و مشاوره‌ای است.

درتاج در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، یکی از اقدامات این حوزه، رتبه بندی مراکز خدمات مشاوره ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .