جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۸
کد مطلب: 22988
۰

سه دانشگاه ایران در فهرست 100 دانشگاه برتر کارآفرین آسیا

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سالارآملی که در هفدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در محل دانشگاه امیرکبیر سخن می‌گفت با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم یا کارآفرین گفت: این گونه از دانشگاه‌ها باید تنوع درآمدزایی داشته و بین‌المللی باشند و فارغ التحصیلان آنها نیز در یافتن شغل یا راه‌اندازی یک شغل توانا باشند.

وی با اشاره به آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته توسط موسسه تامسون رویترز در زمینه معرفی 100 دانشگاه برتر کارآفرین یا نسل سوم تصریح کرد: در این زمینه 43 دانشگاه مربوط به آمریکا، 16 دانشگاه مربوط به انگلستان، چهار دانشگاه مربوط به کانادا، هفت دانشگاه از استرالیا، سه دانشگاه از هنگ‌کنگ، دو دانشگاه از کره جنوبی و یک دانشگاه مربوط به کشور سنگاپور است و هیچ دانشگاه ایرانی فهرست 100 دانشگاه برتر جهان در این رتبه‌بندی حضور ندارد.

سالارآملی همچنین به رتبه‌بندی این موسسه در پنج گروه علمی در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: در گروه مهندسی 38 دانشگاه مربوط به کشور آمریکا، 18 دانشگاه مربوط به کشور انگلیس و هفت دانشگاه از استرالیا هستند. وی افزود: در گروه علوم پایه نیز 38 دانشگاه مربوط به آمریکا، 18 دانشگاه مربوط به انگلیس، هفت دانشگاه مربوط به استرالیا و چهار دانشگاه مربوط به کشور کانادا است.

همچنین در گروه هنر و علوم انسانی، 33 دانشگاه مربوط به کشور آمریکا، 25 دانشگاه مربوط به کشور انگلیس، هفت دانشگاه مربوط به کشور استرالیا و پنج دانشگاه از کشور آلمان هستند.

سالارآملی ادامه داد: در گروه پزشکی و پیراپزشکی نیز 35 دانشگاه مربوط به کشور آمریکا، 13 دانشگاه از کشور انگلیس و هفت دانشگاه از کشور استرالیا است. قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل به رتبه‌بندی موسسه تامسون رویترز در زمینه 100 دانشگاه برتر آسیا در حوزه کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: در این میان 22 دانشگاه از کشور ژاپن، 15 دانشگاه از کشور چین، 15 دانشگاه از تایوان، 12 دانشگاه از کشور کره جنوبی، پنج دانشگاه از ترکیه و سه دانشگاه از کشور ایران معرفی شده است.

وی به آماری از محل درآمدزایی دانشگاه‌ها در بحث فروش لیسانس اشاره کرد و گفت: در این زمینه دانشگاه نورث‌وسترن با 161 میلیون دلار بیشترین میزان فروش را داشته است. همچنین دانشگاه کلمبیا با 154 میلیون دلار، دانشگاه نیویورک با 113 میلیون دلار، دانشگاه کالیفرنیا با 103 میلیون دلار، دانشگاه ویک‌فارست با 96 میلیون دلار و دانشگاه مینه‌سوتا با 95 میلیون دلار در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی