دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ / ۰۹:۲۴
کد مطلب: 21275
۱

8 سال از درگذشت «آموزگار بزرگ رويش ها» گذشت ...

8 سال از درگذشت «آموزگار بزرگ رويش ها» گذشت ...
مراسم بزرگداشت هشتمين سالروز درگذشت دانشمند جهادگر، زنده ياد دکتر سعيد کاظمي آشتياني بنيان گذار و رئيس فقيد پژوهشگاه «رويان» جهاد دانشگاهي صبح ديروز در کنار آرامگاه وي در قطعه 16 بهشت زهرا(س) برگزار شد.
به گزارش ايسنا، رئيس و جمعي از معاونان و مسئولان جهاد دانشگاهي به همراه خانواده، بستگان، دوستان و همکاران آن دانشمند جهادگر در پژوهشگاه «رويان» جهاد دانشگاهي در کنار مزار دکتر کاظمي گردهم آمدند تا در آستانه هشتمين سالگرد فقدان اين «دانشمند مومن و جهادگر» که «کانون اميد و ابتکار و نوآوري» و «نويدبخش آينده درخشان علمي در کشور» بود، ياد و خاطره تلاش هاي متعهدانه و خالصانه وي را براي خدمت به بيماران دردمند و اعتلاي علمي کشور گرامي دارند.

زنده ياد دکتر سعيد کاظمي آشتياني در طول حيات کوتاه اما پربرکت خود، علاوه بر خدمات ماندگاري که در عرصه جهاد دانشگاهي داشت، نقشي راهبردي و منحصر به فرد در هدايت تحقيقات توليد سلول هاي بنيادي، شبيه سازي و درمان ناباروري در سطح کشور و منطقه ايفا کرد.
توسعه تحقيقات در زمينه باروري و ناباروري ، توليد، تکثير و انجماد سلول هاي بنيادي جنيني و بهره گيري از آن که نويدبخش افقي جديد در درمان بسياري از بيماري هاي صعب العلاج است، اجراي نخستين طرح همانندسازي حيوانات در خاورميانه که پس از درگذشت آن دانشمند فقيد با تولد نخستين بره هاي همانندسازي شده در کشور در مرداد و مهرماه سال بعد به بار نشست، راه اندازي و برگزاري 6دوره جشنواره بين المللي «رويان»و برگزاري 2دوره جشنواره آسيايي «بهداشت خانواده» تنها بخش کوچکي از فعاليت ها و خدمات ارزنده اين پژوهشگر و مدير علمي پرتلاش و بي ادعا در حيات کوتاه و پرثمرش بود.
دکتر کاظمي آشتياني در سال 1376 طي حکمي از سوي رئيس جهاد دانشگاهي هم زمان با مسئوليت رياست جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشکي ايران به عنوان مشاور رئيس جهاد دانشگاهي منصوب شد.

دکتر کاظمي آشتياني پس از پيگيري و تلاش فراوان براي راه اندازي موسسه «رويان» در نهايت موفق به راه اندازي اين مرکز شد و در 23 آبان سال 1377 با حفظ سمت به عنوان رئيس پژوهشکده رويان جهاد دانشگاهي منصوب شد.

زنده ياد دکتر کاظمي آشتياني همچنين از سال 1371 به عضويت شوراي علمي جهاد دانشگاهي درآمد که تا زمان فوت اين مسئوليت ها را بر عهده داشت. زنده ياد دکتر سعيد کاظمي آشتياني14 دي سال 84 به دليل عارضه قلبي در بيمارستان بقية ا... الاعظم(عج) تهران دعوت حق را لبيک گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی