دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۰
کد مطلب: 19723
۰

علائم اختلال يادگيري رابشناسيد

به گزارش میگنا، دكتر مرضيه مشتاق در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: اختلال خواندن ، نوشتن، ديكته و رياضي ازجمله اين اختلال هاست. وي تصريح كرد : دانش آموزي كه دچار اختلال خواندن است در دروسي مثل تاريخ،جغرافي وديني ضعيف است وفردي كه دچار اختلال نوشتن است ، چيزي را كه فراگرفته نمي تواند به خوبي روي كاغذ منتقل مي كند.

وي افزود : وقتي ميانگين نمرات يك دانش آموز بالاي 15 باشد اما نمره ي يكي از دروسش به طور مثال فارسي اختلاف فاحشي بابقيه نمراتش دارد، والدين بايد اين نشانه ي مهم را جدي بگيرد وبه آساني ازآن عبور نكنند مشتاق در ادامه اظهار كرد: دراختلال ديكته به طور مثال تفاوت حرف ر-ز فقط يك نقطه است اما دانش آموز بارها وبارها نقطه را جاي اشتباهي مي گذارد در اين گونه مورد والدين مدام به بچه مي گويند دقت كن بايد براي حل اين مشكل از كارشناسان كمك بگيرند واين مسئله قابل حل است.

وي درپايان خاطرنشان كرد: توصيه من به والدين اين است كه مسئله را نه آنقدر سخت بگيرند كه انگار دنيا به آخر رسيده و نه آسان بگيرند و بگويند كه اين مسئله به مرور زمان حل خواهد شد وآن را به حساب بازيگوشي فرزندشان نگذارند .
اين دسته از دانش آموزان نياز به كمك معلم وكارشناس خارج از ساعات مدرسه به صورت كلاس تقويتي دارند.در غير اين صورت بسياري از اين دانش آموزان از تحصيل خسته مي شوند زيرا انرژي نمي گذارند اما نتيجه لازم را نمي گيرند وممكن است به علت افت تحصيلي و خستگي از تحصيل ترك تحصيل كنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی