يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۲
کد مطلب: 19277
۱

بيش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته مي شوند

ديروز خبرگزاري ايرنا به نقل از سرپرست دانشگاه فرهنگيان از احتمال پذيرش نشدن دانشجو (بر خلاف ظرفيت بيش از ۱۶ هزار نفري اعلام شده براي پذيرش در سال جاري) در اين دانشگاه در مهرماه به دليل پاره اي از مشکلات خبر داد در حالي که رئيس سازمان سنجش، يک مسئول وزارت آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگيان خبر مذکور را تکذيب کردند و مشخص شد در سال جاري بيش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگيان پذيرفته مي شوند.

به گزارش ايرنا جهانبخش محبي نيا سرپرست دانشگاه فرهنگيان از احتمال پذيرش نشدن دانشجو در سال تحصيلي جديد در دانشگاه فرهنگيان خبر داد و گفت:به دليل مشکلات به وجود آمده احتمال مي رود در مهر ماه امسال دانشگاه فرهنگيان دانشجو نپذيرد. در حالي که وي در گفت وگو با خراسان ضمن رد اين موضوع اعلام کرد: اين دانشگاه آمادگي کامل براي پذيرش دانشجويان ورودي مهرماه را دارد.

درهمين رابطه دکتر ابراهيم خدايي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور با رد پذيرش نشدن دانشجو در دانشگاه فرهنگيان در سال جاري به خراسان گفت: تعداد سي هزار نفر براي انجام مصاحبه هاي تخصصي به مرکز آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش معرفي شده اند که درنهايت اين مرکز 22هزار نفر را براي اعلام نتايج نهايي به اين سازمان معرفي کرد.
اسدا... گرمارودي رئيس مرکز آمار،فن آوري و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش نيز در گفت وگو با خراسان پذيرش نشدن دانشجو در دانشگاه فرهنگيان را تأييد نکرد و گفت:وظيفه گزينش و آموزش نيروي انساني و دانشجو دروزارت آموزش و پرورش به عهده اين مرکز است و دانشگاه فرهنگيان و شهيد رجايي در سال تحصيلي آينده 20هزار و 700نفر دانشجو از بين 22هزار نفري که وزارت آموزش و پرورش پس از انجام مصاحبه هاي تخصصي به سازمان سنجش معرفي کرده است پذيرش خواهد کرد.
وي خاطرنشان کرد:در حال حاضر 100هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگيان مشغول به تحصيل هستند که تمامي اين افراد از بدو ورود به دانشگاه به عنوان دانشجو معلم شناخته شده و حقوق نيز دريافت مي کنند.
گرمارودي گفت:دانشجو معلم ها در طول دوران تحصيل خود در دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه شهيد رجايي مجاز به تدريس در مدارس نيستند و تنها پس از فراغت از تحصيل مي توانند در مدارس کشور به عنوان معلم مشغول به کار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود