دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ / ۱۳:۲۷
کد مطلب: 17094
۰

با ورزش بر استرس خود غلبه کنید

یک روانپزشک گفت: ورزش‌هایی که باعث می‌شوند اکسیژن رسانی به بدن بیشتر شود، در کاهش استرس تاثیرگذار هستند.
اشرف تشکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: تحرک یکی از راه‌هایی است که با ترشح اندورفین که یک مرفین داخلی بدن است، باعث آرامش بدن می‌شود و موجب شده که عضلات حالت شل بودن پیدا کرده که در این وضعیت، استرس کاهش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: تحرک باعث می‌شود که تمرکز افراد از سمت مسایل استرس‌ برانگیز به سمت حرکات عضلات برود؛ در واقع انحراف حواس فرد از مسایل استرس برانگیز موجب می‌شود، استرس و عوارض ناشی از آن کاهش پیدا کند.
این روانپزشک عنوان کرد: ورزش یکی از راه‌های درمان افسردگی خفیف است و به افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، پیشنهاد می‌شود ورزش کنند چرا که فعالیت ورزشی موجب کاهش علائم افسردگی می‌شود. وی گفت:‌ افرادی که دچار استرس هستند نباید برای کاهش استرس از ورزش‌های بسیار سخت استفاده کنند و بهتر است ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و شنا را انجام دهند؛ در واقع باید فعالیت‌هایی را انجام دهند که خسته کننده نباشد.
تشکری خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی ازجمله پیاده‌روی، دو و شنا به این دلیل پیشنهاد می‌شوند که خون‌رسانی را به اعضای بدن بهتر انجام می‌دهند و در واقع بدن آرامش پیدا می‌کند.
با خون‌ رسانی بیشتر به مغز، سیستم عصبی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در این حالت استرس هم کاهش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود ورزش هایی که همراه با آرامش باشند، انجام شود که البته بازهم انتخاب نوع ورزش برای کاهش استرس، به شخصیت و علاقه‌مندی فرد بستگی دارد اما به طور عموم ورزش‌هایی که باعث تحرک عضلات و در محیط‌های باز انجام شوند، تاثیر بهتری روی روحیه فرد می‌گذارند و در کاهش استرس نیز موثرتر هستند.
این روانپزشک خاطرنشان کرد: معمولا توصیه می‌شود افراد روزی 20 دقیقه، فعالیت‌های ورزشی مناسب را برای کاهش استرس انجام دهند. هنگامی که افراد بی قرار می‌شوند، خود به خود حرکت و شروع به راه رفتن می‌کنند که یکی از علائم بی قراری، حرکت کردن است؛ پس این موضوع نشان می‌دهد زمانی که افراد می‌خواهند استرس خود را کاهش دهند، حرکت می‌کنند.
وی درباره ورزش‌های گروهی و تاثیر آن در کاهش استرس گفت: ورزش‌های گروهی باتوجه به فضایی که بین افراد ایجاد می‌شود، باعث شده حس انرژی را به یکدیگر منتقل کنند که در این وضعیت فرد در حالت خوبی قرار می‌گیرد و ترغیب به ادامه فعالیت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...