پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۵:۰۲
کد مطلب: 16537
۰

سرطانی که فقط با تغذیه مناسب مهار می شود!

تغذیه مناسب یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات در بین انواع سرطان ها آمار ابتلا به سرطان سینه در زنان رد رده نخست و سرطان پروستات در مردان در دوره دوم ایستاده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ساینس نیوز؛ میانگین سنی ابتلا به سرطان پروستات 67 سال است که تغذیه مناسب می توان این بیماری را کنترل نمود.

بررسی ها نشان  می دهد مردان باید لبنیات کم تری مصرف کنند که انواع کم چرب و پر چرب اولویت دارد.

افزایش دریافت چربی باعث تحریک ابتلا به سرطان پروستات می شود مصرف غذای چرب زمینه ساز تکثیر نامناسب سلول های غده پروستات و سرطانی شدن آن است.

پزشکان توصیه می کنند به جای گوشت قرمز از ماهی مصرف کنند و از منبع مکمل های خوراکی  و انواع  غلات و آجیل های خام زیاد استفاده کنند.

نکته: خوردن حداقل 5 عدد گوجه فرنگی در روز به طور جدی و چشم گیری از ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری می کند.   یک آب میوه مفید ویژه آقایان نوشیدن روزانه یک لیوان آب انار به میزان قابل ملاحظه ای پیشرفت سرطان پروستات را کند می کند.

انار یکی از میوه های زمستانی و بسیار مفید است. این میوه حاوی مخلوطی از ترکیبات شیمیایی ارزشمند است که آسیب سلولی را کاهش می دهند. آب انار اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بالایی دارد که بدن را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین حاوی ایزوفلاون هایی است که در مرگ سلولهای سرطانی نقش دارند.

سرطان پروستات با اندازه گیری سطح ترکیبی موسوم به آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) تشخیص داده می شود. برای بررسی پیشرفت این بیماری زمان دوبرابر شدن سلول های سرطانی مورد سنجش قرار می گیرد که هرچه کوتاهتر باشد بیانگر سرعت بیشتر رشد بیماری است. معمولا میانگین زمان دو برابر شدن این سلول ها 15 ماه است اما در مطالعه اخیر  پس از مصرف آب انار این زمان به حدود 54 ماه رسید.

این تیم تحقیقاتی اظهار امیدواری کردند که بتوانند با استفاده از نتایج این مطالعه در کنار سایر روش های درمانی مانند هورمون درمانی یا شیمی درمانی استفاده کنند.

محققان می گویند این تاثیر ممکن است به حدی باشد که حتی طول عمر بیماران را نیز افزایش دهد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.