دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ / ۱۸:۴۹
کد مطلب: 1554
۰

جدول دانشگاههای معتبر باکو

مدارک تحصیلی تعداد معدودی از دانشگاههای کشور آذربایجان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعتبارسنجی می شوند که نام این دانشگاهها در پی ایراد تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به مدارک دانشگاهی برخی مدیران کشور از دانشگاههای باکو منتشر می شود.
محمد حسین مجلس آرا مدیرکل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فقط 10 دانشگاه باکو توسط اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارزشیابی شده و بقیه دانشگاههای آنجا ارزیابی نشده است.    وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران مدارک دانشگاههایی در آذربایجان که ارزیابی می کند را به همراه مقاطع تحصیلی قابل ارزیابی هر کدام از این دانشگاهها اعلام کرده که در جدول ذیل قابل دسترسی هستند.  ردیف نام دانشگاه مقطع تحصیلی قابل ارزیابی توسط وزارت علوم 1 Baku State University درکلیه مقاطع تحصیلی 2 Azerbaijan University of Architecture and Construction درکلیه مقاطع تحصیلی 3 Azerbaijan National Academy of Science صرفا" در مقطع دکترا 4 Azerbaijan State Oil Academy درکلیه مقاطع تحصیلی 5 Baku Music Academy صرفا" تا سطح کارشناسی ارشد 6 Azerbaijan State Academy of Fine Art صرفا" تا سطح کارشناسی ارشد در رشته های وابسته به هنر و نقاشی 7 Azerbaijan National Conservatoire صرفاً تا سطح کارشناسی ارشد 8 Azerbaijan Technical University صرفا" تا سطح کارشناسی 9 Nakhchivan State University صرفا" تا سطح کارشناسی 10 Khazar University صرفا" تا مقطع کارشناسی در دانشکده های اقتصاد و مدیریت، معماری، مهندسی وعلوم کاربردی، حقوق، هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی  مدارک دانشگاههای باکو و مورد تایید بودن یا نبودن آنها از دیدگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمانی مورد توجه قرار گرفت که خبر سئوال برخی نمایندگان از وزیر علوم درباره مدارک مسئولینی که از دانشگاه باکو اخذ شده است منتشر شد.
 
علی عباسپور تهرانی فرد - رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با مهر با تایید این خبر گفت: این سئوال را با هیئت رئیسه مجلس مطرح کرده ایم که اگر هیئت رئیسه مجلس سئوال را مستقیم در ارتباط با وزیر علوم بداند مطرح کند.
 
عباسپور افزود: در صورتی که هیئت رئیسه مجلس سئوال را به طور مستقیم در ارتباط با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نداند با سئوال کنندگان صحبت می شود تا نحوه سئوال تغییر پیدا کند و قابل طرح با وزیر شود. 
 
نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: رسیدگی به اینکه ممکن است مدارک عده ای از مسئولان از دانشگاه باکو است بحثی خارج از وظایف کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات است. درباره این بحث ها باید هیئت رئیسه مجلس مستقیما به کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام کند تا کمیسیون بتواند اقدامی انجام دهد. در حقیقت کمیسیون آموزش و تحقیقات را وارد این بحث های سیاسی نمی کنیم.
 
موضوع سئوال برخی نمایندگان از وزیر علوم درباره مدارک مسئولینی که از دانشگاه باکو اخذ شده است یکی از سوالاتی بود که در نشست خبری یکشنبه 25 مهر ماه معاون دانشجویی و مدیران کل حوزه دانشجویی وزارت علوم مورد طرح قرار گرفت.
 
محمد حسین مجلس‌آرا در پاسخ به مهر در این نشست خبری به درخواست حوزه مجلس از اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم جهت در اختیار قرار گرفتن اطلاعاتی درباره اعتبار مدارک دانشگاههای باکو اشاره کرد و گفت: برخی دانشگاههای باکو توسط وزارت علوم اعتبارسنجی شده‌اند.
 
محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم نیز در این نشست در پاسخ به سئوال مهر مبنی بر زمزمه‌های تصمیم گیری هیئت رئیسه مجلس درباره مدارک باکویی مدیران گفت: مجلس یک شورای ارزشیابی مدارک خارجی را به تصویب رسانده و حدود 20 نفر از چهره‌های ماندگار کشور در آن عضو هستند در حقیقت شورای ارزشیابی طبق قانون تشکیل شده و مجری مصوبات مجلس است.
 
ملاباشی درباره ترکیب شورای ارزشیابی مدارک خارجی مصوب مجلس نیز اظهار داشت: تعدادی از اعضای این شورا حقوقی هستند مانند معاون آموزشی، معاون پژوهشی و معاون دانشجویی وزیر علوم و تعدادی نیز اعضای حقیقی هستند که از میان اعضای هیئت علمی مشهور در حوزه‌های مختلف اعم از فنی و مهندسی، علوم انسانی و ... در آن عضویت دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید