جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ / ۰۷:۲۸
کد مطلب: 12450
۰

بهترين راه برداشتن خال چيست؟!

سوزاندن بهترين راه برداشتن خال است

یک متخصص پوست با بیان اینکه خال‌ها انواع متفاوتي دارد و تنها با آزمايش كردن مي‌توان به تشخیص نوع خال پرداخت، اظهار داشت: خال‌‌هاي افراد ممکن است از نوع ‌بدخيم ‌باشد كه حتما در این موارد بايد خال‌هاي صورت برداشته شود ولی در صورتی که خال‌ها خوش خيم باشند، نيازی به مداوا و مراجعه به مراكز تخصصي پوست ندارند.
به گزارش میگنا،دكتر امير هوشنگ احساني در گفت وگو با  ایسنا ،با اشاره به خال‌های بدخیم صورت اظهار کرد: خال‌هايي كه بعد از مدتي موجب زخمي شدن و خونريزي پوست صورت مي‌شود و با هر تماسي، فرد دردي احساس مي‌كند يا تمايل به خارش شديد دارد بايد برداشته شود.

وی درباره خال‌هاي پوستي مادرزادي و اكتسابي اظهار داشت: خال‌هاي پوستي مادرزادي به دو شاخه اصلي تقسيم مي‌شوند كه برخي از خال‌ها از زمان تولد در سر و صورت وجود دارند و با افزايش سن بزرگتر و بدخيم مي‌شوند كه بهتراست با سوزاندن برداشته شود.

اين دكتر پوست خاطرنشان كرد: برخي از خال‌هاي مادرزادي در سه تا چهار سالگي ايجاد مي‌شود و اغلب مسطح و به رنگ قهوه‌اي و مشكي هستند. اين خال‌هاي گوشتي بعد از مدتي رنگدانه‌ها را از دست مي‌دهند و برداشتن آن بي‌خطر است و حالت بدخيمي ندارد.

استفاده از دستگاه رادیوفرکونسی برای خال‌های بدخیم
وي درمورد خال‌هاي اكتسابي اظهار كرد: خال‌هاي اكتسابي بيشترين مراجعين را دارد و برای افراد زيادي که خال‌های برجسته دارند از دستگاه رادیوفرکونسی استفاده می شود.

دكتراحساني درخصوص استفاده از دستگاه رادیوفرکونسی گفت: این دستگاه حدود پنج سال است که براي برداشتن اين خال‌ها استفاده می‌شود و جایگزین عمل جراحی شده است.

وی با اشاره به راههاي درمان ديگر گفت: براي برداشتن خال‌هاي بزرگ از جراحي استفاده مي‌شود كه بخيه و جاي آن باقي مي‌ماند و ليزر و فريز كردن راه مناسبي براي برداشتن خال نيست.

وي درباره مراقبت‌هاي بعد از برداشتن خال اظهار داشت: بيماران ۲۴ ساعت بعد از عمل مي‌توانند زخم را شست وشو داده و از پمادهايي كه براي اين زخم ها توصيه مي‌شود استفاده كنند.

اين دكتر پوست در پايان خاطرنشان كرد: خال‌هايي كه در گردن، سينه و بازوها وجود دارد نبايد برداشته شود چون ريسك عمل بالا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن