کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهترين راه برداشتن خال چيست؟!

17 تير 1391 ساعت 7:28


سوزاندن بهترين راه برداشتن خال است

یک متخصص پوست با بیان اینکه خال‌ها انواع متفاوتي دارد و تنها با آزمايش كردن مي‌توان به تشخیص نوع خال پرداخت، اظهار داشت: خال‌‌هاي افراد ممکن است از نوع ‌بدخيم ‌باشد كه حتما در این موارد بايد خال‌هاي صورت برداشته شود ولی در صورتی که خال‌ها خوش خيم باشند، نيازی به مداوا و مراجعه به مراكز تخصصي پوست ندارند.
به گزارش ميگنا،دكتر امير هوشنگ احساني در گفت وگو با  ایسنا ،با اشاره به خال‌های بدخیم صورت اظهار کرد: خال‌هايي كه بعد از مدتي موجب زخمي شدن و خونريزي پوست صورت مي‌شود و با هر تماسي، فرد دردي احساس مي‌كند يا تمايل به خارش شديد دارد بايد برداشته شود.

وی درباره خال‌هاي پوستي مادرزادي و اكتسابي اظهار داشت: خال‌هاي پوستي مادرزادي به دو شاخه اصلي تقسيم مي‌شوند كه برخي از خال‌ها از زمان تولد در سر و صورت وجود دارند و با افزايش سن بزرگتر و بدخيم مي‌شوند كه بهتراست با سوزاندن برداشته شود.

اين دكتر پوست خاطرنشان كرد: برخي از خال‌هاي مادرزادي در سه تا چهار سالگي ايجاد مي‌شود و اغلب مسطح و به رنگ قهوه‌اي و مشكي هستند. اين خال‌هاي گوشتي بعد از مدتي رنگدانه‌ها را از دست مي‌دهند و برداشتن آن بي‌خطر است و حالت بدخيمي ندارد.

استفاده از دستگاه رادیوفرکونسی برای خال‌های بدخیم
وي درمورد خال‌هاي اكتسابي اظهار كرد: خال‌هاي اكتسابي بيشترين مراجعين را دارد و برای افراد زيادي که خال‌های برجسته دارند از دستگاه رادیوفرکونسی استفاده می شود.

دكتراحساني درخصوص استفاده از دستگاه رادیوفرکونسی گفت: این دستگاه حدود پنج سال است که براي برداشتن اين خال‌ها استفاده می‌شود و جایگزین عمل جراحی شده است.

وی با اشاره به راههاي درمان ديگر گفت: براي برداشتن خال‌هاي بزرگ از جراحي استفاده مي‌شود كه بخيه و جاي آن باقي مي‌ماند و ليزر و فريز كردن راه مناسبي براي برداشتن خال نيست.

وي درباره مراقبت‌هاي بعد از برداشتن خال اظهار داشت: بيماران ۲۴ ساعت بعد از عمل مي‌توانند زخم را شست وشو داده و از پمادهايي كه براي اين زخم ها توصيه مي‌شود استفاده كنند.

اين دكتر پوست در پايان خاطرنشان كرد: خال‌هايي كه در گردن، سينه و بازوها وجود دارد نبايد برداشته شود چون ريسك عمل بالا است.


کد مطلب: 12450

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12450/بهترين-راه-برداشتن-خال-چيست

میگنا
  https://www.migna.ir