پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۰
کد مطلب: 11940
۰

ریشه جدایی اغلب زوج ها از یكدیگر مسایل و مشكلات جنسی است

رییس كلینیك سلامت جنسی خانواده و متخصص جراحی كلیه و مجاری اداری، با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در جامعه گفت: ریشه جدایی اغلب زوج های جوان از یكدیگر مسایل و مشكلات جنسی است.
به گزارش ایرنا ، سید كاظم فروتن روز یكشنبه در مراسم افتتاح كلینیك سلامت جنسی و سلامت روان جامعه نگر در زنجان، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، در خانواده‌هایی كه مسائل جنسی در زوج‌ها برطرف شده، مشكلات خانواده‌ها نیز فروكش كرده است.

وی اظهار كرد: خانواده‌هایی كه مسائل جنسی، زناشویی و ارتباطات عاطفی زن و شوهر در آنها مناسب نیست، والدین در تربیت فرزندانشان ناموفق بوده‌اند و عمده این فرزندان مستعد انحرافات فرهنگی و اخلاقی می باشند.

فروتن، بابیان اینكه رفع مشكل طلاق های جنسی جز با اصلاح نگرش‌ها و آموزش‌های پس از ازدواج میسر نخواهد شد، یادآورشد: مشكلات اقتصادی نه تنها عامل اصلی طلاق نیست بلكه علت نیمی از طلاق ها مسایل زناشویی است.

رییس كلینیك سلامت جنسی خانواده گفت: برخی نظام های غربی با پخش برنامه های غیراخلاقی در شبكه های ماهواره بروی مسائل فرهنگی خانواده ها تاثیر منفی گذاشته و جوانان را به سوی انحراف می كشانند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد، به پایمال شدن قداست خانواده ها در پخش برنامه های ماهواره اشاره كرد و گفت: راه اندازی كلینیك های سلامت جنسی و روانی می تواند مرجع مناسبی برای پاسخگویی به مشكلات و سوالات جوانان باشد.

وی با اشاره به نشاط خانواده و تاثیر آن بر روحیه فرزندان افزود:‌ عدم درك متقابل والدین نسبت به یكدیگر می تواند مشكلات روانی در خانواده و جامعه ایجاد كند.

به گفته رییس كلینیك سلامت جنسی خانواده ، احترام متقابل زن و مرد به یكدیگر در سلامت روحی و افزایش محبت در تحكیم خانواده نقش بسزایی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!