دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۰۳
کد مطلب: 11290
۰

دلایل اختلافات دانشگاه پزشکی البرز بر سر زمین با دانشگاه هنر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز وقایع و رویدادهای اخیر درباره اراضی پردیس کرج دانشگاه هنر را تشریح کرد و گفت: دانشگاه هنر به تعهد خود عمل نکرده اما دانشگاه علوم پزشکی البرز در این زمینه قانونی عمل کرده است.
دکترمحمدحسن ناصری درگفتگو با مهر با تشریح رویدادهای اخیر، درباره اراضی پردیس کرج دانشگاه هنر پرداخت و گفت: استان البرز قبل از اینکه استان شود زیر نظراستان تهران قرار داشت و زمین شهری کرج هم زیر نظر استان تهران بود و دانشگاه هنر هم در تهران بود و پردیسی در کرج داشت.

وی ادامه داد: در کرج حدود 35 الی 40 سال پیش زمینی حدود 200 هکتار وجود داشت که براساس بررسی ما کاربری آن درمانی بوده است، اما چون بهداشت و درمان استان نتوانسته بود آن زمین را برای کاربری درمانی استفاده کند کاربری آن به آموزشی تغییر پیدا کرده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز افزود: این زمین در اختیار وزارت آموزش عالی وقت قرار گرفته بود و دانشگاه هنر تهران هم برای پردیس و یا خوابگاه دانشجویی اینجا را تملک کردند و مهر سال 70 تفاهم نامه‌ای با سازمان مسکن شهرسازی وقت منعقد کردند که در آن تفاهم نامه زمین به قیمت رایگان در اختیار پردیس هنر کرج قرار گرفت تا طرح توسعه دانشگاه را ایجاد کنند.

دانشگاه هنر به تعهد خود در قبال زمین عمل نکرد

وی ادامه داد: این زمین در اختیار دانشگاه قرار داشت و چون رایگان بود زمان برای آن مشخص کردند و دانشگاه موظف بود ظرف 6 ماه طرح خود را عملیاتی کند، اما این 6 ماه گذشت، 16 سال گذشت و 20 و چند سال هم گذشت و دانشگاه اقدامی نکرد و اگر اکنون زمین را مشاهده کنید کاملا بیابان است.

ناصری افزود: بخش‌هایی از زمین ساختمان سازی و فضاسازی شده و پردیس هنرکرج آنجا مستقر است و ارتباطی به زمین هایی که به ما تعلق گرفته ندارد.

وی ادامه داد: ما به دیوار دانشگاهی تعرض نکردیم، این تفاهم نامه 6 ماه زمان داشت ولی آنها اقدام نکردند و طبق قانون کشوری وقتی دستگاه نمی تواند کاری انجام دهد زمین به سازمانی که تعلق دارد برگشت داده می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز بنابراین زمین به زمین شهری تهران برگشت داده می شد که به دلایل خاصی اسنادی مبادله نشده است ولی زمین به صورت قانونی زمین شهری تهران بود که بعد از اینکه کرج استان شد به صورت طبیعی زمین به استان البرز تعلق گرفت.

وی ادامه داد: من مدارکی دارم که در آن بارها مکاتباتی از طریق وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت کل استان البرز صورت گرفته مبنی بر اینکه زمین دیگر به دانشگاه هنر تعلق ندارد و متعلق به مسکن و شهرسازی است.

ناصری افزود: یکی از موسساتی که وزارت شهرسازی می توانست زمین را به آن اختصاص دهد دانشگاه علوم پزشکی البرز بود بود، پردیس دانشگاه مصوب دور سوم سفرهیات دولت دی ماه 89 و همچنین مصوب اسفند 90 بود. از سوی دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی البرز دو مصوبه که یکی پردیس بیمارستان 32 تختخوابی طالقان و دیگری تسریع در تاسیس سایت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بود به تصویب رسید.

وی ادامه داد: طبق نامه معاون اول ریاست جمهوری که در پایان مصوبات آن را امضا کردند استانداری مکلف است با دانشگاه همکاری کند که البته استانداری با ما همکاری کرد. جلسه تامین زمین در شورای اداری استان دی ماه سال گذشته تشکیل و مازاد زمین‌های دانشگاه هنر بین سازمان ها تقسیم شد.

ناصری افزود: دراین جلسه شورای اداری مابقی زمین ها را که 135 هکتار بود تقسیم کرد. حدود 60 تا 80 هکتار را مازاد دانشگاه هنر اعلام کردند و حدود 48 هکتار برای دانشگاه هنر باقی ماند.

برای دانشگاه هنر زمینی در تهران تهیه کنند

وی افزود: دانشگاه هنر متعلق به استان تهران است و ما متعلق به استان البرز هستیم ما که نمی توانیم از تهران یا مکان های دیگر زمین تهیه کنیم پس بهتر است برای دانشگاه هنر زمینی در تهران تهیه کنند.

واگذاری زمین در اسفند 90 به دانشگاه علوم پزشکی البرز

ناصری تاکید کرد: ما صورت جلسه واگذاری رسمی داریم 28 اسفند 90 زمین به دانشگاه علوم پزشکی البرز واگذار شده است.

وی در پاسخ به این سئوال اگر کار قانونی است و دانشگاه هنر هم تمام این مسائل را می داند دلیل اینکه تمام اراضی را می خواهد چیست؟ گفت: اعلام می کنند که در جریان امر نیستند درحالی که مکاتبات آن موجود است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز ادامه داد: ما فعالیت خود در اراضی پردیس هنر کرج را پنجشنبه آغاز نکردیم بلکه 15 و 16 فرودین بود که براساس تفاهم نامه و قرارد واگذاری که در اختیارمان بود پیش رفته و از یک قسمت  دیوار کشی محدوده حریم زمین 35 هکتار را آغاز کردیم. خواستیم از پایین زمین وارد شویم که دانشگاه هنر قبول نکرد و جلوی حرکت عوامل ما را گرفتند و بعد از درگیری مختصر که به موجب آن چند ساعتی هم عوامل ما را دستگیر کردند، ما کوتاه آمدیم.

وی خاطرنشان کرد: سپس ما از ضلع شمالی وارد شدیم، در یک محدوده 12 الی 13 هکتار زمین مستقر شدیم و فنس کشی کردیم طی یکماه گذشته دیوارکشی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز افزود: زمانی که خواستیم به سمت جنوب حرکت کنیم،  نمی خواستیم تنش ایجاد شود، درخواست کردیم از استانداری و دادستانی کرج که ما می خواهیم دیوار کشی خود ادامه دهیم، لطفا به کار ما نظارت کنید تا خلاف نکنیم و هم طبق نقشه عمل کنیم و به پیوست نامه نقشه را هم ضمیمه کردیم.

وی ادامه داد: خواستیم از عوامل نیروی انتظامی بخواهند بر کار ما نظارت کنند تا ما اشتباه نکنیم  و ما هم دیوار را کشیده و سپس ساخت پردیس دانشگاه را آغاز کنیم ما مصوب دور سوم هیات دولت را داریم که تا سال 93 باید پردیس را تمام کنیم چطور می توان این پردیس را تا آن سال تمام کرد درحالی که هنوز زمین آن را تملک نکرده ایم؟

ناصری ادامه داد: از دادستانی درخواست کردیم، تا با نیروی انتظامی هماهنگ کنند و دادستانی حکم قضایی داد که به دیوارکشی دانشگاه کمک کنند، نیروی انتظامی هم حکم را به کلانتری نزدیک محل ارجاع داد تا کمک کنند، حکم قضایی چهارشنبه بعد ازظهر به دست ما رسید چون صحیح نبود شبانه عمل کنیم.

وی اظهار داشت: روز پنج شنبه ساعت اداری با حضورعوامل انتظامی که پنج نفر بودند و عوامل حراست 10 الی 15 نفر و مابقی نیروهای فنی مهندسی دانشگاه آنجا مستقر شدیم.

وی افزود: بنابراین صبح روز پنج شنبه ساعت 8 آنجا رفتیم وارد زمین شدیم اول نیروی انتظامی حراست  دانشگاه هنر را توجیه کرده و حکم را نشان داده و بعد وارد شدند که ظاهرا یکی دو نفر از حراست ممانعت کردند که درگیری جزیی پیش آمد ما چون پیش بینی کرده بودیم از یکی از آمبولانس ها خواستیم دو نفر را به بیمارستان برسانند که آنها هم سرپایی مداو شدند و تمام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: سپس مهندسان ما ابعاد اربعه زمین را محاسبه کرده و خط کشی کردند و ما در طول خط کشی فنس کشی کردیم تا دیوارکشی را آغاز کنیم تا 2 شب هیچ اتفاقی نیفتاد اما ساعت 2 بود که مشاهده کردیم برق ها قطع شد و یک لودر شروع بریدن فنس ها کرد نیروی انتظامی نیز راننده لودر و همراهش را دستگیر کرد.

وی افزود: اما پس از آن عده ای در روز جمعه ابتدا فنس ها را خوابانده بعد با لودر فنس‌ها را خراب کردند و جمع آوری کرده و کانکس و آهن آلات دانشگاه را جمع آوری کردند.

دانشگاه پزشکی البرز قانونی عمل کرد

ناصری گفت: ما چون کارمان قانونی بود با استانداری و نمایندگان تماس گرفتیم و هیچ عمل متقابلی انجام ندادیم.

وی افزود: ما با وزیرمان صحبت کردیم  دعوت به آرامش کرد تا اینکه استاندار رایزنی خود را ادامه دادند و قرار شد با استانداری دوباره مذاکره کنیم تا اگر صلاح دانستند نسبت به تملک زمین اقدام کنیم.

وی یادآورشد: نتیجه جلسه این شد که حکم دادستان عمومی انتقلاب کرج اجرا شود بدین صورت که اموال دولت برگشت داده شود، فنس کشی ها مجدد ساخته شود و این حکم دادستانی و لازم الاجراست.

هفته گذشته بین 2 دانشگاه هنر و علوم پزشکی البرز بر سر زمین های دانشگاه هنر کشمکش به وجود آمد که طی آن فنس کشی دانشگاه البرز در زمین ها توسط دانشگاه هنر جمع آوری شد و اختلاف در این زمینه بالا گرفت.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .