حل معضل بيكاري فارغالتحصيلان دانشگاهها
مدير كل دفتر نظارت و ارزيابي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه طرح آمايش آموزش عالي تدوين و نهايي و سند راهبردي نظام آموزش عالي استخراج شده است، گفت: اين سند براي تصويب نهايي به مراجع زير صلاح ارسال ميشود.
دكتر رضا عامري در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه طرح آمايش از 6 قسمت تشكيل شده است كه براساس آن توسعه آموزش عالي با درنظرگرفتن توانمنديهاي استاني هدفمند ميشود، تصريح كرد: گزارش 29 استان نيز را در اين زمينه تهيه و به مرور در حال ارسال به وزارت علوم است.
وي در ادامه با بيان اينكه به عنوان نمونه كشش زيادي در جامعه براي جذب فارغ التحصيلان كشاورزي وجود ندارد، گفت: بخش زيادي از بيكاران آموزش عالي در بخش كشاورزي هستند، كه اين امر نشان ميدهد كه در رشتههاي كشاورزي نبايد به دنبال توسعه كمي باشيم.
وي افزود: از طرف ديگر با توجه به سبقه و جايگاه هنر در كشور، سهم آموزش عالي در رشتههاي هنر كم است كه اين موضوع نيز در طرح آمايش آموزش عالي لحاظ شده است.
عامري در پايان خاطرنشان كرد: توسعه شتاب گونه آموزش عالي باعث شده است كه در تربيت هيات علمي نيز عقب بمانيم. كه در اين موضوع نيز با توسعه تحصيلات تكميلي، افزايش بورسيهها و .... در حال حل اين مشكل هستيم.
دكتر رضا عامري در گفتوگو با ايسنا، با بيان اينكه طرح آمايش از 6 قسمت تشكيل شده است كه براساس آن توسعه آموزش عالي با درنظرگرفتن توانمنديهاي استاني هدفمند ميشود، تصريح كرد: گزارش 29 استان نيز را در اين زمينه تهيه و به مرور در حال ارسال به وزارت علوم است.
وي در ادامه با بيان اينكه به عنوان نمونه كشش زيادي در جامعه براي جذب فارغ التحصيلان كشاورزي وجود ندارد، گفت: بخش زيادي از بيكاران آموزش عالي در بخش كشاورزي هستند، كه اين امر نشان ميدهد كه در رشتههاي كشاورزي نبايد به دنبال توسعه كمي باشيم.
وي افزود: از طرف ديگر با توجه به سبقه و جايگاه هنر در كشور، سهم آموزش عالي در رشتههاي هنر كم است كه اين موضوع نيز در طرح آمايش آموزش عالي لحاظ شده است.
عامري در پايان خاطرنشان كرد: توسعه شتاب گونه آموزش عالي باعث شده است كه در تربيت هيات علمي نيز عقب بمانيم. كه در اين موضوع نيز با توسعه تحصيلات تكميلي، افزايش بورسيهها و .... در حال حل اين مشكل هستيم.