يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ / ۰۶:۱۴
کد مطلب: 12668
۰
۱

جزييات ادامه تحصيل بدون آزمون دردانشگاه‌ها و آموزش عالي


سعيد قديمي گفت: اين افراد دارندگان نشان طلاي کشوري المپيادهاي دانش آموزي، دانشجويان نمونه کشوري در دوره‌هاي کارداني ، برگزيدگان يک تا سه جشنواره‌هاي معتبر علمي کشور هستند. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، سعيد قديمي با بيان اين‌که در آئين نامه جديد مربوط به اين موضوع، ديگر تسهيلاتي براي ادامه تحصيل بدون آزمون در مقطع کارداني اعطا نمي‌شود، گفت: يک دسته از واجدان شرايط براي ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسي پيوسته و ناپيوسته، دارندگان نشان طلاي کشوري المپيادهاي دانش آموزي، دانشجويان نمونه کشوري در دوره‌هاي کارداني، برگزيدگان يک تا سه جشنواره‌هاي معتبر علمي کشور از جمله خوارزمي، رازي و فارابي هستند.

وي افزود: دانشجويان اول دوره کارداني ناپيوسته که حداقل معدل کتبي آن‌ها 18 باشد و جز 10 درصد برتر ميان دانشجويان هم ورودي و هم رشته‌اي خود باشند، رتبه‌هاي يک تا سه مرحله کشوري مسابقه‌هاي دانشجويي آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي ديگر گروه‌هايي هستند که مي‌توانند از اين تسهيلات در مقطع کارشناسي استفاده کنند.

دبير شوراي هدايت استعدادهاي درخشان وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري با بيان اين‌که بخش مربوط به دانشگاه فني حرفه‌اي، در آئين نامه جديد اضافه شده است، گفت: در مقطع کارشناسي ارشد نيز برگزيدگان يک تا 15 نهايي المپيادهاي علمي دانشجويي، دانشجويان نمونه کشوري دوره کارشناسي که جزء 15 درصد برتر رشته خود ميان هم رشته‌اي‌ها و هم ورودي‌هاي خود باشند و برگزيدگان يک تا سه جشنواره‌هاي معتبر علمي مي‌توانند از اين تسهيلات بهره‌‎مند شوند.

قديمي افزود: دانشجويان دوره کارشناسي پيوسته‌اي که پس از شش نيمسال تحصيلي حداقل 100 واحد درسي گذرانده و جزء 10 درصد برتر ميان دانشجويان هم رشته‌اي و هم ورودي خودباشند و حداکثر درس خود را در هشت نيمسال به پايان برسانند ديگر گروه در اين زمينه و بيشترين دريافت کنندگان تسهيلات براي ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسي ارشد هستند.

وي با بيان اين‌که رتبه‌هاي برتر آزمون ورودي مقطع کارشناسي نيز مي‌توانند از تسهيلاتي براي ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسي ارشد بهره‌مند شوند،گفت: رتبه‌هاي زير 100 در گروه‌هاي رياضي و تجربي، رتبه‌هاي زير 50 در گروه علوم انساني و رتبه‌هاي زير 20 در گروه هاي هنر و زبان‌هاي خارجي اگر در دوره تحصيل در دوره کارشناسي جزء 20 درصد برتر دانشجويان هم رشته‌اي و هم ورودي خود باشند و حداکثر در هشت نيمسال اين دوره را به پايان برسانند در اين گروه جاي دارند. مدير کل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همچنين گفت: در مقطع کارشناسي و کارشناسي ارشد، تسهيلات همراه با آزموني نيز براي آن دسته ازواجدان شرايط دريافت تسهيلات که قصد دارند در دانشگاه يا رشته ديگري ادامه تحصيل دهند در نظرگرفته‌ايم.

قديمي افزود: دانشجويان اول مقطع کارشناسي ناپيوسته که در سه نيمسال نخست حداقل ميانگين معدل 17 داشته و درس خود را حداکثر در چهار نيمسال به پايان رسانده و جزء 10 درصد برتر رشته مربوط ميان هم ورودي‌هاي خود باشند از اين جمله‌اند.

وي گفت: دارندگان نشان‌هاي طلا، نقره و برنز کشوري در کارشناسي پيوسته و ناپيوسته که 90 درصد حدنصاب نمره آخرين فرد پذيرفته شده در رشته مورد نظر را کسب کرده باشند و نيز دانشجويان نمونه کشوري و رتبه‌هاي يک تا سه جشنواره‌هاي معتبر علمي با حداقل مشارکت 30 درصد در طرح و کسب حدنصاب 90 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در رشته مورد نظر ديگر ‌هايي بهره مند از تسهيلات همراه با آزمون هستند.

دبيرشوراي هدايت استعدادهاي درخشان افزود: رتبه‌هاي نخست مقطع کارداني ناپيوسته نيز که حداکثر در چهارنيمسال فارغ التحصيل شده و 90 درصد حدنصاب نمره آخرين فرد پذيرفته شده در آزمون رشته مورد نظر در مقطع کارشناسي را کسب کرده باشند مي‌توانند ازتسهيلات ورود با آزمون به مقطع کارشناسي استفاده کنند.

قديمي همچنين گفت:‌ براي دريافت تسهيلات ورود همراه با آزمون به مقطع کارشناسي ارشد نيز برگزيدگان يک تا سه المپياد‌هاي علمي دانشجويي با کسب حدنصاب 80 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در رشته مورد نظر و دانشجويان نمونه کشوري در دوره کارشناسي که حدنصاب نمره 90 درصد آخرين فرد پذيرفته شده در رشته مورد نظر را کسب کرده باشند در اولويت قرار دارند.

مدير کل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري با بيان اين‌که ماده هشت آئين نامه جديد ارائه تسهيلات براي ادامه تحصيل بدون آزمون برگزيدگان علمي در مقاطع بالاتر مربوط به ورود به دوره دکتري است، گفت: اين دسته از داوطلبان در دو گروه تقسيم شده‌اند.

قديمي افزود: در دسته نخست داوطلباني قرار دارند که ميانگين کل دوره کارشناسي ارشد آن‌ها با احتساب نمره پايان نامه، در رتبه يک تا سه دانشجويان هم رشته و هم ورودي خود باشد و حداکثر دو مقاله مستخرج از پايان نامه يا طرحي پژوهشي داشته باشند.

وي افزود:‌ از سال 78 تا 89 ، 47 هزار و 700 برگزيده علمي از تسهيلات ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر استفاده کرده اند که 29 هزار نفر آن‌ها مربوط به مقطع کارشناسي، 13 هزار و 500 نفر مربوط به دوره کارشناسي ارشد و 4200 نفر مربوط به دوره دکتري است.مدير کل دفتر برنامه ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: سال گذشته نيز 4500 نفر از اين تسهيلات بهره مند شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با سلاممن در مقطع كارشناسي ارشد با اختلاف 14 صدم نفر دوم در بين همر رشته هاي خود در دانشگاه صنعتي امير كبير و با معدل الف فارغ التحصيل شدم و يك مقاله در ارتباط با پروژه كارشناسي ارشدم دادم و در حال حاضر در پروژهاي ملي به عنوان نيروي فني(مهندس مخابرات) كار كردم و حتي اون پروژه ثبت اختراع شده و چندين تاليف در زمينه رشته مربوطه دارم.ميخاستم بدونم كه ادامه تحصيل در مقطع دكتري براي اينجانب با توجه به شرايط جديد اعلام شدهامكان پذيرهست يا خير؟ممنونممنظر پاسخ شما هستم.
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن