پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۸:۵۷
کد مطلب: 10922
۰

موارد تخلف در آزمون ارشد آزاد/ نحوه پاسخگويي به سوالات

آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي با رقابت 622 هزار و 939 داوطلب در دو هزار و 155 رشته محل در شش نوبت از فردا پنج شنبه برگزار مي‌شود.

عبدالله سجادي جاغرق رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهي ايسنا، با اشاره به برگزاري آزمون كارشناسي ارشد در شش نوبت از صبح پنجشنبه 21 ارديبهشت تا روز شنبه 23 ارديبهشت ماه به صورت همزمان در سراسر كشور، گفت: زمان شروع آزمون نوبت صبح راس ساعت 8 و نوبت عصر راس ساعت 16 است.

وي در توصيه به داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد، اظهاركرد: داوطلبان بايد حداقل يك ساعت قبل از برگزاري هر نوبت از آزمون با همراه داشتن كارت ورود به جلسه، اصل شناسنامه و يا اصل كارت ملي در محل امتحان خود حضور داشته باشند.

سجادي افزود: به داوطلبان توصيه مي‌شود از آوردن ماشين حساب، كيف دستي و تلفن همراه به جلسه آزمون جدا خودداري كنند، چرا كه به همراه داشتن تلفن در داخل حوزه برگزاري تخلف محسوب شده و با افراد خاطي مطابق مقررات برخورد مي‌شود، همچنين به داوطلباني كه بعد از شروع آزمون به حوزه امتحاني مراجعه كنند حق شركت در آزمون ندارند.

وي ادامه داد: داوطلبان هنگام استقرار در صندلي خود دقت كنند كه شماره صندلي، شماره كارت ورود به جلسه و شماره پاسخنامه آنها يكسان باشد، در غير اين صورت مراتب را جهت رفع اشكال به مسئولين مربوط اطلاع دهند.

رييس مركز آزمون دانشگاه آزاد با بيان اينكه داوطلباني كه مدرك تحصيلي را در زمان ثبت‌نام دريافت كرده‌اند، در صورت پذيرش در آزمون، ملزم به ارائه مدرك تحصيلي معتبر به واحد دانشگاهي محل پذيرش هستند، تصريح كرد: در غير اين صورت از ثبت‌نام آنها در واحد دانشگاهي جلوگيري مي‌شود و پذيرش آنها كان لم يكن تلقي خواهد شد.

وي با اشاره به نحوه پاسخگويي به سوالات، گفت: در آزمون به هر داوطلب متناسب با رشته انتخابي يك جلد دفترچه سوال با عنوان مجموعه امتحاني متناظر با رشته انتخابي ارائه مي‌شود، بنابراين هر داوطلب بايد با توجه به رشته انتخابي و اطلاعات مربوط به مواد امتحاني و ضرايب مربوط به رشته خود كه در جلد دفترچه سوال درج شده است به سوالات مربوطه پاسخ دهد.

سجادي افزود: براي يك رشته خاص از يك مجموعه امتحاني، آن دسته از دروسي كه ضرايب آنها صفر درج شده است در محاسبه نمره كل داوطلب جهت گزينش علمي آن رشته بي تاثير بوده و داوطلب الزامي به پاسخگويي آنها ندارد، ولي در محاسبه نمره كل داوطلب در ساير رشته‌هاي متناظر با مجموعه امتحاني موثر است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد پاسخ سوالات تستي در پاسخنامه تستي و جواب سوالات تشريحي در دفترچه پاسخنامه تشريحي درج شود، خاطرنشان كرد: در سوالات تستي براي هر پاسخ صحيح يك نمره مثبت و به منظور خنثي كردن پاسخ‌هاي حدسي و يا تصادفي، براي هر پاسخ غلط نمره منفي در نظر گرفته شده است، بنابراين به داوطلبان توصيه مي‌شود اگر پاسخ سوالي را نمي‌دانند به آن جواب ندهند زيرا به سوالات بدون جواب، نمره منفي يا مثبت تعلق نمي‌گيرد.

وي افزود: داوطلبان بايد از درج هرگونه علائم يا مشخصات فردي در صفحات داخلي دفترچه پاسخنامه تشريحي خودداري كنند، چرا كه اگر در مرحله بازبيني، مواردي از اين قبيل مشاهده شود پاسخنامه مزبور باطل شده و در صورت لزوم با داوطلب متخلف برابر مقررات رفتار مي‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی