دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۹
کد مطلب: 10641
۰

افزايش دو برابري پذيرش دانشجوي دكترا

  وزير علوم، تحقيقات و فناوري از افزايش دو برابري ظرفيت پذيرش دانشجو در مقطع دكترا خبر داد. كامران دانشجو در سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با واحد مركزي خبر با اعلام اين مطلب گفت: امسال ظرفيت پذيرش در مقطع دكترا به 10 هزار نفر افزايش مي‌يابد و رئيس جمهور 150 ميليارد تومان اعتبار براي تجهيز آزمايشگاه‌ها و تحقيقات پژوهشي دانشگاه‌ها اختصاص داده است.
وي با تأكيد بر افزايش ظرفيت تحصيلات تكميلي در كشور افزود: بايد غل و زنجيرهايي كه براي پذيرش دانشجوي دكترا به پاي اساتید بستند را برداريم و ظرفيت دانشجوي دكترا بدون كاهش كيفيت افزايش يابد. دانشجو اظهار داشت: اين‌كه يكسري غل و زنجير‌ها به پاي استادها بستند مبني بر اين‌كه نبايد بيش از پنج دانشجوي دكترا گرفته شود، اين غل و زنجيرها بايد شكسته شود زيرا اين موضوع در هيچ‌كجاي دنيا اين‌گونه نيست. وي از افزايش سه برابري ظرفيت دوره‌هاي تحصيلات تكميلي طي سال‌هاي 84 تا كنون خبر داد و با بيان اين‌كه هر استاني بايد يك يا چند دانشگاه خوب داشته باشد، تصريح كرد: بايد توجه داشت در افزايش ظرفيت دانشگاه‌ها چاره كار خوابگاه درست كردن نيست بلكه چاره بومي گزيني است و بايد توجه داشت كه اگر 90 درصد دانشجويان ما بومي باشند ديگر نيازي به خوابگاه نخواهيم داشت. وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ادامه گفت: فعالان جريان فتنه، سردمداران و كساني كه بر مسير كج و نادرست خود اصرار دارند در دانشگاه‌ها جايي ندارند.
وي افزود: جامعه و ملت به ما اين اجازه را نمي‌دهد و ما هم به مردم خيانت نمي‌كنيم. وي با اشاره به شاخصه‌هاي پيشرفت علمي در بخش آموزش عالي اظهار داشت پيشرفت‌ها و دستاوردهاي دانشگاه‌ها دليل محكمي بر موفقيت دولت نهم و دهم است و برآيند كار دولت بايد دادن اعتماد به مردم و اميد به آينده باشد.
افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو از بين نخبگان
براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ظرفيت پذيرش دانشجوي بدون آزمون از بين نخبگان افزايش يافت به گونه‌اي كه در گروه علوم تجربي پذيرفته‌شدگان از 50 نفر به 100 نفر، علوم رياضي از 100 نفر به 150 نفر، علوم انساني از 50 نفر به 100 نفر و گروه هنر نيز از 20 نفر به 50 نفر افزايش يافت.
همچنين براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي نام دانشگاه شهيد مدني به دانشگاه شهيد مدني آذربايجان تغيير نام يافت.
در اين جلسه و با تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي مقرر گرديد سهميه‌اي به منظور رفع نياز مناطق محروم استان هرمزگان و شهرستان بشاگرد در گروه‌هاي علوم پزشكي، دندانپزشكي و رشته‌هاي فني و مهندسي اختصاص يابد.
بررسي تحولات جمعيتي با توليدات ملي از ديگر موضوعاتي بود كه در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست رئيس جمهور برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.