جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۱۷:۴۵
کد مطلب: 24226
۰

اعتماد کن تا مورد اعتماد شوي

 

مخاطب عزيز، اعتماد و اطمينان ميان همسران از عوامل اساسي ايجاد رابطه پايدار در زندگي مشترک است که تداوم آرامش و امنيت را در زندگي تعيين مي کند. لذا اهميت موضوع را از نقطه نظر شما به عنوان خانمي که اعتماد نداشتن همسرش به او ، او را آزار مي دهد درک مي کنم. اما لازم است بدانيد بد دلي هميشه يک بيماري نيست، بلکه گاهي خواسته يا نا خواسته، رفتار ها و گفتار هايي از ما سر مي زند که حساسيت و شک همسرمان را بر مي انگيزد. با در نظر گرفتن هر دو حالتي که بيان شد، توصيه مي شود:

1 - ابتدا، علت را شناسايي کنيد: گاه رفتار ماست که زمينه بدگماني را به وجود مي آورد. رفتار هاي تصنعي و ابراز احساسات خالي از صداقت، به ميزان زيادي موجب مي شود همسرمان ديگر به ما اعتماد لازم را نداشته باشد و اين است که رفته رفته روابط ميان ما و همسرمان به سردي مي گرايد. بنابراين، توصيه من به شما اين است که قبل از هر چيز، سهم خود را در اين بي اعتمادي بازنگري کنيد. چنانچه تصور مي کنيد آنقدر که بايد، با همسرتان صادق نبوده ايد لازم است قبل ازهر اقدامي در اين زمينه، اين صداقت را به رابطه ميان خودتان بازگردانيد.

2 - تحمل و انعطاف پذيري خود را افزايش دهيد: گاهي بد دلي و بد بيني يک بيماري تلقي نمي شود، بلکه تجربيات و شکست هاي متعددي که فرد در زندگي خود داشته، او را به فردي بد بين و بي اعتماد تبديل کرده است. سعي کنيد همسرتان را درک کنيد، مهرباني و علاقه خود را به او نشان دهيد. فرد بد بين، با همان عينکي که شما را ارزيابي و قضاوت مي کند، خود را مي بيند و مي شناسد. لذا بسيار ضروري است که اين پيام را به او منتقل سازيد که با وجود ويژگي هاي رفتاري که دارد، او را دوست داريد و مي پذيريد. تحمل خود را با به ياد آوردن عشقي که به همسر و فرزندتان داريد افزايش دهيد و بدانيد که براي کسب آرامش در زندگي لازم است منعطف باشيد تا نشکنيد.

3 - اعتماد همسرتان را جلب کنيد: سعي کنيد به تعهدات و ارزش هايي که ميان خود و همسرتان قرار داده ايد، پايبند باشيد و اين پايبندي را به او نشان دهيد. با صداقت و عطوفت، حسن نيت و اعتماد خود را به او ابراز و با کاهش رفتار هاي ضد و نقيض، سعي کنيد انسجام لازم را در اين امر ايجاد کنيد. اعتماد کنيد تا مورد اعتماد قرار گيريد.

4 - از همسرتان بخواهيد که با شما صحبت کند و اعتماد به نفس او را بالا ببريد: گاهي خود فرد بد دل به آزار دهنده بودن رفتارش آگاه است، اما قادر به متوقف کردن افکار خود نيست. گاهي پيامي چون: " تو براي من مهم و دوست داشتني هستي " او را نرم و آرام مي کند و تمام چيزي است که نياز دارد؛ بنابراين لازم است همواره نکات مثبت، خوبي ها و ويژگي هاي مثبت او را به يادش بياوريد و سعي کنيد در محيطي که توام با آرامش، صداقت، احترام و امنيت است او را به گفت و گو ترغيب کنيد.

5 - از مشاوره تخصصي کمک بگيريد: چنانچه آنچه را که توصيه شد به کار گرفتيد و براي رفع مسئله تان کافي نبود، در نهايت استفاده از مشاوره تخصصي روانشناسي توصيه مي شود.

 

 
پريسا غفوريان - کارشناس ارشد روانشناسي باليني/ خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.