شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۷
کد مطلب: 9818
۰

روایت دانشگاهیانی که دیگردر بین ما نیستند

   
درگذشت برخی از دانشگاهیان به علت حوادث گوناگونی مانند تصادف در حین مأموریت، بیماری و قتل، یکی از مهمترین و تلخ ترین اتفاقات خبری سال گذشته بود روح همه درگذشتگان دانشگاهی سال 90 شاد.
به گزارش مهر، سال 90 شاهد اتفاقات ناگواری نیز در عرصه دانشگاهی بود که مرگ تنی چند از دانشجویان، استادان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را شامل می شود. این حواث از سانحه رانندگی در انجام مأموریت و اردوها گرفته تا بیماری. امسال همچنین در پرونده خود شهادت 2 نخبه دانشگاهی را در کارنامه خود دارد.

اول فروردین‌ماه 90

در نخستین دقایق آغاز سال گذشته و در 50 کیلومتری شهرستان جیرفت در استان کرمان بر اثر واژگونی اتوبوس، دختران دانشجو که عازم اردوی راهیان نور بودند، کشته شدند.
این اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان کهنوج بود که بر اثر این حادثه و به علت خطا و سرعت بیش از اندازه راننده، 11 دانشجو کشته و 37 نفر نیز به شدت مجروح شدند.

15 فروردین‌ماه 90

دکتر منصور وفادوست – دانشیار دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درسن 56 سالگی براثر بیماری تومور مغزی دارفانی را وداع گفت.

اول تیرماه 90

فاطمه اسماعیلی - دانشجوی دانشگاه بیرجند پس از مراجعت به بیمارستان در اثر بیماری ریوی در گذشت.

13 تیرماه 90

دکتر هایده اهرابیان - استاد دانشکده ریاضی پردیس علوم دانشگاه تهران بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.


  15 تیرماه 90

ماموران پلیس از طریق تماس‌های مردمی در جریان قتل دختر جوانی قرار گرفتند و بلافاصله تیم ویژه‌ای از ماموران به محل حادثه در پل مدیریت اعزام شدند.
در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختر دانشجویی از دانشگاه علامه طباطبایی با چندین ضربه کارد پسر جوانی به قتل رسیده و دختر دانشجوی دیگری نیز مجروح و به مرکز درمانی منتقل شده است.
پس از شناسایی و دستگیری پسر جوان، وی در بازجویی‌های مقدماتی مدعی شد دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و از چند روز پیش با مقتول آشنا شده است.



23 تیرماه 90
دکتر حسن میرزایی اهرنجانی – استاد برجسته دانشگاه تهران، بر اثر عارضه قلبی در سن 69 سالگی دارفانی را وداع گفت.


26 تیرماه 90

پروفسور محمد حکاک، استاد برجسته رشته مخابرات دانشگاه تربیت مدرس در سن 69 سالگی به علت بیماری درگذشت.



اول مردادماه 90

داریوش رضایی‌نژاد - از نخبگان علمی و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، عصر روز شنبه اول مرداد ماه به ضرب گلوله به شهادت رسید. شهید داریوش رضایی‌نژاد در مقابل منزل و دیدگان دختر خردسال و همسرش هدف گلوله تروریست‌های کوردل قرار گرفت.
   

7 مردادماه 90 حسین مومنی - دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که ورودی 87 این دانشگاه بود، در راه بازگشت از اردوی جهادی در مناطق شهرکرد، به علت انحراف اتومبیل از جاده، دچار حادثه  شد و جان خود را از دست داد.



19 شهریورماه 90

دانشجوی بسیجی "علی جنیدی" از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در حین مأموریت دار فانی را وداع گفت.



11 مهرماه 90
آمنه زنگنه – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی مرگی مشکوک در حمام خوابگاه این دانشگاه بر اثر استنشاق گاز ناشی از اسید جان خود را از دست داد.



16 مهرماه 90
استاد عزیزالله بیات - استاد گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی در سن 91 سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.



9 آبان‌ماه 90
طی حادثه‌ رانندگی که در جاده اصفهان - نایین روی داد، استاد اکبر جامه‌طحاف استاد مرمت و از مفاخر فرش ایران و اصفهان و رضیه رضی‌زاده استاد طراحی دانشگاه هنر اصفهان جان باختند.



8 آبان‌ماه 90
آیت‌الله عمید زنجانی – رئیس سابق دانشگاه تهران که از نارسایی قلبی و کلیوی رنج می‏برد، در یکی از بیمارستان‏های تهران دار فانی را وداع گفت.



14 آبان‌ماه 90

میلاد رشیدزاده - دانشجوی جدیدالورود دوره کارشناسی رشته علوم اجتماعی دانشگاه تهران در کوی این دانشگاه درگذشت و پزشکان بیمارستان شریعتی ضمن اعلام فوت این دانشجو علت مرگ وی را با احتمال ایست قلبی دانسته و اعلام نظر قطعی را منوط به نظر پزشکی قانونی دانسته‌اند.



اول آذرماه 90
یک دانشجوی سال سوم رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی دانشگاه شیراز به علت برخی مشکلات عاطفی، خود را از طبقه هفتم خوابگاه شهید مفتح کوی ارم دانشگاه شیراز پرت کرد و درگذشت.

6 آذرماه 90
دکتر حسین کبیر انارکی - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق دارفانی را وداع گفت.



7 آذرماه 90

بی‌دقتی راننده اتوبوس سرویس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین – پیشوا هنگام دور زدن در داخل محوطه دانشگاه، حادثه آفرید و منجر به فوت یک دانشجوی دختر ترم اول زبان و ادبیات انگلیسی شد.



8 آذرماه 90

دکتر میر بهادر قلی آریا نژاد - استاد تمام رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران بر اثر سکته قلبی در سن 60 سالگی دارفانی را وداع گفت.



11 آذرماه 90

سه دانشجوی مقاطع کارشناسی و کاردانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن حاصل از گرفتگی دودکش بخاری جان خود را از دست دادند.
عبدالله یادگاری - دانشجوی رشته حقوق در مقطع کارشناسی، اهل کرج، یاسر کوثری شهرکی- دانشجوی رشته تاسیسات در مقطع کارشناسی، اهل مرودشت و محمدجواد سلطانی - دانشجوی رشته الکترونیک در مقطع کاردانی و اهل مرودشت که در یک خانه زندگی می کردند در نیمه های شب به علت گرفتگی دودکش بخاری به کام مرگ رفتند.



3 دی‌ماه 90
دکتر داریوش اشیدری - استاد بازنشسته دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان در سن 70 سالگی و بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.



21 دی‌ماه 90

مصطفی احمدی روشن – دانش‌آموخته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف بر اثر انفجار بمب در خودرویش ترور و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

    28 آذرماه 90
دکتر نیلوفر ماسوری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت.



13 اسفندماه 90
مهدی رادنیا - یک دانشجوی دکتری رشته ریاضی دانشگاه شهید بهشتی بر اثر سادندنس (در زمینه بیماری قلبی) درگذشت.



17 اسفندماه 90

استاد و پزشک فقید دکتر جلال بریمانی بنیانگذار انجمن علوم اعصاب و نوروفیزیولوژی بالینی ایران، موسس مرکز تحقیقات بیماریهای مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت.



روح همه درگذشتگان دانشگاهی سال 90 شاد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.