يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ / ۲۱:۰۹
کد مطلب: 7974
۰

دوره تحصيلات اجباري از 8 به 9 سال افزايش مي يابد

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش، يکي از دلايل تغيير نظام آموزش کشور از ساختار534 به ساختار 633 را بالا بودن اثربخشي و بهره وري دوره ابتدايي عنوان کرد و گفت: با توجه به اينکه اطاعت پذيري و الگوپذيري در سنين ابتدايي بالاست و تربيت در اين سنين اتفاق مي افتد، پس براي پرورش انسان هاي خلاق، کنجکاو، بصير و باهويت بايد بر روي دوره ابتدايي سرمايه گذاري کرد.
به گزارش ايسنا، ابراهيم سحرخيز در "همايش تبيين سند تحول بنيادين آموزش و پرورش" که در محل سالن همايش هاي بين المللي روزبه زنجان برگزار شد، افزود: دوره ابتدايي بيشترين پوشش تحصيلي را دارد، به گونه اي که همه کودکان واجب التعليم در مدارس تحصيل مي کنند، در حالي که اين پوشش در دوره راهنمايي و دبيرستان صد در صد نيست و همين امر از ديگر دلايل تغيير نظام آموزش کشور به ساختار 6.3.3 است.
وي با بيان اينکه شش ساله شدن دوره ابتدايي باعث مي شود دوره تحصيلات اجباري در کشور از هشت سال به 9 سال افزايش يابد، اظهار کرد: با اين تغيير نظام آموزشي، دوره پيش دانشگاهي که عملا زايد و فاقد کارايي است و برزخي بين آموزش و پرورش و دانشگاه است، حذف مي شود.
اين مقام مسوول، پنج سال را براي تحقق کامل اهداف تعريف شده در دوره ابتدايي کافي ندانست و گفت: با شش ساله شدن دوره ابتدايي، اين اهداف بهتر پوشش داده مي شود.
وي با اشاره به اينکه در پايه ششم ابتدايي دو درس با عناوين «کار و فن آوري» و «تفکر و پژوهش» به دروس دانش آموزان اضافه مي شود، خاطرنشان کرد: معلمان اين پايه از معلمان دوره ابتدايي انتخاب مي شوند و براي اين انتخاب، فراخواني اعلام مي کنيم تا همه معلمان علاقه مند به تدريس اين پايه خود را معرفي کنند.

رتبه بندي معلمان براساس
تخصص هاي حرفه اي

قائم مقام وزيرآموزش و پرورش در سند تحول بنيادين با تشريح شاخص هاي رتبه بندي معلمان در سند تحولي، از رتبه بندي حرفه اي معلمان و ايجاد نظام ارزيابي معلمان با شاخص هاي حرفه اي، اخلاقي و اعتقادي و انفلابي خبرداد.
حجت الاسلام محي الدين بهرام محمديان، در گفت وگو با ايسنا، گفت: در هدف کلان هشتم سند تحولي، افزايش مشارکت نظام تعليم و تربيت رسمي و مدرسه ومعلمان در رشد و تعالي کشور مطرح و راهکارهايي نيز عنوان شده است و تقويت شايستگي هاي حرفه اي و اعتقادي معلمان و مديران با فراهم آوردن سازوکارهاي آن مورد تاکيد قرار گرفته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا