شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۰
کد مطلب: 63674
۰
راه هایی برای آموزش مهارت های زندگی به کودکان

مهم ترین مهارت های زندگی برای آموزش به کودکان

آرزو کیهان
مهم ترین مهارت های زندگی برای آموزش به کودکان
مهم ترین مهارت های زندگی برای آموزش به کودکان همه ما می خواهیم بچه هایمان در مسیر زندگی موفق باشند، اما برای این منظور، چه چیزی و چگونه باید به آنها آموزش دهیم؟ داشتن ابتدایی ترین مهارت های زندگی می تواند به فرزندانمان کمک کند تا تجارب بهتری به دست آورند.
مهم ترین مهارت های زندگی برای آموزش به کودکان
آماده کردن فرزندتان برای هر مرحله از زندگی، از پیش دبستانی تا استقلال کامل، یک چالش است. در حالی که بسیاری از مهارت های مورد نیاز آن ها را می توان در سنین جوانی توسعه داد، کسب سایر مهارت ها در طول سال ها به زمان نیاز دارد. با پرورش این توانایی ها می توانید به فرزندتان کمک کنید تا عزت نفس و استقلال بیشتری را کسب کنند. آموزش مهارت های زندگی به کودکان یک فرایند مداوم است که به صبر، ثبات و حمایت نیاز دارد.همه چیزیک روزه اتفاق نمی افتد.
تصمیم گیری
تصمیم گیری یک مهارت مهم زندگی است که بچه ها باید در سنین پایین یاد بگیرند. البته یکی از مواردی است که بسیاری از ما بزرگسالان هم باید روی آن کار کنیم چون هنوز نمی توانیم درست انجامش دهیم. تصمیم گیری شامل ارزیابی همه گزینه ها و انتخاب بهترین مسیر عمل است. تمرین تصمیم گیری با تصمیمات کوچک در یک محیط امن و حمایتی، بهترین راه برای یادگیری این مهارت ارزشمند و توسعه مهارت های تفکر انتقادی است. برای آموزش تصمیم گیری، می توانید بازی های رومیزی را انجام دهید. به او اجازه دهید در زمان های لازم تصمیم بگیرد که کدام حرکت و گزینه را انتخاب کند. برای آنها چالش حل مساله را ایجاد کنید مانند یافتن راه حلی برای معماها. یکی از راه های ساده این است که هنگام لباس پوشیدن از او بخواهید لباس هایش را خودش انتخاب کند.
مدیریت زمان
مدیریت زمان یک مهارت ارزشمند است که تسلط بر آن دشوار به نظر می رسد. این، شامل تعیین اهداف و اولویت بندی وظایف است. برای تمرین این مهارت، بازی هایی مانند بازی های پازل مبتنی بر زمان یا بازی های رومیزی را که نیاز به استراتژی تحت فشار دارند انجام دهید. به فرزندتان کمک کنید تا اهداف واقع بینانه ای تعیین کند و برای دستیابی به آنها در مدت زمان تعیین شده تلاش کند، مانند تمیز کردن اتاقش در زمان معین، تهیه برنامه روزانه با در نظر گرفتن زمان یا تهیه تقویم ماهانه از رویدادها.برنامه های روزمره را با کودک خود تنظیم کنید، مانند اختصاص زمانی برای کار مدرسه، زمان بازی و کارهای روزمره. داشتن یک برنامه مدون برای رجوع در طول روز، به انجام سر وقت کارها کمک می کند.
مدیریت پول
گرفتن تصمیمات مالی آگاهانه از مهارت های ضروری زندگی است. مدیریت صحیح پول شامل مواردی مانند بودجه بندی، پس انداز برای آینده و مدیریت بدهی است. به فرزندتان کمک هزینه بدهید و به او کمک کنید تا بودجه ای برای پس انداز و هزینه های خود ایجاد کند. این شیوه به آنها کمک می کند ارزش پول را درک کنند و یاد بگیرند که چگونه امور مالی شان را مسئولانه مدیریت کنند. اگر فرزند شما کنسول ویدیویی، اسباب بازی گران قیمت یا اولین ماشینش را می خواهد، او را به چالش بکشید تا خودش بخشی از پول را پس انداز کند. این کار به آنها کمک می کند تا یاد بگیرند که هزینه های خود را اولویت بندی و از هزینه های فوری و غیر ضروری خودداری کنند، همچنین آنها را برای دنیای واقعی آماده می کند. مفاهیم مهم مالی مانند نظارت بر حساب بانکی و استفاده صحیح از کارت اعتباری را به کودکان آموزش دهید. آنها این موارد را در مدرسه یاد نخواهند گرفت.
تمیز کردن
تمیز نگه داشتن خانه مستلزم سازماندهی، مدیریت زمان و البته اراده است. بازی هایی مثل «شکار گنج تمیز»، می تواند به همراهی کودکان کمک کند؛ جایی که او به دنبال اشیای پنهان می گردد و باید بعد از یافتن آنها را تمیز کند یا مجبور است به هم ریختگی ها را جمع و جور کند تا اشیای مورد نظر را پیدا کند. چالش های نظافتی را برای فرزندتان ایجاد کنید، مانند تمیز کردن یک منطقه خاص از خانه یا سازماندهی یک اتاق نامرتب قبل از اتمام زمان.
مقایسه خرید
یادگیری مهارت خرید شامل مقایسه قیمت، کیفیت و ویژگی های محصولات مختلف برای یافتن بهترین ارزش برای پول است. بازی ای را انجام دهید که در آن بتوانید قیمت محصولات مختلف در دو فروشگاه را مقایسه کنید. این بازی کمک می کند بفهمند که برندسازی محدوده های قیمتی متفاوتی را برای یک محصول تولید می کند. چالش های خرید برای فرزندتان ایجاد کنید، مانند یافتن کمترین قیمت برای یک محصول؛ به طور مثال هنگام خرید آنلاین.
تعمیر و نگهداری وسایل خانه
آموزش تعمیرات ساده در خانه می تواند در آینده پول زیادی برای فرزندانتان ذخیره کند. حتی به کودکان خردسال هم می توان نقاشی کردن دیوار، چیدن علف های هرز یا تعویض لامپ را آموزش داد. به فرزند نوجوانتان توضیح دهید که چه چیزی را می خواهید تعمیر کنید برای مثال شیر آب که نشتی دارد، یا دستگیره خراب در یا راه آبی که گرفته است. از او بخواهید ابزار مناسب را برای رفع مشکل انتخاب کند. سپس استفاده صحیح از ابزار را نشان داده و به او اجازه دهید سعی کند آن را تعمیر کند.
کمک های اولیه
کمک های اولیه شامل مواردی مانند تمیز کردن زخم ها، استفاده از بانداژ و تشخیص زمان مراجعه به پزشک است. یک جعبه کمک های اولیه برای کودک خود بسازید تا با آن تمرین کند. این به آنها کمک می کند یاد بگیرند که چگونه در موقعیت های اضطراری واکنش نشان دهند و از آسیب های جزئی مراقبت کنند. فرزندان بزرگتر خود را در یک دوره کمک های اولیه ثبت نام کنید، جایی که آنها اصول اولیه را از حرفه ای ها یاد خواهند گرفت.
تعمیر و نگهداری خودرو
آموزش دادن به نوجوانان برای بررسی سطح روغن و مایعات، تعویض لاستیک ها و انجام برخی تعمیرات اولیه، کمک می کند تا آن ها در آینده بهتر از خودرویشان استفاده کنند. چالش های تعمیر و نگهداری خودرو را برای فرزندتان ایجاد کنید، مثل مسابقه دادن برای تعویض لاستیک یا تعویض برف پاک کن ها. قبل از تمیز کردن ماشین، اجازه دهید بچه هایتان با کف و پارچه های نرم نقاشی های قابل شست وشو را روی ماشین بکشند سپس با هم ماشین را بشویید.
حفظ اطلاعات تماس
همه ما گوشی های هوشمندی داریم که مهارت حفظ شماره تلفن ها را تقریبا بی فایده کرده اند، اما گاهی اوقات تلفن ها خراب می شوند یا آنتن دهی ندارند. گاهی بچه ها از والدینشان جدا می شوند پس باید آدرس خود را بدانند. تا زمانی که به مدرسه می روند، کودکان باید آدرس و شماره تلفن خود را بدانند. با کودک خود بازی های حافظه را انجام دهید، به گونه ای که آنها شماره تلفن ها یا آدرس های لازم را به خاطر بسپارند. انجام بازی سنتی با کارت آسان و موثر است. کارت هایی با عکس پدر و مادر درست کنید و از کودک بخواهید آنها را با کارت شماره تلفن مطابقت دهد. سناریوهای تماس اضطراری را با کودک خود تمرین کنید تا یاد بگیرند با شماره های ضروری مثل آتش نشانی و اورژانس تماس بگیرند.
مقابله با شکست
یادگیری مدیریت ناامیدی و شکست، سرگرم کننده ترین چیز نیست، اما قطعا برای رشد سالم کودک لازم است. خواه شکست در یک بازی باشد یا یک سرمایه گذاری ناموفق در کسب و کار، مقابله با شکست به روشی سالم می تواند تفاوت بین یک تجربه یادگیری ارزشمند و افسردگی باشد. به فرزند خود بیاموزید که شکست را به عنوان گامی ضروری برای موفقیت قدر بداند. با آنها درباره افراد مشهوری که قبل از موفقیت شکست خورده اند صحبت کنید و آنها را تشویق کنید که شکست را یک فرصت یادگیری ببینند. اجازه ندهید که آنها همیشه در یک بازی مقابل شما برنده شوند. آنها باید بیاموزند که زمانی برنده و زمانی بازنده خواهند بود. با پرسیدن سوالات تامل برانگیز پس از شکست، به فرزندانتان کمک کنید تا خودآگاهی شان را توسعه دهند، مانند «از این تجربه چه آموختید؟» یا «دفعه بعد چه کارمتفاوتی می توانید انجام دهید؟»
دفاع شخصی
این دنیا غیرقابل پیش بینی است و یادگیری دفاع شخصی می تواند به کودکان کمک کند در محیط خود احساس قدرت و امنیت کند. آگاهی از موقعیت، یادگیری تعیین مرزها و دفاع فیزیکی می تواند کمی از نگرانی شما هم بکاهد.
مهارت های اولیه خیاطی
همه ما با افتادن یک دکمه از لباس مورد علاقه خود مواجه شده ایم. وقتی مهارت های اولیه خیاطی دارید، می توانید آن را درست کنید و لباس را برای مدتی طولانی تر نگه دارید. نیازی نیست که خیاط باشید تا به فرزندان خود بیاموزید که چگونه سوزن را نخ کنند و دکمه بدوزند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.