شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
کد مطلب: 63637
۰

معرفی کتاب روان‌شناسی بیماری‌های همه‌گیر

دکتر زهرا سادات پورسید آقایی
معرفی کتاب روان‌شناسی بیماری‌های همه‌گیر
بیماری‌های همه‌گیر را همان اندازه که به عنوان مشکل پزشکی درک می کنیم به عنوان مشکل روان‌شناختی هم درک کنیم.کتاب روان‌شناسی بیماری‌های همه‌گیر اثر دکتر استیون تیلور ، با ترجمه  دکتر زهرا سادات پورسید آقایی و سعیده کربلایی ترکش دوز توسط انتشارات ارجمند منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
بیماری‌های همه‌گیر را همان اندازه که به عنوان مشکل پزشکی درک می کنیم به عنوان مشکل روان‌شناختی هم درک کنیم. سایر عوامل روان‌شناختی بالینی و اجتماعی مرتبط شامل پیش‌داوری‌ها، نقش رسانه‌ها، نگرش نسبت به واکسیناسیون، شیوه مدیریت شایعه‌ها و روان‌شناسی توطئه نیز در کتاب حاضر مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران همچنین این اثر  با ایجاد یک طرح کلی برای تحقیقات آتی در زمینه پزشکی و روان‌شناسی بالینی، سلامت و اجتماعی سهمی استثنائی در پرکردن شکافی مهم در ادبیات مربوط به بیماری‌های همه‌گیر دارد. از آنجا که مدت زمان پایداری بحران بیماری‌های همه‌گیر در دنیا سوالی بی‌پاسخ است، مترجمان بر ترجمه  این کتاب همت گماشتند.

کتاب روان‌شناسی بیماری‌های همه‌گیر پیش رو از ابعاد مختلف به موضوع بیماری‌های همه‌گیر پرداخته و سعی شده است سبک نگارش کتاب روان و قابل فهم باشد. مخاطبان این کتاب می توانند از سطوح مختلف جامعه باشند. از قشر پزشکان و روان‌‌شناسان گرفته تا مسئولین کشور و عموم مردم. البته درک برخی از فصل‌های کتاب حاضر  نیازمند آگاهی و دانش پایه روان‌شناسی است .
عمومی‌سازی دانش مندرج در این کتاب برای پیشگیری از مسائل و چالش‌های پیچیده در زمان بحران بیماری‌های همه‌گیردر آینده بسیار مفیدخواهد بود زیرا کتاب تصویری از شرایط بیماری‌همه‌گیر بعدی و بهترین شیوه‌های مدیریت آن هم برای خانواده‌ها و هم برای مسئولین ارائه می‌دهد.
آگاهی نسبت به موارد مندرج در این کتاب هم برای عموم مردم و هم برای مسئولان کشور به خصوص مسئولان نظام بهداشت، ضرورت دارد. در اخر اینکه همه‌گیری ویروس کووید-19 نشان داد بشر با وجود تمامی پیشرفت‌ها چقدر در مواجهه با چنین بحران‌هایی ضعیف است و اگر نسبت به شیوه‌های مدیریت ‌بحران‌هایی مشابه در آینده چه در سطح خرد و چه در سطح کلان آگاهی نداشته باشیم، قطعا متحمل خسارات  کوتاه مدت و بلند مدت جبران‌ناپذیری خواهیم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.