چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۶
کد مطلب: 63607
۰
ششمین جشنواره بین المللی فیلم پرواز

جشنواره فیلم پرواز روایتی از امید و زندگی

دکتر فاطمه امیری
جشنواره فیلم پرواز روایتی از امید و زندگی
واژه پرواز نمادی از امید، آزادی و توانمندی است  و پرواز نام جشنواره ای است که امید و اراده و توانمندی افرادی را به نمایش می گذارد که نمادی از صلابت و استقامت و تاب آوری هستند و الهام بخش جامعه.جشنواره بین المللی فیلم پرواز بستری برای نمایش این چالش ها و آن توانمندی هاست.

در جوامعی که زندگی در آن برای معلولین سخت است نادیده گرفتن حقوق فردی و اجتماعی و دشواری برخورداری از امکانات شهری برای افراد دارای معلولیت ، اغلب از آنان افرادی سخت کوش ، مصمم و توانمند می سازد که بدنبال مطالبه حقوق خود و تغییرنگرش ها و باورهای منفی که در جامعه می بینند با اراده ای وصف ناپذیر، توانمندی های چشمگیری را به نمایش می گذارند و جهان را با شگفت زدگی به تحسین و تقدیر وامی دارند.

جشنواره بین المللی فیلم پرواز بستری برای نمایش این چالش ها و آن توانمندی هاست و هدف آن فرهنگ سازی و تغییر نگرش هاست.
جشنواره بین المللی فیلم پرواز از مسیر هنر سینماگران  به آگاه سازی جامعه می پردازد. سینما هنری قدرتمند است که می تواند بر افکار، ارزش ها و باورهای جامعه اثری عمیق و ماندگار برجای بگذارد و گفتار و رفتار افراد را جهت دهد.
سینما زبانی جهانی است که می تواند به مخاطبان هر فرهنگ و ملیتی پیام خود را بی واسطه منتقل نماید. سینما هنری تاثیرگذار است که می تواند مخاطبان را به همدلی و درک مشترک برساند. این امر جشنواره بین المللی فیلم پرواز را به یک ابزار قدرتمند برای فرهنگ سازی در مسایل مرتبط با موضوع تبدیل کرده است.

آثاری که از سراسر جهان به جشنواره پرواز می رسد بیانگر دغدغه مندی در این حوزه است و نشانه ی دردمندی بخش بزرگی ازمردم  دنیا در این زمینه است  .
جشنواره پرواز به مخاطبان خود کمک می کند تا دشواری ها و چالش های افراد دارای معلولیت را درک کنند و بفهمند این افراد با وجود محدودیت های جسمی و ذهنی خود و محدودیت هایی که در جامعه با آن مواجه هستند، با تلاش و پشتکار می توانند زندگی پربار و موفقی داشته باشند. رویدادهای فرهنگی این چنین می توانند الهام بخش مخاطبان باشند و به آنها نشان دهند که هیچ محدودیتی نمی تواند مانع از دستیابی به اهداف و رویا شود. جشنواره بین المللی با بهره مندی از هنر سینما در مسیر افزایش آگاهی ها و فراهم کردن بستر برای ایجاد عدالت اجتماعی برای حوزه معلولیت است.

 دکتر فاطمه امیری در ادامه اضافه میکند جشنواره فیلم پرواز در طی پنج دوره برگزاری خود با عبور از فراز و نشیب های بسیار برمسایل و مشکلات عدیده چشم پوشیده است و با تفضل و عنایات خداوند با موفقیت به راه خود ادامه داده است و به مهر پروردگار در این مسیر تجربیاتی بی بدیل فروان بدست آورده است جشنواره بین المللی فیلم پرواز با قدرت و مصمم به رسالت فرهنگ سازی خود ادامه خواهد داد و با رشد کم نظیری که در کمیت و کیفیت آثار دریافتی و استقبال پرشور هنرمندان سینما و پژوهشگران دانشگاه و افراد دارای معلولیت و احاد جامعه ایجاد شده است امید به روزهای بهتر هم دارد.

  دکتر فاطمه امیری در خاتمه عنوان میکند که ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم پرواز با اعلان فراخوان در روز ملی سینما کار خود را آغاز و با رونمایی از پوستر این دوره در روز جهانی افراد دارای معلولیت ، فعالیت دشوار و پرافتخارخود را برای برگزاری هر چه پرشورتر و موثرترششمین دوره جشنواره قبل از پایان سال 1402 ادامه خواهد داد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.