پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
کد مطلب: 63206
۱

فتحی آشتیانی خطاب به رئیس سازمان بهداشت جهانی: آیا منتظر فاجعه‌‎ بزرگ‌تری هستید؟

فتحی آشتیانی خطاب به رئیس سازمان بهداشت جهانی: آیا منتظر فاجعه‌‎ بزرگ‌تری هستید؟
رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور گفت: سازمان بهداشت جهانی به عنوان نهادی بین‌المللی و دارای قدرت اثرگذاری جهانی، مطابق مفاد ماموریتی خود باید به دنبال سلامت جسمی و روحی جوامع بشری و متعهد به رعایت اصول برابری، حق‌طلبی و بی‌طرفی در تمام جنبه‌ها باشد.


به گزارش میگنا دکتر علی فتحی آشتیانی، رئیس نظام روان‌شناسی و مشاوره در نامه‌ای به رئیس سازمان بهداشت جهانی نوشت:


با سلام؛
۱۴ روز از کشتار کودکان، زنان، مجروحان و کادر درمان بی دفاع غزه در فلسطین می‌گذرد و همچنان سازمان بهداشت جهانی موضعی فعالانه و کارگشا در این باره نداشته است. بعد از فاجعه بمباران بیمارستان المعمدانی که طبق تمام قوانین بین‌المللی حمله به آن جنایت جنگی است، آیا منتظر فاجعه‌‎ی بزرگ‌تری هستید تا برای کودکان، زنان و مجروحان مظلوم فلسطینی کاری بشردوستانه انجام دهید؟

خانواده‌های مظلوم فلسطینی هر روز زندگی خود را با گرسنگی، ترس، وحشت، آوارگی و اضطراب ناشی از جنگ‌افروزی و غصب سرزمین مادریشان از سوی رژیم جعلی و ظالم صهیونیستی اسرائیل سپری می‌کنند. رژیم صهیونیستی با قطع کردن آب و برق باریکه غزه، ابتدایی‌ترین حقوق انسانی خانواده‌های فلسطینی را لگدمال کرده است و با بمباران شبانه‌روزی منازل آن‌ها سرزمین مادریشان را به قتلگاه لبالب از خون تبدیل کرده است. کشتار و خشونت، بی‎‌آبی و گرسنگی، ترس و دلهره حق هیچ زن و کودکی نیست. این رژیم منحوس حق زندگی را از کودکان و زنان و خانواده‌ها گرفته است.

سازمان بهداشت جهانی به عنوان نهادی بین‌المللی و دارای قدرت اثرگذاری جهانی، مطابق مفاد ماموریتی خود باید به دنبال سلامت جسمی و روحی جوامع بشری و متعهد به رعایت اصول برابری، حق‌طلبی و بی‌طرفی در تمام جنبه‌ها باشد. یکی از اصول اساسی و راهبردی سازمان بهداشت جهانی، عدالت و کرامت برای همه جوامع است. آیا ملت و مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین مستحق قرار گرفتن در شمول این قواعد نیستند؟

جامعه روان‌شناسی و مشاوره ایران از شما می‌خواهد در راستای ایجاد تأثیر مثبت بر مسائل مهم اجتماعی، بهبود سلامت روان، افزایش دسترسی به خدمات و کاهش نابرابری‌ها استفاده کنید. استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و بین‌المللی سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از قتل و خشونت بی‌امان صهیونیست‌ها جزو بدیهی‌ترین وظایف آن نهاد است و چشم جهانی امروز به تلاش‌های شما دوخته شده است.

شما می‌توانید بر تصمیمات سیاسی در سطوح بین المللی اثر بگذارید و با استفاده از ظرفیت‌های این سازمان، وضعیت خانواده‌ها، کودکان و زنان مظلوم فلسطینی را بهبود ببخشید.


رسالت اصلی ما روان‌شناسان و مشاوران بهبود مشکلات، اختلال‌ها و اضطراب‌های روانی اشخاص و خانواده‌هاست و امروز مردم مظلوم فلسطین نیازمندترین انسان‌های دنیا به ظرفیت‌های این علم هستند. دفاع از این مردم ستم‌دیده که خانه‌ها، سرزمین و آرامش روحیشان به ناحق ستانده شده، وظیفه انسانی شماست و انتظار می‌رود با موضع‌گیری در دفاع از این مردم، جایگاه این نهاد بین‌المللی را ارتقا ببخشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...