يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
کد مطلب: 63021
۰

سلامت اولین حق کودکان است

سلامت اولین حق کودکان است
سلامت اولین حق کودکان است معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سلامت اولین حق کودکان است، گفت: کودکان کار و خیابان به دلیل نوع سبک زندگی بیشتر از سایر کودکان در معرض سوء تغذیه و برخی بیماری‌های عفونی مانند HIV و هپاتیت هستند.
مهری‌ سادات موسوی اظهار کرد: در حال حاضر بهزیستی برای تامین هزینه‌های بهداشتی و درمان این کودکان در مضیقه است و این درحالیست که طبق قانون، هزینه بهداشتی و درمانی کودکان ساکن ایران باید توسط دستگاه‌های متولی این موضوع تامین و همکاری لازم صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان نیازمند جذب همکاری دستگاه‌های مختلف است، اظهار کرد: براساس آئین‌نامه ماده ۶ قانون حمایت از اطفال، شرح وظایف دستگاه‌های مختلف برای حمایت از کودکان در معرض آسیب یا آسیب‌دیده مشخص شده که لازم است این همکاری‌ها و همدلی‌ها از سوی دستگاه‌های مکلف صورت پذیرد.
معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: سازمان بهزیستی در موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان، توسعه خدمات را در دستور کار خود قرار داده، اما واقعیت این است که بهزیستی در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابان با محدودیت اعتبار مواجه است و عموما خدماتی که ارائه می‌شود به صورت خیرمحور است.
موسوی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمانی و غربالگری کودکان کار و خیابان، یادآور شد: سازمان بهزیستی برای پرداخت هزینه‌های آزمایش این کودکان دچار مشکل است و اگر وزارت بهداشت در این زمینه همکاری نکند نمی‌تواند این هزینه‌ها را تامین کند.
با این وجود مراکز حمایت از کودکان کار و خیابان سازمان بهزیستی سعی دارند غربالگری و آزمایش‌های این کودکان را به صورت معمول انجام دهند و هزینه‌های درمان‌شان را پیگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود