يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۲
کد مطلب: 62930
۰

خانه فقط ۱۱ روز در سال تمیز است

خانه فقط ۱۱ روز در سال تمیز است
خانه فقط ۱۱ روز در سال تمیز است نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد: افراد عادی خانه خود را تنها برای ۱۱ روز از سال به طور کاملا تمیز در اختیار دارند. در حقیقت شرایط زندگی و اولویت بندی مشکلات روزمره باعث می شود ما زمان کمی برای رسیدگی به نظافت خانه ها داشته باشیم.

 خانه جایی است که در آن زندگی کرده و نیاز به آرامش داریم، بنابراین تمیز بودن خانه اهمیت زیادی در شکل گیری شرایط روحی‌مان دارد. نتایج یک نظرسنجی از ۲ هزار  مالک و مستاجر در ایالات متحده نشان می ‌دهد؛ به طور متوسط پنج روز طول می ‌کشد تا افراد بعد از اینکه تصمیم گرفتند خانه خود را تمیز کنند، واقعاً شروع به تمیز کردن و ضدعفونی خانه کرده و آن را مرتب کنند.

پاسخ دهندگان می گویند : آنها به طور متوسط شش روز در سال را صرف نظافت کلی منزلشان می کنند. برای این منظور، ۶۸ درصد افراد یک روز کامل را به تمیز کردن خانه و تمیز کردن یک اتاق خاص در خانه خود اختصاص می دهند.

برای ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان، مهمترین محل خانه برای نظافت، آشپزخانه است. سایر فضاهایی  که مردم یک روز کامل را برای نظافت آن سپری می ‌کنند عبارتند از: حمام (۵۷%)، اتاق نشیمن (۵۷%)، اتاق خواب (۴۷%) و اتاق کار داخل خانه (۴۷%).

وقتی صحبت از تمیز کردن و ضدعفونی می شود، هر فرد به طور متوسط شش مورد را در لیست خود دارد که شامل فرش (۶۸٪)، کفپوش ها (۶۳٪) و لباس ها (۵۷٪) می شوند. در همین حال، لوازم خانگی با (۳۰%)، میزهای مختلف (۲۹%) و قفسه ها (۲۴%) در رده های بعدی اولویت تمیز شدن قرار دارند.

 این نظرسنجی همچنین تصورات مردم را در مورد چگونگی تأثیر باکتری ها و ویروس ها بر آنها نشان می دهد. این تحقیق در مورد اقدامات احتیاطی آنها در هنگام تمیز کردن و ضدعفونی کردن خانه‌ های خود قبل از آمدن مهمانان نیز مطالعه کرده و مشخص می کند مردم هنگام  پذیرایی از مهمانان، تعدادی از اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از گسترش باکتری ها و ویروس ها با تمیز کردن و ضدعفونی کردن سوح مختلف انجام می دهند.

در این میان تشویق به استفاده از ضدعفونی کننده دست (۶۱%) و استفاده از اسپری های ضدعفونی کننده (۵۶%) و دستمال مرطوب (۵۱%) از مهمترین اصول به شمار می روند.

آنتونی کوک، عضو ارشد این تیم مطالعاتی در رابطه با این مساله می ‌گوید: در چند سال گذشته، مردم نسبت به ویروس‌‌ها و باکتری‌هایی که در زندگی روزمره با آن‌ ها مواجه می ‌شویم آگاه ‌تر شده ‌اند. در نهایت نتایج این مطالعه نشان می دهد: بیشتر افراد تنها یازده روز از سال را می توانند از یک خانه تمیز و کاملا مرتب استفاده کنند.

احتمالا این موضوع برای خانه های ایرانیان صدق نکرده و وجود سنت هایی مانند خانه تکانی عید و تمیز کردن دوره ای خانه ها توسط بانوان ایرانی باعث می شود خانه های ما در روزهای بیشتری از سال کاملا تمیز و مرتب باشد. خود مراقبتی و دیگر مراقبتی میتواند موجب توسعه تاب آوری و ارتقاء سلامتی باشد
 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين