شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
کد مطلب: 62866
۲
کتاب پرسش در کوچینگ از اعتبار و جایگاهی بین المللی برخوردار است

پرسش‌های کوچینگ ( کشف مسیر زندگی )

کتاب پرسش در کوچینگ یکی از مهمترین آثار تونی استالتزفوس است
پرسش‌های کوچینگ ( کشف مسیر زندگی )
کتاب پرسشهای کوچینگ اثر تونی استالتزفوس توسط دکتر محمدرضا مقدسی و دکتر نرگس بیگدلی ترجمه و انتشارات پروچستا آن را منتشرکرده است .تونی استالتزفوس سالهاست بصورت حرفه ای در زمینه کوچینگ فعالیت میکند و هم اکنون ثمره فعالیت ایشان یازده عنوان کتاب در کوچینگ و زمینه های مرتبط است.

کتاب پرسش در کوچینگ یکی از مهمترین آثار ایشان است. در این کتاب مهارت هایی را که یک مربی (مشاور، مددکار، معلم، تسهیلگر و …) نیاز دارد و  ارایه نمونه ها و ابزارهایی برای مدیریت و هدایت گفتگو و ایجاد توانایی ویژه برای پرسیدن و طرح سوالات کارآمد و تحول آفرین مأموریت اصلی این کتاب است.

پرسش در کوچینگ روند چرایی را به فرآیند چگونگی تبدیل میکند. این کتاب راهنمای مفیدی برای سفر از انفعال و سکون به تحول و پویایی است.

پرسش در کوچینگ نقشه ی راهی است برای تقویت و تمرین پرسشگری و  به یقین کمک موثری است برای آنان که میخواهند گفتگو را با طراحی سوالات قدرتمند هدفمند و ثمر بخش پیش ببرند.

لذا علاوه بر اینکه برای علاقه مندان به کوچینگ مفید است برای مشاوران، مددکاران، درمانگرها، معلمان، مربیان و والدین میتواند بسیار الهام بخش و کارساز باشد.

کتاب پرسش در کوچینگ از اعتبار و جایگاهی بین المللی برخوردار است و در اکثر طبقه بندی های معتبر معرفی و توصیه شده است.

تغییر و تحول با پرسش آغاز میشود، و در هر فرآیند اعم از آموزش، درمان، مشارکت و امداد اجتماعی موضوع و مهارتی بنیادین بشمار می آید، هر جا گفتگو هست پرسش و پاسخ نیز هست، چه بهتر آنکه پرسش و پاسخ را بنیادین بیاموزیم.

کتاب پرسش در کوچینگ، هدایت گفتگو و همینچنین مهارت های شنیدن، درک کردن و مسئولیت پذیری را هدف قرار میدهد و بنابراین برای توسعه و ترویج کسب و کار خود نیز میتوانید از این کتاب مفید بهره مند باشید پرسش ها این قدرت را دارند که سرچشمه تحول و تکامل باشند و پاسخ هایی را که به آنها باور داریم را ایجاد کنند و به ما انگیزه دهند که طبق عقایدمان رفتار کنیم و همینطور باعث میشوند منفعل نباشیم و به شیوه ای خلاقانه مسیر زندگی خود را کشف کنیم. این کتاب یک برنامه ی خودآموز است که به افراد کمک میکند تا توانایی های پرسشیِ قوی تری بسازند و استادِ پرسیدنِ شوند. با خواندن این کتاب مهارت های پرسش کردن و مزایای آن را می آموزیم و با انواع  و طبقه بندی های  مختلف پرسش ها آشنا می‌شویم.

 خاتمه کلام اینکه ویراستاری کتاب پرسشهای کوچینگ اثر تونی استالتزفوس طیبه سرلک بعهده داشته است این کتاب در ۲۰۸ در اختیار علاقه مندان به کوچینگ و یاریگری ؛ روانشناسان و مشاوران و تسهیل‌گران تاب آوری قراردارد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...