يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
کد مطلب: 62511
۲
تفاوت بیوتی منتور و کوچ زیبایی چیست؟

کوچینگ زیبایی چیست و چه تفاوتی با منتورینگ دارد ؟

تفاوت بیوتی منتور و کوچ زیبایی چیست؟
کوچینگ زیبایی چیست و چه تفاوتی با منتورینگ دارد ؟
 کوچینگ زیبایی و یا کوچ زیبایی کسی است که به دیگران در مورد رسیدن به اهدافشان در مورد زیباتر شدن یا موفقیت در کسب و کار مرتبط با زیبایی کمک می کند که در این صورت به نام بیزنس کوچ زیبایی به آن اطلاق میگرددچه تفاوتی بین بیوتی کوچ و منتور زیبایی وجود دارد؟ یکی از متداول ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که "تفاوت بیوتی منتور و کوچ زیبایی چیست؟  نرگس زمانی مترجم کتاب کوچینگ شناختی رفتاری در اکادمی اسعدی نوشت : در حالی که مهارت های مورد نیاز مشابه هستند و هر دو به عنوان ابزار توسعه حرفه ای شما در صنعت مد وزیبایی استفاده می شوند، ساختار و نتیجه کاملاً متفاوت است.
"منتورزیبایی" کسی است که دانش، مهارت و یا تجربه خود را با دیگران به اشتراک می گذارد تا به آنها کمک کند تا رشد و پیشرفت کند. " کوچ زیبایی" کسی است که به دیگران در مورد رسیدن به اهدافشان در مورد زیباتر شدن یا موفقیت در کسب و کار مرتبط با زیبایی کمک می کند و به آنها کمک یاری میرساند تا به پتانسیل کامل خود برسند.
آیا منتور زیبایی در مقابل بیوتی کوچ قرار میگیرد؟
 یک " بیوتی کوچ" به شما کمک میکند اعتماد به نفس خود را برای تسلط بر توانایی های جدید یا ارتقای توانایی های فعلی خود در مدیریت سالن و یا کلینیک زیبایی تقویت کنید.  در مقابل آن، یک " بیوتی منتور" بیشتر به عنوان یک مشاورو راهنما و پشتیبان کار می کند .  آنها راهنمایی خود را برای حرفه ای شدن و شکوفایی در کسب و کار به شما ارائه می دهند. با این حال، آنها در تصمیم گیری به شما کمک نمی کنند.

منتورزیبایی یا کوچ زیبایی؟ کدامیک؟ 
منتور زیبایی با توجه به مطالعه بر روی شخصیت شما شناخت و نگرش شما را نسبت به خودتان تغییر می دهد . او نقش شما را برای رسیدن به اهداف شما در راه رسیدن به موفقیت شغلی در امر زیبایی و زیباگری  اعم از اینکه پزشک باشید و کلینیک زیبایی داشته باشید یا اینکه زیباگر و آرایشگر باشید و در صنعت مد و یا زیبایی فعال باشید  بیان میکند و به شما میگوید که از چه مسیری و چگونه در مسیر زیبایی حرکت کنید و کوچ زیبایی شما را در عملی کردن آن نقش برای رسیدن به هدف یاری کرده، و شما را در مسیر همراهی میکند.
 این بدان معناست که عملکرد آنها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
 
تفاوت کوچینگ زیبایی و منتورینگ زیبایی در چیست ؟
کوچینگ زیبایی "همکاری با مراجع که  در یک فرآیند فکری و خلاقانه و الهام بخش است که آنها بتوانند پتانسیل شخصی و حرفه ای خود را به حداکثر برسانند."
و  اکنون میدانیم که منتورینگ زیبایی یک  فرآیند پشتیبانی و مشاوره ای و همراهی است که یک فرد کار آزموده و با تجربه در امر زیبایی نقش حامی و کار بلد را در آن ایفا میکند تقریبا تمام کسانی که میخواهند در امر زیبایی کسب و کاری را آغاز یا مرکزی را تاسیس کنند بهتر آن است که از خدمات بیوت یمنتور و کوچ زیبایی بهره مند باشند .

 حالا در مبحث زیبایی بطور خلاصه می توان گفت :  یک "بیوتی کوچ" به شما کمک میکند تا با استفاده از دانش و مسیر بهتری را طی کنید  و به دور از اغراق و بزرگنمایی، زیبایی و توانایی خود را به منصه ظهور بگذارید. به این ترتیب اعتماد به نفس و انگیزه شما برای توسعه و پیشرفت در کارتان بیشتر می شود فکر و ذهنتان رشد می کند و موفقیت برای شما دست یافتنی تر می شود .
کوچ و منتورها هر دو  یاریگر و دیگر یار هستند اما در نحوه ارائه و استفاده از روشهای یاریگری متفاوت هستند از این نظر، تفاوت‌های ظریفی بین رابطه مربیگری با کوچ و رابطه مربیگری با منتور وجود دارد.

 کوچینگ زیبایی درباره چیست؟
کوچینگ زیبایی، رویارویی بین یک مراجع (در اینجا زیباجو) و یک بیوتی کوچ است که در آن پیشرفت شخصی موضوع اصلی است.  کوچ زیبایی وضعیت فعلی مراجع که میتواند زیباگر یا زیبا جو باشد را بررسی می کند و نکاتی را در مورد آنچه باید برای دستیابی به اهداف خاص با استفاده از روش های کوچینگ اصلاح شود، ارائه می دهد.
 کوچ نمی تواند دقیقاً به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهید، اما میتواند پیشنهاداتی برای دستیابی به اهداف تان ارائه دهد و معمولا
 یک جلسه کوچینگ شامل فعالیت هایی است که کوچی(مراجع) باید برای دستیابی به اهداف خاص به آنها بطور کامل عمل کند.  این جلسات صرفاً نشستن و صحبت کردن نیست.  بلکه  پیروی و عمل کردن به آنچه کوچ می گوید است تا حدی که کوچ بهبود در عملکرد شخصی و حرفه ای را در کوچی مشاهده کند.
 منتورینگ زیبایی درباره چیست؟
منتورینگ زیبایی را می توان از جلسات مربیگری عملی آرایش و آرایشگری متمایز کرد، زیرا بیوتی منتور به جای ارائه آموزش عملی، شما را راهنمایی و پشتیبانی میکند منتورینگ بیشتر بر جنبه‌های گسترده زندگی تمرکز دارد ، اما کوچینگ با استفاده از تکنیک‌های مربیگری به رشد شخصی مربوط می‌شود.
 منتورها با استفاده از تحارب موفق خود در زندگی و یا کسب و کار مرزتبط با مد و یا صنعت زیبایی میتوانند به دیگران کمک کنند مهارت‌های هدف‌گذاری خود را بهبود بخشند و راه حل ها یا توصیه‌های لازم را ارائه دهند، اما بطور عملی مربیگری نمی‌کنند.  آنها عموماً با تجربه شان به مراجعین کمک میکنند و چالش‌ها و امکانات زندگی را درک می‌کنند،
چرا برخی افراد بین درک مفهوم  "کوچینگ" و" منتورینگ" سردرگم هستند؟
 کوچینگ اغلب با منتورینگ اشتباه گرفته می شود هر دو اهداف یکسانی دارند و به همین دلیل گاهی یک بیوتیی کوچ ممکن است در موقعیت یک  بیوتی منتور قرار بگیرد تفاوتهایی بین کوچینگ و منتورینگ  وجود دارد، چنین تفاوت هایی می تواند انتظارات ما را از نوع راهنمایی تعریف کند. 
هدف هر دو این است که به زیباگران و زیبا جویان کمک کنند تا از تجربیات خود برای غلبه بر مشکلات و دستیابی به موفقیت در زمینه های مختلف زندگی و کسب و کار خود بیشتر و بهتر یاموزند و بهتر عمل کنند.
کوچ بر کمک به مراجعین خود با اهداف خاص تمرکز می کند.  ولی منتورینگ ممکن است راحت تر باشد، زیرا مانند کوچینگ رسیدن به هدف خاصی را دنبال نمی­کند.
وظیفه بیوتی کوچ راهنمایی کردن تا رسیدن به هدف است یعنی در طول مسیر همراه و در کنار مراجع حضور دارد. در حالی که بیوتی منتور توصیه‌های کلی را در یک دوره طولانی‌تر ارائه می‌کنند بدون اینکه لزوماً پیگیری کند.
 منتور بیشتر یک الگو یا اطلاعات مفید در اختیار مراجع قرار میدهد، در حالی که بیوتی کوچ مراجع را تشویق  و همراهی میکند تا اقدامات عملی داشته باشد.
کوچ از مراجعان خود سؤالاتی می پرسد تا به آنها در تعیین آنچه از زندگی می خواهند کمک کنند.  از سوی دیگر،  بیوتی منتور نشان دهند که چگونه یک نفر می تواند از جایی که اکنون هست به جایی که می خواهد باشد برود.
 جلسه کوچینگ جلسه ای است بین دو نفر که در آن یک نفر ("کوچ") به دیگری ("کوچی") کمک می کند تا با پرسیدن سوال، ارائه نظرات و غیره، اهدافی را ایجاد کند و تلاش کند تا به آن اهداف دست پیدا کند.

تفاوت اصلی بین کوچینگ و منتورینگ در این است:
 که منتورینگ روی یک هدف بلندمدت تمرکز دارد.
 و کوچینگ بر روی اهداف کوتاه مدت  تمرکز دارد. این یک رابطه تنگاتنگ بین دو نفر است که از تجربه یکدیگر درس بگیرند و به جلو حرکت کنند. 
منتورینگ همچنین در طول فرآیند کمک می کند، در حالی که کوچینگ ممکن است فقط یک مشاوره یک بار باشد.
 
چند تفاوت بین مربیگری و منتورینگ وجود دارد منتور اغلب به عنوان منبع اطلاعاتی دیده می شود در مقابل، کوچ بیشتر به دنبال کمک به افراد در توسعه مهارت‌های خاص می باشد.
 رویکرد کوچینگ تک نفره است و بر تقویت توانایی های خاص و شخصی تمرکز دارد بیوتی کوچ میتواند در استخدام شما باشد یا برون سازمانی به شما کمک کند .
 در حالیکه، منتور بر دانش جمعی افراد و نحوه عملکرد آنها برای دستیابی به نتایج بهتر به عنوان یک گروه تأکید می کند.
 کوچینگ  بر بهبود استعدادهای خاص تمرکز دارد،
در حالی که منتورینگ بینشی نسبت به موضوعات دیگر مانند توسعه شخصی فراهم می کندکوچینگ مشارکت خود مراجع را برای رسیدن به هدف مد نظر دارد منتور دوست دارند همه چیزهایی را که مربوط به مراجع است را بداند آنها اغلب سوالات شخصی می پرسند که ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشند، اما در نهایت بسیار مفید خواهند بود رابطه بین کوچ و مراجع کوتاه مدت است در مقابل رابطه منتور و مراجع بلند مدت است اما هر دو نوع روابط بین کوچ و کوچی و همچنین بین منتور و منتوری یه رابطه متعهدانه و مسئولانه است که هرگز مراجع احساس رها شدن و تنها شدن نمی کند و هر گاه نیاز به راهنمایی داشته باشد منتور یا کوچ قابل دسترسی خواهد بود.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.