شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
کد مطلب: 62480
۱
معرفی کتاب صدا و درمان اختلالات صدا

صدا و درمان اختلالات صدا

صدای هر شخصی ابزاری برای پی بردن به سلامت روانی و جسمی اوست
صدا و درمان اختلالات صدا
صدا و درمان اختلالات صدا كتابي است در زمينه‌ پيشگيري و درمان اختلالات صدا  که توسط جمشید پورقریب ترجمه و انتشارات رشد آن را منتشر کرده است صدای هر شخصی  ابزاری برای پی بردن به سلامت روانی و جسمی اوست  کتاب «صدا و درمان انواع اختلالات صدا» یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی پیشگیری، ارزیابی، و درمان اختلالات صدا است. به احتمال بسیار زیاد آسیب‌شناس گفتار و زبانی در دنیا وجود ندارد که دکتر دانیل ر. بون، نویسنده‌ی این کتاب، را نشناسد یا دست‌کم یکی از کتاب‌های او را درباره‌ی جنبه‌ی ویژه‌ای از صدا نخوانده باشد.
خواندن کتاب «صدا و درمان انواع اختلالات صدا» همچنین برای پزشکان، روان‌شناسان، سخنرانان، استادان دانشگاه، خواننده‌ها، مجریان، هنرمندان، آموزگاران، مربیان ورزش، ورزشکاران، و در یک کلام، همگان مفید است.
 
این کتاب حاصل تلاش صدها پژوهشگر، متخصص، و اهل فن را، در زمینه‌ی صدا، در اختیار متخصصان و علاقه‌مندان می‌گذارد. در این کتاب، از نگاه آسیب‌شناس گفتار و زبان به اختلالات صدا و درمان آن نگریسته، و جنبه‌های گوناگون این اختلالات با آموزش به بیمار یا اطرافیان او درمان می‌شود. یعنی، پس از اینکه پزشک گوش‌وحلق‌وبینی بیمار را ارزیابی کرد و مشخص شد که به خدمات پزشکی نیاز ندارد، برنامه‌ی صدادرمانی او آغاز می‌شود.
آسیب‌شناس گفتار و زبان، پس از ارزیابی و تشخیص اختلالات صدا، با به کارگیری انواع روش‌های درمانی، که مبتنی بر آموزش بیمار و یادگیری او است، به‌طور مستقل، یا در مواردی، همراهِ خدمات پزشکی، به درمان بیمار می‌پردازد. بی‌گمان، آسیب‌شناس گفتار و زبان، با جنبه‌های ارتباطی، عاطفی، روانی، و زیبایی‌شناختی صدا بیگانه نیست. از این رو، هر بیمار را، متناسب با نیاز او به صدا، درمان می‌کند. برای مثال، او نیک می‌داند که، روش‌های درمانی فردی که می‌خواهد از صدا برای برقراری ارتباط استفاده کند، با روش‌های درمانی فردی که می‌خواهد صدایی رسا و پرقدرت داشته باشد، تا بتواند آواز بخواند یا سخنرانی کند، متفاوت است.
 
خواندن کتاب «صدا و درمان انواع اختلالات صدا» همچنین برای پزشکان، روان‌شناسان، سخنرانان، استادان دانشگاه، خواننده‌ها، مجریان، هنرمندان، آموزگاران، مربیان ورزش، ورزشکاران، و در یک کلام، همگان مفید است. زیرا، هم به صدا و آن هم صدای خوب نیازمندند! از این گذشته، چون صدای هر شخصی بازتابی از توانمندی جسمی، وضعیت روحی، حالت عاطفی، اعتماد به نفس، دانش و مهارت، خوشی و ناخوشی او است، ابزاری برای پی بردن به سلامت جسم و روان و توانمندیِ او نیز به حساب می‌آید.
 
○ صدا و درمان انواع اختلالات صدا | دانیل ر. بون، استفن ک. مک‌فارلین، شلی ل. وُن‌بِرگ | ترجمه‌ی جمشید پورقریب | نشر رشد، چاپ اول ۱۳۹۱، ۴۹۶ صفحه، قطع وزیری، جلد شومیز
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .