دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۴
کد مطلب: 62281
۴

کتاب خلق دنیایی که می خواهیم در آن زندگی کنیم

توسط انتشارات بهار سبز
کتاب خلق دنیایی که می خواهیم در آن زندگی کنیم
کتاب خلق دنیایی که می خواهیم در آن زندگی کنیم  توسط عفت حیدری مترجم و نویسنده خانه تاب آوری ترجمه و انتشارات بهار سبز آن را به تازگی منتشر کرده است به گزارش میگنا رسانه سلامت روان کشور  این کتاب در ۳۰۴ صفحه در ۱۲ فصل بر روانشناسی مثبت و بهباشی روانشناختی تمرکز دارد . این کتاب درباره‌ی امید و فراخوانی است برای اینکه دنیا را به‌جایی تبدیل کنیم که می‌خواهیم در آن زندگی کنیم. هدف آن است تا به‌خوانندگان انگیزه دهیم تا ببینند چرا به‌فرایند متفاوتی نسبت به‌کیفیت زندگی خود نیاز داریم و این تغییرات را به‌صورت فردی و به‌اتفاق دیگران، آغاز کنیم.
به‌مسائل اصلی اولویت می‌دهیم و یک‌سری از اصول کاربردی را ارایه می‌دهیم که نیک‌زیستی انسانی را مورد تأکید قرار می‌دهند. همچنین، ایده‌های عملی‌ای بر اساس اصولی ارایه می‌کنیم که می‌توانند برای خلق تغییرات مثبت در حوزه‌های مختلف زندگی به‌کار روند.
از خوانندگان دعوت می‌کنیم تا درباره‌ی ایده‌هایی که مربوط به‌تجارب خودشان می‌شود، نظر بدهند و به‌این بپردازند که چگونه می‌توانند استراتژی‌های دیگری را طرح کنند.
هدف این کتاب این نیست که بررسی جامعی از تاریخچه‌ی علمی بدهد. به‌هر حال، افتخار می‌کنیم که صدای خود را به‌صدای نویسندگان دیگر، دانشگاهیان و متخصصانی برسانیم که برای تغییرات اجتماعی نیک‌زیستی گفت‌وگو می‌کنند. در هر فصلی، منابعی کلیدی معرفی می‌کنیم که می‌توانند از شواهد مطرح‌شده، حمایت کنند.
علم، فرایندی دینامیک است که هرگز کامل نیست. در حالی که پیشرفت‌های مهمی در دنیای نیک‌زیستی صورت گرفته، باز هم ناشناخته‌های زیادی قرار است کشف شوند.
هر جا که امکان داشته باشد، مثال‌هایی از متون مختلف می‌آوریم. متوجه شده‌‌‌‌‌ایم که بیشتر تحقیقات و پژوهش‌های جاری در مورد نیک‌زیستی در غرب و در میان کشورهای پُردرآمد و با درآمد متوسط صورت گرفته است. شواهد روزافزونی از محیط‌های دیگر وجود دارد و مصراً از نیاز برای تحقیق و پژوهش‌های بیشتر در این زمینه حمایت می‌کنیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.