جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
کد مطلب: 61387
۰

سبک زندگی سالم به مشاوره سلامت دانشجویان اضافه شد

سبک زندگی سالم به مشاوره سلامت دانشجویان اضافه شد
به گزارش ایرنا هاشم داداش‌پور روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی سلامت دانشجویان روز دوشنبه با حضور وزیر علوم تحقیقات فناوری و احتمالاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین معاونین مرتبط با حوزه سلامت در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی افزود: تا سال گذشته بحث این بود که صرفاً با شیوه‌های درمانی و واکنشی نمی شود بحث مربوط به حوزه سلامت را هدف گرفت و اطمینان پیدا کرد که زیست سالم دانشجویی در دانشگاه کشور اتفاق می‌افتد.

داداش پور ادامه داد: البته این به معنای آن نیست که اتفاقات بدی در جامعه دانشگاهی کشور می افتد، جامعه دانشگاهی مانند کل جامعه است و ممکن است در حوزه دانشگاهی با یک سری مشکلات و آسیب هایی مواجه باشیم. بنابراین برای اینکه آنها را درمان کنیم و بتوانیم زیست سالم دانشجو را ترویج کنیم، نیازمند تغییر در نگرش ها و رویکردها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است از حوزه درمان به حوزه پیشگیری حرکت کنیم و به جای اینکه فقط افراد آسیب دیده را ببینیم، جامعه هدف تمام دانشجویان کشور باشند. بنابراین جشنواره ملی سلامت در همین فضا شکل گفت. تمام تلاش ما این است که در این مدار حرکت کنیم و پیش رویم تا غایت این کار سبک زندگی سالم در حوزه دانشجویی دانشگاه‌های کشور باشد. به همین خاطر تغییراتی در مشاوره و سلامت ایجاد کردیم و بحث سبک زندگی هم به مشاوره سلامت اضافه شد تا صرفاً درمانگری را هدف نگرفته باشیم بلکه لایه زیرین جامعه هدف که سبک زندگی سالم است، در نظر گرفته شود.

معاون وزیر علوم گفت: جشنواره ملی سلامت موضوع محوری دفتر مشاوره سلامت و سبک زندگی هم هست، سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور هدف اصلی باشد؛ یعنی پیشگیری، توجه به زیست سالم دانشجویی، توجه به اینکه به سمت دانشجویان برویم و از آنها استقبال کنیم به جای اینکه آنها صرفاً در زمانی که احیانا آسیب دیدند، به سراغ ما بیایند.

وی با بیان اینکه هدف تقویت فرهنگ مراقبت فردی و اجتماعی است، تصریح کرد: برای این کار اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته که یکی از آنها برگزاری جشنواره ملی سلامت دانشجویان است. در واقع به جای اینکه صرفاً دفتر مشاوره سلامت همه کار را انجام دهد این موضوع را در حیطه عمومی جامعه گسترش دهد. یعنی دانشجویان تلاش کنند در حوزه‌هایی که مطرح شد و همچنین بحث خودمراقبتی در حوزه های فردی و اجتماعی و فرهنگی و ترویج این مفاهیم در حوزه دانشگاهی کشور کمک کنند.

داداش پور ادامه داد: به همین خاطر بحث کانون همیاران سلامت دانشجویان بسیار مهم و کلیدی تلقی شد و تلاش کردیم یک نهاد واسط به نام کانون همیاران را تقویت کنیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن